لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل

لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل را ببینید.

لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل

لاپاراسکوپی چیست؟

لاپاراسکوپی نوعی جراحی است که از برش‌های کوچک‌تر از آنچه انتظار دارید استفاده می‌کند.

این فرآیند اسم خود را از لاپاراسکوپ گرفته است، ابزاری باریک که دارای یک دوربین فیلمبرداری کوچک و نور در انتهای آن است. هنگامی که جراح آن را از طریق یک برش کوچک وارد بدن شما می کند، می تواند به یک مانیتور ویدئویی مشاهده کند و ببیند که در درون شما چه اتفاقی می افتد. بدون آن ابزار، آنها باید دهانه بسیار بزرگتری ایجاد کنند. به لطف ابزارهای خاص، جراح شما نیز مجبور نیست به بدن شما دست بزند. این همچنین به معنای برش کمتر است.

آیا شنیده اید که مردم در مورد جراحی “کم تهاجمی” صحبت کنند؟ جراحی لاپاراسکوپی یک نوع است. پزشکان ابتدا از آن برای جراحی کیسه صفرا و جراحی های بانوان استفاده کردند. سپس برای روده ها، کبد و سایر اندام ها وارد بازی شد.

لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل

روش انجام لاپاراسکوپی

قبل از اینکه این سیستم به وجود بیاید، یک جراح که شکم بیمار خود را جراحی می‌کرد، باید برشی به طول ۶ تا ۱۲ اینچ ایجاد می‌کرد. این به آنها فضای کافی داد تا ببینند چه کار می کنند و به هر چیزی که باید روی آن کار می کردند برسند.

در جراحی لاپاراسکوپی، جراح چندین برش کوچک ایجاد می کند. معمولا طول هر کدام بیش از نیم اینچ نیست. (به همین دلیل است که گاهی اوقات به آن جراحی سوراخ کلید می گویند.) آنها یک لوله را از هر دهانه وارد می کنند و دوربین و ابزار جراحی از آنها عبور می کنند. سپس جراح عمل را انجام می دهد.

لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل

مزایای جراحی لاپاراسکوپی

انجام این روش در مقایسه با جراحی سنتی دارای مزایای متعددی است. زیرا شامل برش کمتر است:

زخم های کوچکتری دارید
زودتر از بیمارستان بیرون می آیی
در حین بهبود زخم ها درد کمتری احساس خواهید کرد و سریع تر بهبود می یابند.
شما زودتر به فعالیت های عادی خود باز می گردید.
ممکن است اسکار داخلی کمتری داشته باشید.
در اینجا یک مثال است. با روش‌های سنتی، ممکن است یک هفته یا بیشتر را برای جراحی روده در بیمارستان بگذرانید و بهبودی کلی شما ممکن است ۴ تا ۸ هفته طول بکشد. اگر جراحی لاپاراسکوپی داشته باشید، ممکن است تنها ۲ شب در بیمارستان بمانید و در عرض ۲ یا ۳ هفته بهبود پیدا کنید. و اقامت کوتاهتر در بیمارستان معمولاً هزینه کمتری دارد.

انواع پیشرفته جراحی لاپاراسکوپی

در برخی از عمل‌ها، جراح می‌تواند دوربین و ابزار جراحی را از یک سوراخ در پوست وارد کند. این یعنی جای زخم کمتر. اما این برای جراح دشوارتر است زیرا ابزارها بسیار نزدیک به هم هستند.

در موارد دیگر، جراح ممکن است تصمیم بگیرد از وسیله‌ای استفاده کند که به آنها اجازه می‌دهد با دست به داخل بروند. به این روش لاپاراسکوپی با کمک دست می گویند. بریدگی پوست باید بیشتر از نیم اینچ باشد، اما هنوز هم می تواند کوچکتر از جراحی سنتی باشد. این امر امکان استفاده از جراحی لاپاراسکوپی برای کبد و سایر اندام ها را فراهم کرده است.

لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل

لاپاراسکوپی به وسیله ربات

فناوری می تواند به تیم پزشکی کمک کند تا دقیق باشد. در نسخه رباتیک جراحی لاپاراسکوپی، جراح ابتدا پوست را برش می دهد و دوربین را طبق معمول وارد می کند. آنها به جای در دست گرفتن ابزار جراحی، بازوهای مکانیکی یک ربات را راه اندازی کردند. سپس آنها به رایانه ای در نزدیکی خود منتقل می شوند.

بسیاری از جراحان فکر می کنند جراحی رباتیک به ویژه برای جراحی افرادی که وزن زیادی دارند و برای جراحی بانوان و اورولوژی مفید است. در بیشتر عمل های برداشتن پروستات از روبات استفاده می شود.

با جراحی رباتیک، مانیتور یک تصویر سه بعدی، با وضوح بالا و بزرگنمایی از داخل بدن به جراح می دهد. هنگامی که آنها صفحه نمایش را تماشا می کنند، از کنترل های دستی برای کار با ربات و ابزار جراحی استفاده می کنند. این به جراح اجازه می دهد دقیق تر باشد و می تواند به معنای تأثیر کمتر بر بدن شما و خونریزی کمتر باشد. همچنین ممکن است بعد از عمل ناراحتی کمتری داشته باشید.

جمع‌بندی

جراحی لاپاراسکوپی برای بسیاری از انواع جراحی بدن موثر است. 

لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره لاپاراسکوپی چیست و چه کاربردی دارد؟ + راهنمایی کامل با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا