قصد بارداری دارید؟ پرخوری نکنید

قصد بارداری دارید؟ پرخوری نکنید

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه قصد بارداری دارید؟ پرخوری نکنید را ببینید.

زرده تخم مرغ و كاهو جزو مواد هورمون ‌دار هستند.

من ۱۰ ماه هست قصد بارداری دارم ولی هنوز موفق نشده ام در ضمن یكی – دوسال اخیر برای كم كردن وزنم زیاد رژیم گرفته ام ایا ممكن هست مشكلم با استفاده از تغذیه برطرف شود 

پاسخ :با سلام

یكی از اصول قابل توجه در پیشگیری و درمان ناباروری در بانوان ورزش هست. دكتر فاطمه رمضان زاده، جراح و متخصص بانوان و زایمان گفت: اصولاً تحرك كافی و ورزش، نقش ویژه‌ای در كلیه مراحل مربوط به بارداری، تغییرات خاص سن بلوغ و عوارض مربوط به دوران سالمندی دارد.

وی ادامه داد: ما معتقدیم زنانی كه تحرك كافی دارند، زمانی كه اقدام به باردار شدن می‌كنند، با مشكلات كمتری روبرو می‌شوند و به علت داشتن وزن مناسب از عوارضی مانند پرفشاری مخصوص زایمان، اختلالات گوارشی و نیز چاقی بیش از حد مصون می‌مانند.

دكتر رمضان زاده هم‌چنین به نقش ورزش در پیشگیری از ناباوری تاكید كرد و گفت: یكی از عمده‌ترین دلایل نازایی در بانوان، خصوصاً در افراد چاق مربوط به عارضه تخمدان پلی كیستیك (نوعی عارضه متابولیك) هست كه می‌توان با انجام حركات ورزشی متعادل و زیر نظر پزشك این عارضه را درمان نمود و از پیشرفت ان جلوگیری كرد.

این متخصص بانوان و زایمان در نهایت به نقش ورزش در پیشگیری از پوكی استخوان و عوارض یائسگی در سنین سالمندی اشاره كرد و توضیح داد: در حال حاضر علم ثابت كرده هست، با تحرك كافی در دوران نوجوانی میزان ابتلا به پوكی استخوان و عوارض شایع ان همچون شكستگی لگن در دوران سالمندی بسیار كم خواهد شد.

تاثیر رژیم غذایی بر باروری:

یكی از مشكلاتی كه همیشه گریبان ‌گیر خانواده ‌ها بوده، مشكل باروری هست. بسیاری از زوج ‌ها ر مقطعی از زندگی ‌شان با مسایل باروری مواجه می ‌شوند، از كاهش میل جنسی گرفته تا مشكلات هورمونی كه به ناباروری منجر می ‌شود. البته بعضی زوج‌ها هم هیچ ‌وقتی چنین مشكلی را احساس نمی ‌كنند. فكر می ‌كنید علتش چه می‌ تواند باشد؟ ایا ممكن هست تغذیه عامل مهم و تاثیر گذاری بر افزایش یا كاهش قدرت باروری یا میزان میل جنسی باشد؟ برای دانستن جواب این سوال‌ها گزارش زیر را بخوانید.

از قدیم باورهای عامیانه‌ ای برای بالا بردن قدرت جنسی و تقویت باروری در مردان و بانوان، وجود داشته كه بسیاری از ان ها‌ بی ‌پایه و اساس هست. نوش جان کردن و نخوردن برخی مواد غذایی ممکن است بتواند در زیاد و كم ‌شدن قدرت باروری ادم ‌ها موثر باشد اما این مواد غذایی لزوما همان ‌هایی نیستند كه بین عامه مردم دهان به دهان می ‌چرخد و مبنای علمی هم ندارد.

دو ویتامین مؤثر

ما قبل از هرچیز از دكتر محمد كشاورز، متخصص تغذیه و رژیم درمانی می ‌پرسیم كه اصلا مواد غذایی روی قدرت باروری و میل جنسی افراد تاثیری دارند یا نه. 

دكتر كشاورز در پاسخ به سلامت می ‌گوید: ” بله، بعضی از مواد غذایی تاثیرشان در تقویت باروری ثابت شده هست. برای مثال، ویتامین E كه در افزایش میل جنسی تاثیر زیادی دارد. این ویتامین بیشتر در منابع گیاهی مانند روغن افتاب ‌گردان و زیتون، ذرت و بادام، اجیل تازه(فندق، بادام، گردو)، اسفناج، كلم پیچ، سویا و سیب زمینی یافت می ‌شود. در میوه‏ هایی مانند هلو و مارچوبه هم این ویتامین وجود دارد. به‌ جز منابع طبیعی، ویتامین E به صورت مصنوعی و به شكل قرص و امپول نیز تولید می ‌شود ولی بهتر هست از منابع طبیعی نیاز روزانه تامین شود، نیازی كه معادل ۷ تا ۹ میلی ‌گرم در روز هست. 

ماده مغذی دیگری كه تاثیرش اثبات شده ویتامین A هست به طوری كه كمبودش می ‌تواند موجب كاهش قدرت باروری شود. این ویتامین در اقایان باعث ساختن اسپرماتوزوئید می ‌شود و در خانم‌ ها هم روی تولید هورمون‌ های جنسی كه به باروری كمك می ‌كنند، موثر هست. جگر، شیر، پنیر، خامه و كره منابع غنی این ویتامین هستند. این ماده مغذی در سبزی ‌ها و میوه‌ های زرد رنگی مانند هویج، كدو، سیب‌زمینی، هلو، زردالو و طالبی، در سبزی‌ ها و میوه های قرمز رنگ مانند گوجه ‌فرنگی و همین‌ طور در سبزی ‌هایی با برگ سبز تیره به مقدار زیاد وجود دارد؛ البته پیش ‌سازش كه در بدن به این ویتامین قابل تبدیل هست.”

اسید امینه‌ ای مفید

یكی دیگر از مواد موثر در قدرت باروری، اسید امینه‌ ای هست به اسم ال ارژنین. دكتر كشاورز نقش این اسید امینه را در تقویت باروری و قوای جنسی، انكارناپذیر می ‌داند: ” ما برای افرادی كه دچار ضعف میل جنسی هستند، مصرف ال ارژنین را ۲ تا ۶ ساعت قبل از نزدیكی توصیه می‌ كنیم. برای خانم ‌ها و اقایان هم فرقی نمی ‌كند، چون این اسید باعث تقویت میل جنسی در هر دو جنس می ‌شود. البته در اقایانی كه دچار مشكل انزال زودرس هستند، مصرف ۲ تا ۵ گرم از این اسید امینه تاثیر فوق‌ العاده ‌ای دارد.” 

این‌ طور كه دكتر كشاورز می ‌گوید، این اسید امینه به صورت كپسول در داروخانه‌ ها عرضه می ‌شود و اگرچه كم و بیش خوردنش عارضه جدی ندارد و حتی به عنوان گشاد كننده عروق برای پیشگیری از سكته قلبی تجویز می‌ شود، ولی بهتر هست با تجویز متخصص مصرف شود. البته منابع طبیعی هرچیزی بهتر از منابع مصنوعی ‌اش هستند. بنابراین شما هم می ‌توانید ان را از طریق مصرف خوراكی‌ هایی مانند شكلات تلخ، جو دوسر و مغز های خوراكی به خصوص بادام تامین كنید. 

برای حفظ قدرت باروری باید رژیم غذایی كامل و متعادلی داشته باشید. باید غذای كافی بخورید تا دچار فقر مواد غذایی نشوید، چون رژیم ‌های نامتعادل روی قوای جنسی اثر سوء دارند.در نوش جان کردن این ها زیاده روی نكنید

ما تا اینجا فقط از تقویت كننده ‌ها حرف زدیم، اما چه مواد غذایی می ‌توانند اثر معكوس بر قدرت باروری و میل جنسی داشته باشند. 

دكتر كشاورز می ‌گوید: “مواد غذایی كه در خودشان هورمون دارند، میل جنسی را كاهش می ‌دهند و قدرت باروری را هم كم می ‌كنند. 

زرده تخم مرغ و كاهو جزو مواد هورمون ‌دار هستند. البته كم نوش جان کردن این مواد هیچ اشكالی ندارد، برای مثال، میزان هورمون كاهویی كه در سالاد استفاده می ‌كنیم ان قدر ناچیز هست كه عملا‌ بی ‌اثر هست ولی اگر در مصرف ان افراط كنیم می ‌تواند تعادل هورمونی را به هم بزند. همین‌ طور زیاده‌ روی در مصرف سویا كه در اقایان می ‌تواند باعث كاهش قدرت باروری شود.”

پرخوری نكنید

“برای حفظ قدرت باروری باید رژیم غذایی كامل و متعادلی داشته باشید. باید غذای كافی بخورید تا دچار فقر مواد غذایی نشوید، چون رژیم ‌های نامتعادل روی قوای جنسی اثر سوء دارند.” 

دكتر كشاورز با گفتن این جملات یادمان می ‌اندازد كه بدغذایی و غافل شدن از یك سری تركیبات مفید، می ‌تواند باعث افت عملكرد هورمون‌ ها و سلول‌ های بدن شود و روی قوای جنسی و باروری اثر نا مطلوبی بگذارد. او به كسانی كه رژیم‌های تك غذایی یا گیاه ‌خواری دارند توصیه می ‌كند كه بیشتر به برنامه غذایی‌ شان توجه داشته باشند و تلاش كنند همه نیازهای حیاتی بدن را تامین كنند: “رژیم گیاه‌ خواری تمام نیاز بدن را تامین نمی ‌كند و در نتیجه طبیعی هست اگر ببینیم كه افراد گیاه‌خوار از نظر میل جنسی و قدرت باروری ضعیف هستند.” او همین ‌طور به افراد پُرخور هشدار می ‌دهد كه با افراط در مصرف غذاهای پُركالری، خودشان را در معرض چاقی قرار ندهند:” افراد چاق در معرض بیماری دیابت قرار دارند و قند بالا هم به مرور روی هورمون ‌های جنسی تاثیر می ‌گذارد و میل جنسی را از بین می ‌برد. ضمن این كه در بانوان چاق، اختلالات هورمونی بیشتر اتفاق می‌ افتد و احتمال بسته شدن لوله‌ های تخمدان در اثر چاقی بیشتر هست.”

قصد بارداری دارید؟ پرخوری نکنید

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره قصد بارداری دارید؟ پرخوری نکنید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا