عجایب هفتگانه(هرم بزرگ جیزه)

عجایب هفتگانه(هرم بزرگ جیزه)

لطفا در ادامه را عجایب هفتگانه(هرم بزرگ جیزه) را ببینید.

عجایب هفتگانه(هرم بزرگ جیزه)

دراین یک هفته قصد داریم در بخش گردشگری به معرفی عجایب هفتگانه بپردازیم.امشب قصد داریم که تنها بازمانده ی عجایب هفنگانه را معرفی کنیم.

اهرام مصر

هرم بزرگ جیزه (اسم کوچک دیگر: هرم خوفو یا هرم خئوپس) در مصر تنها بازمانده عجایب هفتگانه جهان به شمار می‌آید. پندار بر اینست که این هرمآرامگاه فرعون خوفو از دودمان چهارم بوده‌می باشد. از اینرو به این هرم، هرم خوفو هم گفته می‌شود. این هرم در شهرستان قاهره مصر واقع شده‌می باشد و قدمت آن به حدود ۲۶۰۰ ق. م. می‌رسد. ساخت آن توسط ۱۰۰٫۰۰۰ نفر کارگر در مدت ۲۰ سال به اتمام رسیده‌می باشد.هرم بزرگ جیزه از عجایب هفت گانه و در واقع تنها بازمانده این هفت بنای اعجاب آور جهان باستان به شمار می آید. چگونگی ساخته شدن این هرم هرگز به طور قاطع معلوم نشده می باشد و درباره آن نظرهای مختلفی وجود دارد.بنا به گفته هرودوت، تاریخ نگار یونان باستان، بنای هرم ۳۰ سال طول کشیده می باشد و صد هزار برده برای ساختن آن به کار گرفته شده اند.

اهرام مصر
نظریه دیگری نیز سازندگان هرم را کشاورزانی عنوان کرده می باشد که به دلیل طغیان رود نیل در فاصله ماههای تیر تا آبان، به کار ساختمان میپرداختند و برای آن دستمزد میگرفتند. طغیان رود به حمل و نقل سنگهای بنا نیز کمک میکرد. این سنگها از راه دور آورده میشد و هریک حدود ۲٫۵ تن وزن داشتند. زمان ساخته شدن هرم سالهای ۲۵۶۶-۲۵۸۹ قبل از میلاد تخمین زده شده می باشد و بیش از ۲,۳۰۰,۰۰۰ بلوک سنگی در آن به کار رفته و ارتفاع آن- پس از از بین رفتن ۹ متر از قسمت بالای آن- در حال حاضر به ۱۴۰ متر می رسد. این هرم بزرگترین و قدیمی ترین هرم جیزه به شمار می آید.

 

اهرام مصر

ا

بسیاری از دانشمندان و باستان شناسان احتمال می‌دهند سنگهایی که در ساخت این بنا مورد استفاده قرار گرفته‌اند از معادن استخراج می‌شدند و بعد کارگران آنها را به سوی این مکان منتقل می‌کردند.

در داخل هرم سه اتاق وجود دارد که بزرگترین آن در پایین ترین طبقهٔ هرم می باشد. جزئیات عجیبی در مورد این اتاق‌ها وجود دارد که توسط رباتی که مخترع آن یک مهندس آلمانی بنام رادولف گانتن برینک بود کشف شد. تابوت فرعون که از گرانیت قرمز ساخته شده بیش از حد کوتاه می باشد.

منبع:تاریخ ما

نوشته عجایب هفتگانه(هرم بزرگ جیزه) اولین بار در تفريح۲۴ پدیدار شد.

گردآوری و ویرایش : وبسایت پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست عجایب هفتگانه(هرم بزرگ جیزه) ما در جهت فعالیت بهتر وبسایت تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا