فشار آمریکا بر روسیه

فشار آمریکا بر روسیه

وزارت خارجه آمریکا می گوید که جان کری وزیر خارجه این کشور در تماسی تلفنی با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه خواستار رفع ابهام در مورد تحرکات اخیر نظامی روسیه در سوریه شده هست.

کری همچنین اخطار داد که ادامه حمایت از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، فقط باعث به درازا کشیدن مناقشه داخلی این کشور خواهد شد.

آمریکا در روزهای اخیر روسیه را متهم به تقویت حضور نظامی در سوریه کرده هست. مسکو در مقابل می گوید که هدفش کمک به سوریه برای مقابله با پیکارجویان اسلامگراست.

در جنگ چهارساله خونین سوریه، کرملین همواره متحد اسد بوده هست اما اخیرا ه
مزمان با شکست های نیروهای دولتی در مقابل شورشیان، بر حضور خود در این کشور افزوده هست.

مقام های آمریکایی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته اند که این سومین تماس تلفنی آقای کری با وزیر خارجه روسیه ظرف ده روز گذشته بود. جزییات بیشتری ارائه نشد.

پیشتر جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت که کمک بیشتر به حکومت اسد “بی ثبات کننده و غیرسازنده هست، اصولا چون اسد مشروعیتش برای اداره کشور را از دست داده هست.”

او حمایت روسیه از دولت سوریه را قماری خواند که “جز باخت نتیجه ای نخواهد داشت”.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه با حرارت از سیاست حمایت نظامی از دولت سوریه دفاع کرد.

وی در یک نشست امنیتی با شرکت مقامات برخی جمهوری های شوروی سابق در پایتخت تاجیکستان گفت: “اگر روسیه از سوریه حمایت نمی کرد، وضعیت در این کشور بدتر از لیبی می شد و موج پناهندگان از این هم بزرگتر می بود.”

پوتین قول داد به حمایت از حکومت بشار اسد ادامه دهد و از جامعه بین المللی هم خواست که چنین کند.

اما جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت که آمریکا ترجیح می دهد شاهد “مشارکت سازنده” روسیه در همکاری با ائتلاف بین المللی علیه داعش در سوریه باشد.

دولت آمریکا یک روز پیشتر گفت تحرکات اخیر روسیه در نزدیکی منظقه ساحلی لاذقیه سوریه حاکی از آن هست که مسکو قصد دارد در آنجا “یک پایگاه عملیات هوایی” ایجاد کند.

جف دیویس، سخنگوی پنتاگون گفت که جابجایی مستمر افراد و تجهیزات در این منطقه ساحلی تماشا شده هست.

روسیه می گوید که تجهیزات نظامی برای کمک به دولت سوریه در مسابقه با گروه دولت اسلامی (داعش) ارسال می شود.

منبع: بی بی سی

فشار آمریکا بر روسیه

منبع : بورس نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] محمدزاده از کجا درباره زندگی شخصی کی روش خبر دارد ماجرای قرارداد ۱۰۰هزار دلاری …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نکات مهمی که باید درباره فواید و مضرات چای بدانید کمک دولت به استقلال و پرسپولیس هیچ سودی ندارد راهی که فوتبال می رود به ترکستان ۳ دقیقه پیش

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا