فنیل کتونوری در نوزادان، خیلی مراقب باشید!

فنیل کتونوری در نوزادان، خیلی مراقب باشید!

این کودکان از لحاظ رشد عمومی و جسمانی اختلالی ندارند و بهره هوشی آن ها اکثراً بین ۵۰ تا ۷۰ هست.

پرسش: کودکی که مبتلا به بیماری فنیل کتونوری هست و بیماریش در ۶ ماهگی تشخیص داده شده آیا امکان بهبود و بازگشت به وضع عادی را دارد؟

پاسخ: فنیل کتونوری به عنوان اختلال سوخت و ساز موروثی معرفی شده هست. این بیماری از راه ژن مغلوب و کروموزوم های معمولی از پدر و مادر به کودک منتقل شده و باعث عقب ماندگی به نسبت شدید می شود.

علت ان فقدان آنزیمی در خون هست که از کبد ترشح می شود و فنیل الانین (اسید امینه ای که در غذاها وجود دارد) را به پاراتیروزین تبدیل می کند. بنابراین فقدان انزیم باعث انباشته شدن فنیل الانین در خون شده و سیستم عصبی و به خصوص اعصاب مرکزی را دچار ضایعه می کند.

این کودکان از لحاظ رشد عمومی و جسمانی اختلالی ندارند و بهره هوشی آن ها اکثراً بین ۵۰ تا ۷۰ هست. تشخیص سریع بیماری و درمان فوری در بهبودی بیمار بسیار مؤثر هست. درمان بیماران رژیم غذایی بدون فنیل الانین و سایر اسیدامینه هایی هست که در بدن به ان تبدیل می شود. برای اینکه پیشگیری بیماری به نتیجه مطلوب برسد باید برنامه غذایی قبل از پانزده ماهگی اجرا شود.

باید دانست که دادن رژیم غذایی کاملاً عاری از فنیل الانین امکان پذیر نیست زیرا باید غذا حتماً پروتئین داشته باشد برای همین اکثر این کودکان با رژیم غذایی مخصوص دچار کم خونی و نارسایی تیروئید می شوند که باید نسبت به درمان آن نیز اقدام شود. برای این کار باید به طور مرتب مقدار فنیل الانین خون کودک اندازه گیری شود زیرا مقدار کمتر از طبیعی و لازم فنیل الانین منجر به عوارض عصبی و تشنج می شود.

برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی هست یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

فنیل کتونوری در نوزادان، خیلی مراقب باشید!

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره فنیل کتونوری در نوزادان، خیلی مراقب باشید! با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا