لاوروف: فعالیت ائتلاف بین المللی در سوریه غیر قانونی هست

لاوروف: فعالیت ائتلاف بین المللی در سوریه غیر قانونی هست

پورتال یک آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: لاوروف: فعالیت ائتلاف بین المللی در سوریه غیر قانونی هست
وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه فعالیت ائتلاق ضد داعش در سوریه غیر قانونی هست، بر لزوم هماهنگی با دمشق در این خصوص تاکید کرد.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد اقدامات ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش در سوریه غیرقانونی هست و دلیلی برای رد همکاری با دمشق وجود ندارد. 

لاوروف در پایان مذاکراتش با «فریدون سینرلی اوغلو» قائم مقام وزارت امور خارجه ترکیه گفت: می بینیم که متاسفانه این ائتلاف بر اساس مبنایی روانی شکل گرفته و آغاز شده هست؛ طبیعتا ما اصل مقابله با تروریسم را می پذیریم اما نمی توان از طریق جنگهای غیرقانونی با اشرار مقابله کرد.

وی افزود: روشهایی که این ائتلاف استفاده می کند مغایر با حقوق بین الملل هست و باید با همه دولتهایی که خاک آنها مورد تهدید قرار دارد و همه از بین بردن آن را می خواهند توافق کرد.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما حق نداریم به خاطر ملاحظات سیاسی و فرصت طلبی کوتاه مدت، همکاری داخلی یا خارجی را برای نجات چنین قسمت ای رد کنیم.

لاوروف از ائتلاف بین المللی برای مقابله با داعش، نادیده نگرفتن توانمندی ارتش سوریه در این امر را خواستار شد و افزود دلیلی وجود ندارد که ائتلاف مذکور همکاری با دمشق را رد کند.

وی در این خصوص گفت: هیچ دلیلی برای رد همکاری با رهبران سوریه وجود ندارد چرا که اولا آنها با این تهدید تروریستی مواجهند و ثانیا رئیس جمهور سوریه فرمانده کل نیروهای زمینی موثر در مقابله با تروریسم هست. رد امکان همکاری با آنها و نادیده گرفتن توانایی ارتش سوریه به عنوان شریک و همپیمان در مقابله با داعش یعنی قربانی کردن امنیت کل قسمت در راه ایجاد ژئوپلیتیک مشخص.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

هشدار جان کری به لاوروف درباره حمایت روسیه از بشار اسد
لاوروف: آمریکا در سوریه به دنبال مسابقه با داعش نیست
لاوروف: پوتین در مجمع عمومی سازمان ملل درباره بحران اوکراین و سوریه صحبت می‌‌کند

۲۷ شهريور ۱۳۹۴ – ۰۱:۴۸

لاوروف: فعالیت ائتلاف بین المللی در سوریه غیر قانونی هست

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] انفجار مین منجر به کشته و زخمی شدن ۶ پلیس در شمال quot افغانستان …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نتانیاهو در اقدامی نادر فرماندهان ارتش را به دیدار پوتین می برد این یکی را به مردم گزارش دهید!

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا