فرق کند ذهن ها و افراد با توان ذهنی بالا

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

فرق کند ذهن ها و افراد با توان ذهنی بالا

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه فرق کند ذهن ها و افراد با توان ذهنی بالا را ببینید.

main-qimg-70a970783fd23dfdc2a09a64d6476f38

فرق مغز افراد کندذهن با افرادی که ذهن فعالی دارند چیست و افراد باهوش چه مزیت هایی بر دیگران دارند و چگونه به این موقعیت دست یافته اند فرق ساختار ذهن آن ها با دیگران در چیست؟چه ویژگی هایی آن ها را ننسبت به دیگران متمایز ساخته هست؟

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافته‌اند مغز افراد هوشمند با مغز افراد معمولی و یا کند ذهن به لحاظ ساختار ذهنی متفاوت هست.

گفتنی هست، دانشمندان این نتایج را با اسکن مغزی و تحلیل داده‌های ۴۶۱فرد داوطلب بدست آورده‌اند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند بر اساس این تحقیقات افراد هوشمند به جنبه‌های مثبت از زندگی می‌اندیشند و مغز آنها دارای قابلیت هایی چون حافظه خوب، دارا بودن یک دامنه وسیع از واژگان احساس رضایت داشتن و میل به تحصیل و درس خواندن هست.در عوض افراد کم هوش و یا عادی دارای مغزی با قابلیت هایی چون ضعف حافظه، احساس خشم، قانون شکنی تمایل به استفاده از مخدرهای صنعتی، کیفیت خواب کم و عدم تمایل به درس خواندن هست.

کارشناسان در یک پروژه مشترک بین دو دانشگاه آکسفورد و دانشگاه واشنگتن و مینه سوتا در ایالات متحده یک تحقیق ۲۰میلیون پوندی در خصوص بررسی ۲۰۰منطقه جداگانه مغز و ارتباط آنها با یکدیگر را به دست آورده‌اند.

کارشناسان نخستین بار در سال ۱۹۰۴متوجه وجود عاملی به اسم عاملG در مغز افراد شدند که سبب متفاوت شدن توانایی‌های فرد در انجام کارهای مختلف بویژه کارهای شناختی حافظه و توان ذهنی ریاضی و سایر توانایی‌های منحصر به فرد می‌شود.

این یافته‌ها در مجله nature    neuroscience منتشر شده هست.

کارشناسان پس از انجام اسکن مغزی از داوطلبان و رتبه بندی سطح هوش آنها دریافته‌اند در مغز افراد باهوش نوعی اتصال قوی بین بخش‌های مختلف مغزی وجود دارد و در اسکن مغزی نوعی قله متقارن ناشی از عملکرد طبیعی دو قسمت مغز تماشا می‌شود.

کارشناسان اعتقاد دارند در مغز افراد باهوش در هر دو طرف مغز در ۵ قسمت خاص از ذهن نوعی هماهنگی و اتصال وجود دارد که در مغز افراد کند ذهن و یا به لحاظ ذهنی عادی چنین ارتباط و هماهنگی وجود ندارد.

در مغز افراد کند ذهن و معمولی در برخی مناطق عدم وجود ارتباط بین قسمت‌های مغزی وجود دارد که سبب بروز حالاتی چون خشم، قانون‌شکنی، بدبینی، عدم توانایی حل مسائل ریاضی و عدم تمایل به تحصیل را ایجاد می‌کند.

کارشناسان در نظر دارند با استفاده از این داده‌ها به شناسایی سطح هوش افراد بپردازند و نیز مانع از وقوع جرم و جنایت توسط افراد کند ذهن و یا سطح هوش معمولی شوند.

فرق کند ذهن ها و افراد با توان ذهنی بالا

منبع : وبسایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره فرق کند ذهن ها و افراد با توان ذهنی بالا با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] مندس دومین ایجنت ورزشی پردرامد دنیا راز موفقیت کمر باریک ترین شدن

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] سالاد اسفناج و قارچ مصرف داروهای ایرانی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا