عجیب و غریب بودن طراحی های بچه گانه

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

عجیب و غریب بودن طراحی های بچه گانه

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه عجیب و غریب بودن طراحی های بچه گانه را ببینید.

 image_13940729113037

وقتی فرزندتان نقاشی هایی عجیب و غریب به شما تحویل می دهد بهتر هست به علت این قضیه فکر کنید و آن را ریشه یابی کنید چه عواملیی در طراحی و اجرای اینگونه نقاشی ها تاثیرگذارند؟علت روانشناسی این امر چیست؟

با دقت و با دیدی مثبت به نقاشی او دیدن کنید. سعی کنید بدون اینکه تحت تاثیر قرار بگیرید، منظور نقاشی را درک کنید.
احتمالا کودک شما به سختی از مرحله خط خطی کردن گذشته هست؛ اما اکنون نیز نقاشی‌‌هایی می‌‌کشد که به نظر شما عجیب هستند.

مشکل: شما گاه از خود می‌‌پرسید که آیا ورای این طرح‌‌های عجیب و غریب، مشکل روانی نهفته نیست؟

از آنجایی که کودک‌تان از نقاشی کردن لذت می‌‌برد، این فقط شما هستید که آشفته‌اید، البته این امکان وجود دارد که این عمل او دلیل خاصی نیز داشته باشد که فقط یک متخصص می‌‌تواند آن را رمز گشایی کند.

نقاشی‌‌های او بدون ریتم و تناسب هست
او همه چیز را به صورت نامناسبی بزرگ‌تر از حالت عادی می‌‌کشد (مثال آدمی بزرگ‌تر از یک خانه)، عناصر نقاشی او بدون اینکه با هم تناسبی داشته باشند، در هوا معلق هستند. هر چند که شما گاه متوجه نمی‌شوید او به طرز باور نکردنی در حال پیشرفت هست. برای مثال او آدم برفی می‌‌کشد که بیشتر شبیه قورباغه هست اما دو نقطه به عنوان چشم و خطی را به عنوان دهان برای او در نظر گرفته هست که نشان دهنده این هست که کودک به تدریج در حال شناسایی اعضای بدنش و شکل آن‌‌هاست. او در نقاشی‌‌هایش خانه، خورشید و… می‌‌کشد که صورت یک انسان را دارند؛ او به کمک آن‌‌ها در حال تصور کردن چهره خودش هست.

چه کار باید کرد؟
او را با قرار گرفتن در کنارش، در هنگام نقاشی کردن تشویق کنید، در کنار نقاشی‌‌هایش تاریخ آن را بنویسید و آن‌‌ها را نگه دارید: به کمک این کار می‌‌توانید متوجه روند تکاملی نقاشی‌‌های او بشوید. ممکن است بتوان از آن‌‌ها یک آلبوم نقاشی درست کرد.

چه باید گفت؟
به عنوان مثال به او بگویید: «تو این همه مداد رنگی و ماژیک داری، می‌‌توانی از همه آن‌‌ها استفاده کنی. به دستان من دیدن کن ببین چقدر خنده‌دار و بامزه هست وقتی این طور مداد را به دست می‌‌گیرم …»

کودک احساسات زیادی دارد که می‌‌خواهد آن‌‌ها را ابراز کند…

شما طرح‌‌های او را گیج کننده می‌‌یابید؟

در چهار سالگی ذهن کودک چهارچوب خاصی ندارد و او فقط قوه تخیل بسیار قوی دارد. او از نقاشی برای بیان احساسات و عواطف خود بهره می‌‌برد. کودک به کمک نقاشی می‌‌خواهد که با مخاطبش – به وسیله همراهی کلام و طرح – ارتباط برقرار کند و هدف او از این کار آغاز یک گفتگو هست.

چه باید کرد؟
با دقت و با دیدی مثبت به نقاشی او دیدن کنید. سعی کنید بدون اینکه تحت تاثیر قرار بگیرید، منظور نقاشی را درک کنید. به دیدن کردن ادامه دهید و سعی کنید از خود سوالاتی بپرسید که در کشف منظور کودک، شما را یاری دهند. خواهید دید که نشانه‌‌های فروانی می‌‌یابید.

چه باید گفت؟
مثلا به او بگویید: «در مورد نقاشیت برایم حرف بزن … این چیست؟» «این آقا به نظر خوشحال نمی‌رسد …»

وقتی نقاشی‌‌های کودک نشان از یک ناراحتی دارند…

در این حالت معمولا کودک کاغذ نقاشی خود را پاره می‌‌کند. طرح‌‌های او نسبت به اندازه کاغذ، کوچک هستند؛ طرح‌‌های او بسیار سریع، بدون فکر و با حالتی که نشان دهنده خشم هست، کشیده شده‌اند؛ گاه کودک فقط از یک رنگ استفاده کرده هست و …
شما معمولا با دیدن این نقاشی‌‌ها تم تکراری و نگران کننده آن را درک می‌‌کنید.

چه باید کرد؟
مبالغه نکنید. خودتان را به جای کودکتان بگذارید. چه چیز او را برآشفته هست؟ به تازگی اتفاقی افتاده هست؟ از کسی جدا شده هست؟ برادر یا خواهر کوچک‌تری تازه به جمع شما اضافه شده هست؟ نقاشی‌‌های او می‌‌تواند بیانگر هر کدام از این تنش‌‌ها باشند. اگر نسبت به منبع اصلی این تنش شک دارید، از یک روانشناس کمک بگیرید. او نقاشی‌‌ها و طرح‌‌های او را نسبت به سن کودک بررسی و تفسیر می‌‌کند.

چه باید گفت؟
به کمک جملاتی همچون «اسم کوچک این خانه در نقاشی‌ات چیست؟ او خوشحال هست یا نه ؟» او را ترغیب کنید که در مورد نقاشیش حرف بزند.

عجیب و غریب بودن طراحی های بچه گانه

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره عجیب و غریب بودن طراحی های بچه گانه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] عفونت و اختلال در سیستم شنوایی اجرای طرح اصلاح نژاد دام در شهربابک

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] تروریست های تکفیری اموزش دیده حکام ال سعود هستند نسخه های ۲۰ میلیون تومانی درمان سرطان پروستات

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا