عسل غیر از شهد گل، تقلبی می باشد

عسل غیر از شهد گل، تقلبی می باشد

لطفا در ادامه را عسل غیر از شهد گل، تقلبی می باشد را ببینید.

عسل غیر از شهد گل،تقلبی می باشد

عسل به دلیل مقدار بسیار اندک آب، به سختی فاسد می‌شود و از همین روی نگهداری، انتقال و تجارت آن آسان می باشد. قبل از کریستال‌سازی شربت نیشکر و تهیه شکر، عسل تنها ماده غذایی بود که جهت شیرین‌کنندگی توسط بشر استفاده می‌شد. مصرف عسل برای کودکان زیر دو سال به دلیل ایجاد سم بوتولینم، خطرناک می باشد.عسل

عفت رییسی سرحدی به میزان تولید عسل در سال جاری اشاره و اظهار کرد: امسال هنوز عسل برداشت نشده می باشد، چرا که به دلیل شرایط جوی و گرد و غبار و بارش‌های خارج از برنامه، حدود ۱۰ سال می باشد که انتظارات تولید عسل و تامین هزینه های زنبورداری محقق نشده می باشد. زنبورداران به لحاظ برداشت کم عسل ، گرمای شدید و شرایط اقلیمی، روزگار سختی را می‌گذرانند.
وی به واردات و صادرات عسل اشاره کرد و افزود: خوشبختانه واردات نداریم اما در زمینه صادرات در سال گذشته ۵۰۰۰ تن عسلاز مبادی رسمی به کشورهای حوزه خلیج فارس و ترکیه صادر شد.

عسل غیر از شهد گل، تقلبی می باشد

مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران با تاکید بر اینکه هر عسلی بجز شهد گل، عسل تقلبی می باشد، گفت: تعریف عسل چیزی نیست جز شهد گل و هر چیزی غیر از این باشد، تقلبی محسوب می شود. این صنف هم مثل بسیاری از اصناف به دلیل نبود نظارت‌ها، فضایی را برای سودجویان فراهم کرده می باشد.
وی افزود: در تلاش هستیم آزمایشگاه مرجع ایران را راه اندازی و فروشگاه‌های تخصصی عسل ‌های طبیعی ایجاد کنیم و این امکان وجود دارد به کمک مردم و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت در بخش خوراک، اقدامات خوبی را انجام بدهیم.
رییسی سرحدی یکی دیگر از چالش‌های صنعت زنبورداری را جای خالی تولیدکنندگان واقعی در سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها دانست و گفت: فروشگاه‌های بزرگ ۴۰ تا ۵۰ درصد سود از تولیدکننده درخواست می کنند، این در حالی می باشد که تولیدکنندگان محصول سالم هرگز قادر به دریافت این سود نیستند.
وی درباره تهیه عسل توصیه کرد: مردم عسل را از زنبورداران و شبکه های تعاونی زنبورداری تهیه کنند که در این راستا به زودی فروشگاه‌های تخصصی عسل را در تهران راه اندازی می کنیم.
فعالیت ۷۳ هزار زنبوردار در کشور


مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران اشتغال در این صنعت را زودبازده عنوان و اظهار کرد: این صنعت به سرمایه زیادی نیاز ندارد. در واقع می توان کارکردن در این حوزه را در کنار کارهای دیگر راه انداخت و حتی حرفه ای برخورد کرد. آموزش صنعت زنبورداری در سراسر کشور مهیاست و این پتاسیل را دارد بدون هیچ مشکلی، درآمد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: یکی از محاسن شغل زنبورداری این می باشد که سازمان ملل متحد و فائو اعلام کرده‌اند زنبورداری از جمله مشاغلی می باشد که باعث جلوگیری از فقر می شود. رشد این صنعت از نابودی منابع طبیعی جلوگیری می کند و می تواند باعث ارتزاق یک خانواده شود.
رییسی سرحدی با اعلام اینکه درحال حاضر ۲۲ اتحادیه استانی و ۲۶۰ تعاونی شهرستانی در امر زنبورداری در کشور فعال هستند، اظهار کرد: حدود شش میلیون و ۹۰۰ هزار کندو در کشور وجود دارد و ۷۳ هزار زنبوردار نیز فعال هستند.
وی با بیان اینکه عسل خوب دارای ویسکوزیته می باشد و طعم و عطر مخصوص خودش را دارد، گفت: قیمت یک کیلوگرم عسلطبیعی در برداشت کم با هزینه های کوچ و کارگری ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان می باشد که برای مصرف‌کننده کیلویی ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان تمام می‌شود.
نداشتن ردیف بودجه برای زنبورداری، از مهم‌ترین مشکلات
رییسی سرحدی به چالش‌های این صنعت اشاره کرد و افزود: از مهمترین چالش ها، نداشتن ردیف بودجه برای زنبورداران می باشد و مسئله مهمتر این می باشد که عده زیادی از زنبورداران بیمه نیستند. به لحاظ اینکه سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۸۹ بخشنامه ای صادر کرد که بر اساس بند بیستم آن “هر زنبوردار به هر دلیل هرجا بیمه بوده نمی تواند بیمه شود”، که این منطقی نیست.
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران ادامه داد: از دیگر مشکلات عمده صنعت زنبورداری این می باشد که در بسیاری از کشورها به زنبور عسل به عنوان یکی از شاخصه های توسعه پایدار مشاهده می کنند، این درحالی می باشد که در کشور ما به علت اینکه زنبورعسل در بخش دام و طیور می باشد، این مهم هنوز محقق نشده می باشد.
رییسی سرحدی بر ارتقای جایگاه صنعت زنبورداری تاکید کرد و گفت: زنبورعسل جزو منابع پایه مانند آب و خاک می باشد که باید به عنوان یک نهاده به آن مشاهده کرد. یک میلیون شغل به زنبورعسل وابسته می باشد.
مردم به هیچ عنوان عسل با موم نخرند
مدیرعامل اتحادیه سراسری زنبورداران به آلودگی موم های عسل اشاره کرد و گفت: مردم نباید به هیچ عنوان عسل با موم استفاده کنند. موم ها منشأ آلودگی های ناشی از تجمع سموم آفت‌کش‌هاست. داروهایی که بعضا به زنبورها می‌دهند در موم رسوخ می‌کند که توصیه اکید این می باشد که مردم عسل با موم نخرند.
وی به تاثیر خشکسالی ها در این صنعت اشاره و اظهار کرد: صنعت زنبور عسل شدیدا تابع محیط زیست می باشد. همچنین تنها حشره و اولین و آخرین شانس حفاظت از طبیعت و گرده افشانی می باشد. زنبور سهم بسزایی در امر گرده افشانی، حراست از گونه های گیاهی نایاب، افزایش بهره وری و روغن‌دار شدن دانه های روغنی دارد. این در حالی می باشد که در کشور ما اصلا بهایی به این صنعت داده نمی شود.

رییسی سرحدی، گرده افشانی را از مهمترین محاسن صنعت زنبورداری برشمرد و ادامه داد: با گرده افشانی، میوه های تک هسته‌ای ۱۰۰ درصد افزایش بهره وری دارند، دانه های روغنی نیز بین ۷۰ تا ۱۰۰ درصد و سایر میوه ها تا ۹۰ درصد افزایش بهره وری خواهند داشت.

منبع:نیک صالحی

نوشته عسل غیر از شهد گل، تقلبی می باشد اولین بار در تفريح۲۴ پدیدار شد.

گردآوری و ویرایش : وبسایت پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست عسل غیر از شهد گل، تقلبی می باشد ما در جهت فعالیت بهتر وبسایت تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا