علائم بارداری طبیعی(۱)

علائم بارداری طبیعی(۱)

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه علائم بارداری طبیعی(۱) را ببینید.

تهوع و استفراغ، معمولا بین اولین و دومین ماه بارداری شروع می شود و عمدتا تا هفته ۱۶ حاملگی ادامه دارد و بیشتر صبحگاهی هست.

تولید مثل از شگرف ترین پدیده های هستی و تضمین کننده بقای نوع بشر هست. امروزه با ارتقای سلامت عمومی و افزایش تندرستی زمان بارداری و پیشرفت های پزشکی انتظار می رود ماحصل زایمان حفظ سلامت مادر و تولد یک نوزاد طبیعی و سالم باشد. متخصصان بانوان و زایمان تنها پزشکانی هستند که با جان دو نفر همزمان در ارتباطند.

دکتر ملیحه میرشه پناه جراح و متخصص بانوان و زایمان ضمن تاکید بر حساسیت کار در این رشته، به بیان ویژگی های حاملگی طبیعی و سپس اهمیت رعایت موارد ضروری بارداری می پردازد.

علائم بارداری طبیعی(1)

ضرورت های قبل از بارداری
قبل از بارداری، مادر باید یک چکاپ کامل از تمام اندام ها و آزمایش های مربوط و نیز پاپ اسمیر انجام دهد و معاینه دندانپزشکی شود تا فرصت کافی داشته باشد قبل از بارداری تمامی مشکلات را بر طرف و در سلامت کامل اقدام به بارداری کند. همچنین قبل از بارداری باید واکسیناسیون های ضروری مثل MMR( واکسن سرخک ، سرخچه واوریون ) و… انجام شود.

بارداری طبیعی
بارداری ناشی از باروری تخمک از طریق اسپرم هست که طول
مدت بارداری از اولین روز آخرین قاعدگی ۲۸۰ روز هست. زن باردار در پاسخ به
نیازهای جنین و جفت که در حال رشد بسیار سریع هست، متحمل تغییرات متابولیک
زیاد در تمامی ارگان های بدن می شود که به طور یقین هیچ رویداد فیزیولوژیک
دیگری چنین تغییراتی را ایجاد نمی کند.

علایم بارداری طبیعی
۱ – افزایش وزن که به طور متوسط ۵/۱۲ کیلوگرم در کل بارداری طبیعی هست.
۲ – تهوع و استفراغ، معمولا بین اولین و دومین ماه بارداری شروع می شود و عمدتا تا هفته ۱۶ حاملگی ادامه دارد و بیشتر صبحگاهی هست.
درمان
– مصرف غذا با حجم کم و در دفعات بیشتر (هرچه مادر تمایل دارد)
– پرهیز از مصرف و مواجهه با موادی که در فرد باعث تهوع و استفراغ می شود.
– مصرف متعادل زنجبیل
– دارو های ضد استفراغ (در مواردی که استفراغ ها شدید و مکرر هست، مصرف می شود.)
۳ – نفخ و ترش کردن
بهترین درمان آن مصرف غذا با حجم کم و دفعات بیشتر و مصرف عرق نعناع و مایعات کمتر هست.
۴ – افزایش تعداد تنفس و ضربان قلب
۵ – تکرر ادرار
۶ – ضعف و بی حالی و به هم نوش جان کردن ریتم خواب، پورتال یک هست که در صورت شدت همین علایم باید به متخصص بانوان و زایمان مراجعه شود.
۷ – کمر درد خفیف و گاه گاهی که در ۷۰درصد بانوان باردار به درجاتی دیده می شود.
۸ – واریس، به طور عموم در حاملگی ایجاد یا تشدید می شود و درمان آن جوراب واریس و بالا بردن پاها و استراحت دوره ای و متناسب هست.
۹ – بواسیر، به علت افزایش فشار وریدهای قسمت نشیمنگاه و یبوست بارداری ایجاد می شود و با مصرف ملین ها و نشستن در آب گرم و بی حس کننده های موضعی تا حدی کنترل می شود.
۱۰ – ترشح بیش از حد بزاق
۱۱ – ترشحات زیاد رحم که به علت افزایش پاسخ به استروژن در حاملگی در مخاط مهبل ایجاد می شودو کاملا طبیعی هست و جز رعایت بهداشت درمانی ندارد. (در صورت همراه نبودن با خارش و سوزش و بوی بد و رنگ بد)
۱۲ – تغییرات پوستی
الف- خطوط ناشی از کشش روی پوست شکم، سینه و ران که تاکنون درمان موثری برای آن پیشنهاد نشده هست و از عوامل موثر در بروز آن سابقه خانوادگی و افزایش وزن شدید در دوران بارداری و سن کم مادر هست.
ب- تیره شدن پوست قسمت تناسلی و نوک سینه و خط وسط شکم و پوست صورت و گردن که تقریبا در ۹۰ درصد بانوان باردار رخ می دهد.

ادامه دارد…

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار شما قرار می‌دهد.

علائم بارداری طبیعی(۱)

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره علائم بارداری طبیعی(۱) با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا