طرز تهیه انواع لازانیا خوشمزه و جدید

طرز تهیه انواع لازانیا خوشمزه و جدید

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه طرز تهیه انواع لازانیا خوشمزه و جدید را ببینید.

لازانیا یکی از غذاهای فست فودی به حساب می آید که طرفداران زیادی در این چند سال به این نوع عذا جذب شده اند و علاوه بر سرو شدن در انواع رستوران ها و فست فودی ها در منزل هم خیلی از مردم علاقه مند به تهیه لازانیا هستند و آن را تهیه می کنند و استفاده می برند. ما به خاطر همین در وبسایت پورتال۱ قصد داریم روش تهیه انواع لازانیای جدید و خوشمزه و طریقه درست کردن اون روبرای شما به اشتراک بگذاریم که در ادامه تماشا می کنید

طرز تهیه لازانیای بدون فر 
طرز تهیه لازانیا انواع لازانیا لازانیا خوشمزه

مواد اولیه برای درست کردن لازانیا بدون فر

گوشت چرخ کرده ۵۰۰گرم

لازانیا دو بسته

سوسیس  ۳۰۰ گرم 

قارچ  ۵۰۰ گرم 

سس کچاپ یک عدد 

فلفل دلمه ای یک عدد 

پنیر پیتزا ۵۰۰ گرم 

پیاز خرد شده یک عدد 

نمک و روغن و فلفل سیاه به مقدار لازم 


 
ابتدا پیاز خرد شده رادر تابه تفت داده تا طلائی شود سپس گوشت چرخ کرده را به آن اضافه تا خوب سرخ شود .فلفل دلمه ای نگینی را تفت میدهیم و بعد سوسیس های خرد شده را تفت داده و قارچ ها را به آن اضافه میکنیم بعد از کمی سرخ شدن همه مواد را با هم مخلوط کرده و نمک و فلفل را اضافه میکنیم . در قابلمه ای پر آب لازانیا ها را پس از پانزده دقیقه جوشیدن آبکش میکنیم و کنار میگذاریم .

در آخرین مرحله مخلوط کردن مواد داخل لازانیا سس کچاپ را به مواد اضافه و بمدت ده دقیقه درب مواد را بسته تا با هم ترکیب شوند .

در انتها تابه ای(تابه بزرگ کارال ) را آماده و مقداری روغن در آن میریزیم سپس دو برگ لازانیا را بصورت بعلاوه روی یک سینی گذاشته مقداری مواد را همراه پنیر پیتزا روی آنها میریزم و برای جمع کردن لایه ها باز بصورت یکی در میان مواد و پنیر پیتزا ریخته و جمع میکنیم (به حالت بفچه ) و یکی یکی در تابه گذاشته و باز روی هر لازانیا پنیر میریزیم و به مدت نیم ساعت درب تابه را با حرارت ملایم بسته تا آماده شود .

میتوان از سس سفید هم در مواد به همراه سس قرمز استفاده کرد که پر چرب تر خواهد شد سس قرمز کم چرب خواهد بود .


نکته

درب ظرف را تا انتها زیاد باز و بسته نکنید .



طرز تهیه لازانیا با سس بشامل و گوشت
طرز تهیه لازانیا انواع لازانیا لازانیا خوشمزه

مواد اولیه برای تهیه لازانیا با سس بشامل و گوشت :

قارچ  ۲۵۰ گرم

لازانیا ۱ بسته

پنیر پیتزا ۷۰۰گرم

مواد لازم برای تهیه سس بشامل :

نمک وفلفل به مقدار دلخواه

جوز هندی مقدار کمی

آرد ۵۰گرم

شیر  ۱ لیوان

کره ۴۰گرم

مواد لازم برای تهیه سس گوشت :

روغن زیتون مقداری

گوجه فرنگی پوست کنده و له شده ۲۰۰ گرم

پیاز  ۱عدد

ساقه کرفس ۱ عدد

هویج ۱ عدد

گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم

ماءالشعیر نصف لیوان

محتویات داخل لازانیا.گوشت چرخ کرده.قارچ و هویج بعضیا بین لایحه لایحه ماکارونی بادمجون سرخ کرده هم استفاده میکنن که لذیذ میشه.و در آخر سس بشامل و پنیر پیتزا روی آن میریزند که عالی میشه.

روش تهیه سس گوشت:

محبوبیت این پاستا به دلیل بی‌نظیر بودن سس گوشت آن می باشد. برای تهیه سس گوشت به صورت زیر عمل می‌کنیم:

هویج، پیاز و ساقه کرفس را خرد کرده و به آرامی با ۳ تا ۴ قاشق سوپ‌خوری روغن زیتون در تابه‌ای سرخ می‌کنیم. سپس گوشت چرخ‌کرده را اضافه و همراه با بقیه مواد سرخ می‌کنیم.و ماءالشعیر را اضافه کرده و اجازه میدهیم با شعله متوسط بجوشد.به مقدار دلخواه نمک و فلفل می‌زنیم. در انتها گوجه فرنگی له شده و در صورت تمایل یک تا دو قاشق رب گوجه فرنگی را اضافه می‌کنیم. با این روش سس با عصاره گوشتی که توسط نمک خارج می‌شود پخته شده و طعم بی‌نظیری می‌گیرد. مراقب باشید که سس خشک نشود. در غیر این‌صورت می‌توانید کمی آب گوشت به آن اضافه کنید.

روش تهیه سس بشامل:

در ماهیتابه‌ای ۴۰ گرم کره را روی شعله کم آب می‌کنیم. سپس آرد را کم کم اضافه کرده و مدام هم می‌زنیم تا طلایی شود. شیر را کم کم اضافه کرده و هم می‌زنیم.به مقدار دلخواه نمک، فلفل و جوز هندی اضافه می‌کنیم. وقتی سس غلیظ شد از روی اجاق بر می‌داریم.

روش دیگر تهیه سس بشامل در این وبسایت وجود دارد

یک بسته لازانیا را به آب در حال جوش دارای مقداری نمک و روغن اضافه و پس از ۱۰ – ۸ دقیقه با آب سرد آبکش می‌کنیم. کف ظرف نسوز یا پیرکس را با کره چرب می‌کنیم ویک لایه لازانیا کف آن می‌چینیم. روی این لایه سس گوشت و سپس سس بشامل و تکه‌های متوسط قارچ قرار می‌دهیم. به همین ترتیب، لایه لایه لازانیا و سس‌ها را در ظرف میریزیم. در انتها پنیر را اضافه می‌کنیم. روی ظرف فویل می‌کشیم. ظرف را به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر ۱۸۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد قرار می‌دهیم. برای طلایی شدن روی پنیر، می‌توانیم بعد از ۲۵ دقیقه فویل را از روی ظرف برداریم و ۵ دقیقه بدون فویل درون فر قرار دهیم.



طرز تهیه لازانیای رولی
طرز تهیه لازانیا انواع لازانیا لازانیا خوشمزه

آماده سازی: ۳۰ دقیقه – مدت انتظار: ۳۰ دقیقه – مجموعاً: ۱ ساعت

مواد اولیه برای درست کردن لازانیای رولی :

برای ۴ نفر ورقه لازانیا ۸ ورق

سینه مرغ ۲۰۰ گرم

قارچ  ۴ عدد

پیاز کوچک ۱ عدد

گوجه فرنگی  یک عدد

پنیر پیتزای رنده شده ۶ قاشق غذاخوری

سس گوجه فرنگی ۴ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل و پودر سیر و آویشن به میزان لازم

۱_در یک ظرف بزرگ به اندازه ای که ورقه لازانیا به یک ردیف شناور باشنددر آب جوش بریزید

۲_ورقه های لازانیا را داخل آن قرار دهید به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه نمر شوند لازم نیست ظرف روی شعله باشد

۳_ پیاز گوشت و قارچ را به ترتیب خرد کرده تفت دهید ونمک فلفل و پودر سیر را اضافه کنید و بگذارید ۷ تا ۱۰ دقیقه کاملا جا بیافتد

۴_ در یک تابه گوجه فرنگی حلقه حلقه شده را با کمی روغن تفت داده شده و سس گوجه را اضافه کنید

۵_ ورقه های لازانیا را از آب خارج کرده مقداری از مخلوط مرغ را روی لازانیا گذاشته و با مقداری پنیر رنده شده به صورت لوله ای رول کنید

۶_اضافه ی ورقه ی لازانیا را جدا کرده و کنار بگذارید (اگر ورقه ها بزرگ هستند قبل از رول کردن آنها را دو قسمت کنید)

۷_رول های لازانیا را به داخل تابه ای که از قبل داغ شده از طرفی که رول را بسته اید به مدت ۳۰ ثانیه برای هر رو سرخ کنید مخلوط گوجه فرنگی و سس گوجه فرنگی را اضافه کنید و با حرارت کم ودر بسته ۱۰ دقیقه به پخت ادامه دهید تا غذا آماده شود.



طرز تهیه رولت لازانیا اسفناج و پنیر
طرز تهیه لازانیا انواع لازانیا لازانیا خوشمزه


مواد اولیه برای تهیه رولت لازانیا اسفناج و پنیر  :

ورقه لازانیا ۸ عدد اسفناج خرد شده ۳۰۰گرم

پنیر سفید بدون چربی یا کم چربی ۳/۴ پیمانه

پنیر موزارلا رنده شده نصف پیمانه

پنیر پارمسان رنده شده یا پودر شده ۲ ق س

ریحان تازه خرد شده ۲ ق چ

سفیده تخم مرغ ۱ عدد

 مواد لازم برای تهیه سس :

روغن زیتون ۱ ق س

پیاز خرد کرده ۱/۳ پیمانه

سیر له شده ۱ حبه

رب گوجه فرنگی ۲ ق س

گوجه فرنگی متوسط له شده ۲ عدد

ریحان خشک نصف ق چ

شکر ۱/۴ ق چ

نمک و فلفل سیاه مقدار کمی


 
طرز تهیه لازانیای اسفناج :

ابتدا برای سس، روغن زیتون را در یک ماهیتابه متوسط گرم میکنیم. پیاز و سیر را در روغن داغ ریخته، حرارت میدهیم و گاهی به هم میزنیم تا پیاز نرم شود. گوجه فرنگیها، رب، ریحان، شکر، نمک و فلفل را اضافه میکنیم و میگذاریم به جوش بیاید. حرارت را کم کرده تا حدود ۵ دقیقه آهسته بجوشد و به غلظت دلخواه برسد (درب ظرف را نمیگذاریم).

در این فاصله، لازانیا را طبق دستور مندرج روی پاکت پخته، داخل آبکش ریخته و با آب سرد میشویم. میگذاریم آب اضافه آن برود. برای مواد داخل رولت، آب اسفناج را گرفته و در یک کاسه متوسط پنیرها و ریحان را مخلوط میکنیم، سپس اسفناج و سفیده تخم را به آن افزوده و خوب به هم میزنیم تا یکنواخت شود.

فر را در درجه ۳۵۰ فارنهایت یا ۱۷۶ درجه سانتیگراد گرم کرده و در این فاصله رولتها را میپیچیم. به این ترتیب که مخلوط اسفناج را به طور یکنواخت بر روی ورقه های لازانیا قرار داده (هر ورقه ۴/۱ پیمانه) و ورقه را با دقت لوله میکنیم. رولتها را در ظرف مخصوص فر قرار داده، مقداری سس روی آنها ریخته و داخل فر قرار میدهیم. حدود ۲۵ دقیقه بعد رولتها آماده هستند


طرز تهیه لازانیا با ماکروفر
طرز تهیه لازانیا انواع لازانیا لازانیا خوشمزه

مواد اولیه برای درست کردن لازانیا با ماکروفر :

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم لازانیا ۶۰۰ گرم

پنیر پیتزا ۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی ۳ قاشق سوپخوری

پیاز داغ عسلی رنگ ۴ قاشق سوپخوری

فلفل دلمه ای سبز ۲ عدد

قارچ  ۲۰۰ گرم

آب ۲ لیتر

زعفران ۱/۲ قاشق مرباخوری

کره ۲۵ گرم

روغن ۱ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل به میزان لازم

سس گوجه فرنگی به میزان لازم

طرز تهیه مایه گوشت :

گوشت چرخ کرده ، فلفل دلمه ای ، قارچ ، پیاز داغ ، نمک و فلفل را مخلوط کرده آن را به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰ داخل مایکروفر قرار می دهیم . سپس مقداری از رب گوجه فرنگی را در ظرف دیگری با آب جوش حل کرده مقداری زعفران و کره به ان اضافه کرده و ان را به مدت ۳-۲ دقیقه در مایکروفر قرار می دهیم و ان را به مایه فوق اضافه کرده روی ظرف را پوشانده و مجددا به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰ داخل مایکروفر قرار می دهیم .

طرز تهیه لازانیا :

یک ظرف مناسب انتخاب کرده آب را داخل آن ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰ داخل مایکروفر می ریزیم تا آب به جوش آید . سپس مقدار کمی روغن مایع ( یک قاشق غذا خوری ) و نمک به آب اضافه کرده و ورقه های لازانیا را داخل آن قرار می دهیم و ظرف را به مدت ۸-۶ دقیقه با قدرت ۱۰۰ داخل مایکروفر قرار می دهیم . سپس آن را آبکش می کنیم .

یک تابه مناسب انتخاب کرده و یک لایه از ورقه های لازانیا را داخل آن قرار داده روی آن را مقداری سس گوجه فرنگی ریخته و سپس یک لایه از گوشت و یک لایه پنیر می ریزیم . بدین ترتیب می توان لایه ها را دو بار تکرار کرد. درب ظرف را گذاشته و آن را به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰ داخل مایکروفر قرار می دهیم . سپس درب ظرف را برداشته و ۵ دقیقه دیگر با قدرت ۱۰۰ آن را داخل مایکروفر قرار می دهیم .

بدین ترتیب غذا آماده می باشد.



طرز تهیه گل های لازانیایی
طرز تهیه لازانیا انواع لازانیا لازانیا خوشمزه

مواد اولیه برای تهیه گل های لازانیایی :

لازانیا ۱ بسته روغن زیتون ۲ قاشق سوپخوری

سیر (رنده شده)  ۴ حبه

چوب دارچین ۱ تکه

پیاز خرد شده ۱ عدد

نمک به میزان لازم

فلفل به میزان لازم

رب گوجه فرنگی ۱/۴ پیمانه

گوجه فرنگی (رنده شده)  ۱ پیمانه

ریحان (خرد شده) ۱/۴ پیمانه

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم

پنیر موزارلا (رنده شده) ۳/۴ پیمانه

پنیر پارمسان (رنده شده) ۳/۴ پیمانه

آبلیمو ۱ قاشق سوپخوری

 
اگر یک مهمانی جوانانه دارید و می خواهید متفاوت و جوان پسند از آنها پذیرایی کنید، پیشنهاد ما پخت لازانیا در قالب مافین می باشد . این لازانیاهای لقمه ای، هم خوشمزه هستند هم شیک و فانتزی . نوش جان کردن و سرو آن هم مانند لازانیاهای معمولی دردسر ندارد.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. در یک قابلمه مقداری آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا جوش بیاید. حالا تکه های لازانیا را داخل آب جوش به مدت ۴-۳ دقیقه قرار دهید تا کمی نرم شوند. دقت کنید که آنها نباید بیش ازاندازه نرم شوند سپس آنهارا با آب سرد آبکشی کرده ، روی حوله تمیزی قرار دهید. در این فاصله داخل یک تابه روغن را بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید. حالا سیر،پیاز و چوب دارچین را داخل آن بریزید و کمی تفت دهید. بعد از ۲ ۱ دقیقه چوب دارچین را بیرون آورید. آنها را کمی تفت دهید تا نرم و طلایی شوند.

در این زمان گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به مدت ۳ -۲ دقیقه به تفت دادن ادامه دهید. اکنون رب گوجه فرنگی را اضافه کرده، آن را با مواد مخلوط کنید سپس گوجه فرنگی رنده شده و ریحان را به مواد اضافه کنید. همه مواد را خوب باهم مخلوط کنید و حدود ۴۰-۳۰ دقیقه صبر کنید تا گوشت بپزد و مواد کاملاً به خورد هم بروند. در تابه را نگذارید.

در این میان در یک کاسه مناسب پنیرها،آب لیمو،مقداری نمک و فلفل را باهم خوب مخلوط کنید سپس آن را کنار بگذارید.

قالب های مافین را با کمی روغن چرب کنید.تکه های لازانیا را از وسط نصف کنید. حالا یک تکه از لازانیا را داخل یک قالب قرار دهید، ۱ ق س از مخلوط گوشت را روی آن بریزید و سپس مقدار کمی از مخلوط پنیر را روی مواد بریزید. حالا یک تکه دیگر از لازانیا را با زاویه ۹۰ درجه روی مواد قرار دهید طوری که لبه آن روی گوشه تکه زیرین قرار گیرد سپس مواد را به همان شکل لایه اول روی لازانیا بریزید.تکه دیگر لازانیا را مانند تکه دیگر روی مواد قرار دهید. دقت کنید تکه ها نباید کاملاًروی هم قرار گیرند. هر تعداد که می شود به همین شکل لایه ها را روی هم بچینید. همین کار را با قالب های دیگر انجام دهید سپس قالب ها را به مدت ۳۰ -۲۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا تکه های لازانیا کاملاًبرشته شده و پنیر آب شود.

لازانیا را با ریحان خردشده تزئین کرده و سرو کنید.



۱۵ نکته برای پخت لازانیای خوش طعم
طرز تهیه لازانیا انواع لازانیا لازانیا خوشمزه
برای داشتن یک لازانیای خوب، چند نکته را پیشنهاد میکنم که مطمئناً با رعایت نکات زیر، یک لازانیای درجه یک خواهید داشت.۱ – میزان مایه لازانیا کم باشد. ( منظورم از مایه گوشت، مرغ یا سبزیجات می باشد )۲ – مایه لازانیا کم چرب باشد. حتی اگر از گوشت چرخکرده گوسفندی استفاده میکنید، بدون چربی باشد، چون اگر گوشتتان چرب باشد، لازانیای شما به دلیل ترکیب با مواد دیگر بوی چربی دنبه خواهد گرفت.۳ – پیاز استفاده شده در لازانیا ( برای گرفتن بوی زُهم گوشت ) خیلی ریز خرد شده یا رنده شود و یا از پودر پیاز استفاده کنید.۴ – اگر از رب در مایه لازانیا استفاده میکنید، میزان آن بسیار کم باشد و ترجیحاً لازانیایی که با سس سفید ( بشامل سس )
تهیه میشود، مطلوب تر می باشد که رب در آن استفاده نشود و برای رنگ گرفتن گوشت از کمی زردچوبه استفاده کنید.
۵ – حتما اولین لایه ای که در ظرف میریزید سس سفید باشد. ( کف ظرف )۶ – روی سس سفید ورقه های لازانیا را بچینید.۷ – بعد از هر لایه ورق لازانیا، یک لایه خیلی خیلی خیلی نازک مایه گوشتی یا سبزیجات بریزید.۸ – روی هر لایه مایه گوشتی، مقدارخیلی کمی پنیر پیتزا (موزارلا) رنده شده و پودر پنیر پارمزان بریزید. ( پنیر پارمزان خیلی ضروری نیست )۹ – پس از ریختن پنیر روی هر لایه، سس سفید فراوان بریزید.۱۰ – وقتی لایه ها تمام شد روی آخرین لایه، بعد از گذاشتن ورق لازانیا، مایه گوشتی یا سبزیجات نریزید، فقط سس سفید بریزید.۱۱ – در آخرین لایه روی سس سفید را با پنیر پیتزای فراوان پوشش دهید.۱۲ – قبل از قرار دادن در فر، مقداری آب را با آب پاش روی لازانیا اسپری کنید.۱۳ – حتما در انتهای پخت گریل را روشن کنید و حدود ۱۰ دقیقه از بالا حرارت دهید تا پنیر روی لازانیا طلایی شود. در این مدت چند بار به فر سر بزنید و مراقب باشید پنیر نسوزد.۱۴ – وقتی لازانیا را از فر در آوردید، بلافاصله سرو نکنید و صبر کنید تا دمای پنیر کمی پایین بیاید.۱۵ – در صورت امکان به صورت تک نفره سرو کنید، ولی اگه با ظرف پخت سرو میکنید، خودتان از قبل لازانیا را برش زده و به روی میز ببرید.

طرز تهیه انواع لازانیا خوشمزه و جدید

منبع : پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره طرز تهیه انواع لازانیا خوشمزه و جدید با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا