غذاهای پراز ویتامین مخصوص فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سلامت

غذاهای پراز ویتامین مخصوص فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه غذاهای پراز ویتامین مخصوص فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن را ببینید.

به نظر شما بهترین غذاها برای فصل پاییز و زمستان کدامند؟ اغلب افراد همیشه به دنبال غذاهایی می‌گردند که این غذاها با استفاده از مواد اولیه‌ای مانند سبزیجات و ترکیبات مقوی تهیه شده باشند تا تاثیر مفیدی روی سیستم ایمنی‌ بدن داشته و در نهایت از ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزاهای فصلی جلوگیری کنند. ما هم قصد داریم در این مطالب به معرفی چند نمونه از بهترین غذاهای مخصوص این فصل پرداخته و اطلاعات کاملی را در مورد آن‌ها به شما ارائه دهیم.

غذاهای مقوی برای فصل پاییز

تهیه غذا در منزل همیشه کاری لذت‌بخش است؛ به خصوص اگر این غذاها تنوع بالایی داشته باشند. غذاهایی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم، می‌توانند گزینه‌های انتخابی مناسبی برای فصل پاییز باشند. از بهترین گزینه‌های غذاهای مقوی این فصل می‌توان به «سوپ سبزیجات»، «آش اوماج»، «آش ماش»، «آش اسفناج» و… اشاره کرد. همچنین می‌توانید این سوپ‌ها را به صورت آنلاین نیز سفارش دهید.

سوپ سبزیجات

سبزیجات همیشه و در تمام فصول سال باید در رژیم غذایی ما باشند. در فصل پاییز نیز می‌توان از آنها برای تهیه سوپ استفاده کرد. سوپ سبزیجات کم کالری است؛ به همین دلیل بسته به سلیقه می‌توانید خامه، شیر پرچرب یا رشته را به ترکیبات آن کنید. ترکیب اصلی این غذا از موادی است که همگی نقش موثری در سیستم ایمنی بدن دارند. این سوپ در اغلب دستورالعمل‌ها با ترکیبی از جعفری، هویج، پیازچه، کرفس و نخود سبز تهیه می‌شود و در صورت تمایل می‌توان مرغ ریش ریش را به آن اضافه کرد.

آش اوماج

اوماج را به عنوان آش مخصوص سرماخوردگی نیز می‌شناسند. این غذا یکی از سرشناس‌ترین و قدیمی‌ترین آش‌های کرمان است که می‌توانید آن را در منوی اکثر رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های این شهر ببینید. طرز تهیه آش اوماج بسیار ساده است و برای این کار از سبزی آش، آرد سفید، عدس، پیاز و دیگر مخلفات استفاده می‌شود. روش دیگر درست کردن این آش نیز با استفاده از اسفناج است که طعم بسیار خوبی به آن می‌دهد.

آش ماش

این آش نیز از غذاهای قدیمی و سنتی ایرانی است که دستورالعمل‌های مختلفی برای درست کردن آن وجود دارد. برخی افراد در طرز تهیه آش ماش از گوشت استفاده می‌کنند، اما برای اقتصادی‌تر شدن غذا می‌توان آن را حذف کرد. ترکیبات به کار رفته برای درست کردن آن برنج، ماش، پیاز، سیر، سبزی آش و ادویه است که ترکیب نهایی آن، ارزش غذایی بالایی دارد. آش ماش انتخاب بسیار خوبی برای درمان سرماخوردگی است.

آبگوشت

اگرچه آبگوشت یک غذای سنتی ایرانی است که در بیشتر فصول سال طبخ می‌شود، اما مصرف آن در فصل پاییز تاثیر بسیار زیادی بر سیستم ایمنی بدن دارد. این غذا منبعی بسیار غنی و خوب برای پروتئین، آهن، روی و ویتامین B12 است که باعث تقویت سیستم ایمنی و همچنین تامین انرژی خواهد بود. آبگوشت انتخاب بسیار خوبی برای ناهار در فصل پاییز است.

ته تالی

ته تالی خوراکی محلی است که به صورت خورش به همراه برنج یا نان سرو می‌شود و مبدا اصلی آن کرمان است. دستور پخت‌های متفاوتی برای درست کردن این غذا وجود دارد، اما مواد اولیه برخی از این دستورها مشابه و شامل گوشت چرخ‌شده، سیب‌زمینی، فلفل دلمه، گوجه‌فرنگی، پیاز رنده شده، رب، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و روغن است. به دلیل وجود این مواد اولیه می‌توانیم ته تالی را هم یکی از بهترین موادی بدانیم که روی سیستم ایمنی بدن تاثیر خوبی را دارند.

سوپ گل کلم

سوپ گل کلم نیز غذایی خوشمزه و مغذی است که با استفاده از گل کلم، هویج، سیب‌زمینی، پیاز، سیر، شوید، شیر و ادویه‌ها تهیه می‌شود. می‌توانید این سوپ را با آب‌لیمو تازه سرو کنید. خود گل کلم سرشار از ویتامین سی است و باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. همچنین خاصیت آنتی‌اکسیدان و اثرات ضدالتهابی دارد و ماده‌ای مفید برای تقویت عملکرد سیستم ایمنی به‌شمار می‌آید.

انار پلو

انار پلو یکی دیگر از غذاهای فصل پاییز است که گزینه‌ای شاخص و خوشمزه برای مصرف روزمره یا در مهمانی‌ها به حساب می‌آید. ترکیبات اصلی این غذا برنج، انار دانه شده، خلال پسته، گشنیز تازه، پودر تخم گشنیز، کشمش پلویی و زعفران هستند. همچنین برای افزایش طعم و ظاهر زیبا، درنهایت روی برنج کره و زعفران می‌ریزند و آن را سرو می‌کنند. ویتامین سی که یکی از مهم‌ترین مواد برای تقویت سیستم ایمنی است، به مقدار زیادی در انار وجود دارد؛ به همین دلیل انار پلو را هم در میان غذاهایی قرار داده‌ایم که در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر هستند.

سوپ جو

سوپ جو یک غذای سالم و مغذی برای فصل پاییز است. این سوپ با استفاده از جو، پیاز، هویج، سیر و گوشت تهیه می‌شود. جو دارای فیبر بالایی است و به کنترل قند خون، کاهش کلسترول و کاهش خطر چاقی کمک می‌کند. از طرفی حضور سیر به دلیل خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی، به پیشگیری از عفونت‌های فصلی کمک می‌کند و به نوعی می‌تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شود.

سوپ خامه‌ای کدو حلوایی

سوپ خامه‌ای کدو حلوایی غذایی خوشمزه و مغذی است که می‌توانید آن را در فصل پاییز درست کنید. ترکیب اصلی این سوپ کدو در کنار گشنیز، دارچین، جوز هندی و زنجبیل تازه رنده‌شده است که طعم تند و منحصر به فردی دارد. این سوپ غنی از ویتامین A، فیبر و آهن است که برای حفظ سلامتی و تقویت ایمنی بدن بسیار مفید هستند.

غذاهایی پاییز را به صورت آنلاین سفارش دهید…

در این مطالب به معرفی چند مدل سوپ پاییزی مقوی پرداختیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما در فصل پاییز آن‌ها را امتحان کنید. به طور حتم تنوع این غذاها بسیار بیشتر از مواردی است که ما در اینجا گفتیم، اما چیزی که مهم است ترکیبات به کار رفته برای درست کردن آن‌هاست که در نهایت باعث می‌شود اثرات عالی را روی بدن داشته باشند. شما می‌توانید از طریق سفارش غذا در اسنپ فود تمام انواع سوپ‌هایی که معرفی شد را به صورت آنلاین و در کمترین زمان ممکن سفارش داده و درب منزل یا محل کار خود، به صورت کاملا گرم و با بسته‌بندی بهداشتی دریافت کنید.


۶ دی ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲

اشتراک گذاری (چگونه میتوانید این مطالب را برای دیگران بفرستید)

غذاهای پراز ویتامین مخصوص فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره غذاهای پراز ویتامین مخصوص فصل پاییز برای تقویت سیستم ایمنی بدن با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا