محدودیت جدید برای مسلمانان چینی

محدودیت جدید برای مسلمانان چینی

یک پایگاه اطلاع رسانی چین روز سه شنبه نوشت: مقام های محلی استانی در غرب چین با اعمال محدودیت جدیدی علیه مسلمانان ایغور، برخی اسم ها را برای نامگذاری فرزندان مسلمانان ساکن استان «سین کیانگ» چین ممنوع کرد.

این جدیدترین محدودیتی هست که علیه مسلمانان ایغور ساکن استان سین کیانگ در غرب چین اعمال شده هست. پیشتر ممنوعیت روزه گرفتن و به جا آوردن آیین های اسلامی علیه اویغورهای ساکن این قسمت وضع شده بود.

ممنوعیت جدید هنوز توسط مقام های رسمی پکن تایید نشده هست، اما ساکنان ایغور قسمت «سین کیانگ» صحت چنین محدودیتی را تایید می کنند.

پایگاه اطلاع رسانی «ایغور» چین نوشت: به استناد محدودیت جدید، ایغورها حق ندارند اسم های شخصیت های اسلامی را روی فرزندان تازه به دنیا آمده خود بگذارند.

رادیو «آسیای آزاد آمریکا» نیز در گزارشی از این محدودیت ها گفت: حکومت محلی «توهولا» از توابع شهرستان «کاراکاش» در استان «هوتن» در غرب چین بخشنامه ای صادر کرده هست که به استناد آن برخی اسم های اسلامی و مذهبی و عربی برای نامگذاری نوزادان ممنوع هست.

این بخشنامه به سرعت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، اسم هایی چون «مجاهد»، «مجاهد الله»، «سیف الله»، «ذکرالله»، «اسدالله» و «حسین» برای فرزندان پسر مسلمانان ساکن استان «سین کیانگ» ممنوع هست.

همچنین اسم هایی چون «مسلمه»، «خدیجه»، «فاطمه»، «عایشه» و «مونیسه» برای فرزندان دختر مسلمانان ساکن این استان ممنوع هست.

حکومت مرکزی چین در سرکوب مسلمانان اویغور مناطق غربی چین بسیار فعال هست، به طوری که از ۹۳۸ مدرسه زبان عربی که در سال ۱۹۸۹ میلادی مشغول به کار بودند، آخرین مدرسه این گروه در سال ۱۹۹۶ توسط دولت چین تعطیل شد.

در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز ۳۷ دانش آموز به جرم آموختن اسلام در کلاس های آموزشی اسلام دستگیر شدند و دانشجویان به جرم اعمال دینی از دانشگاه ها اخراج شدند. شاغلانی که نماز می خوانند، از سر کار اخراج شده و امامان ۲۳ هزار مسجد این قسمت مجبور شدند اسم و تعداد نمازگزاران مساجد خود را به مقامات دولتی گزارش بدهند.

مسلمانان اویغور اغلب تحت فشار هستند تا مشروبات الکلی مصرف کنند و در روزهای ماه رمضان غذا بخورند.

سازمان عفو بین الملل معتقد هست که ۵۰۰ اویغور از سال ۱۹۸۵ میلادی تا کنون به جرم استقلال طلبی اعدام شده اند.

نزدیک ۱۰ میلیون اویغور در استان «سین کیانگ» چین ساکن هستند.

محدودیت جدید برای مسلمانان چینی

منبع : پارسینه

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] رقابت با سکوت کودک انتصاب استیون مال به عنوان هماهنگ کننده اصلی امریکا در …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سلامت مکمل های ارایه شده در داروخانه ها مورد تایید سازمان غذا و دارو می باشد عارضه های قلبی و عروقی با سر و صدای زیاد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا