طرز تهیه آش دوغ

طرز تهیه آش دوغ

لطفا در ادامه را طرز تهیه آش دوغ را ببینید.

آش دوع یک میان وعده غذایی یا دسر ویژه برای تبریزی ها می باشد.

مواد لازم
    

دوغ دو لیتر
    

۱۰۰ گرم / ۱۵ کالری

آرد برنج
    

یک دوم پیمانه
    

۱۰۰ گرم / ۳۶۶ کالری

برنج نیم دانه
    

یک پیمانه
    

۱۰۰ گرم / ۳۶۰ کالری

نخود پخته شده
    

یک پیمانه
    

۱۰۰ گرم / ۴۵ کالری

تخم مرغ
    

یک عدد
    

۱۰۰ گرم / ۱۴۷ کالری

سبزی آش دوغ (برگ سیر، گشنیز، تره و شوید)
    

۵۰۰ گرم
    

نامشخص

مواد لازم برای قلقلی
    

در صورت تمایل
    

نامشخص

گوشت چرخ کرده
    

۱۵۰ گرم
    

۱۰۰ گرم / ۳۲۰ کالری

پیاز
    

یک عدد کوچک، رنده شده و آب گرفته
    

۱۰۰ گرم / ۵ کالری

زردچوبه، نمک و فلفل
    

به میزان لازم
    

۱۰۰ گرم / ۰ کالری

مراحل تهیه آش دوغ تبریزی :

برای درست کردن قلقلی در یک کاسه گوشت چرخ کرده، پیاز آب گرفته، نمک، فلفل و زردچوبه را با هم خوب مخلوط کنید و از آن قلقلی های کوچکی درست کرده و در مقداری روغن سرخ کنید و کنار بگذارید. یک لیوان از دوغ را با آرد برنج خوب مخلوط کنید، این کار برای این می باشد که آرد برنج در دوغ سرد خوب حل شود، سپس همه دوغ را در یک دیگ مناسب بریزید و آرد برنج حل شده در دوغ و برنج نیم دانه را هم به آن اضافه کنید. حالا حرارت را زیاد کنید تا مواد به جوش بیایند، سپس حرارت را کم کنید و اجازه دهید برنج و آرد برنج باز شده و لعاب پس دهند.

تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و با چنگال هم بزنید، کم کم به اندازه یک قاشق غذاخوری از مواد آش که در حال جوشیدن می باشد را به تخم مرغ اضافه کنید و همزمان، تخم مرغ را تند هم بزنید تا نبندد، سپس تخم مرغ را به آش اضافه کنید. از این لحظه به بعد مدام باید آش را هم بزنید تا ته نگیرد. بعد از اینکه برنج حسابی باز شد و لعاب پس داد نوبت اضافه کردن نخود پخته شده و سبزی ها و قلقلی های سرخ شده می باشد. بعد از اینکه آش جا افتاد، می توانید آن را سرو کرده و رویش را با پیاز داغ و نعناع داغ تزئین کنید.

آش ، غذایی کامل :

آش درواقع یکی از ابتدایی ترین غذاهایی می باشد که انسان آن را درست کرده و امروزه تبدیل به یک غذای کامل و مغذی شده می باشد. باتوجه به اقلیم هر منظقه، انواع متنوعی از آن به وجود آمده که بعضی از آنها شهرت بسیار زیادی دارند: مانند آش دوغ تبریزی، آش عباسعلی، آش شله مشهدی و آش سبزی شیرازی، اما نکته قابل تامل در تهیه انواع آش، استفاده از حبوبات، غلات، سبزیجات و گاهی گوشت قرمز می باشد که آش را تبدیل به یک غذای کامل می کند. پس نگاهی گذرا به این گروه های پرفایده می اندازیم:

گروه حبوبات: حبوبات ازجمله گیاهان پروتئینی هستند که در آنها علاوه بر مقدار کمی پروتئین، کربوهیدرات و مواد معدنی هم وجود دارد، همچنین حبوبات، چربی کمی دارد و برای بدن بسیار مفید می باشد. پروتئین حبوبات، کامل نیست و از نظر برخی از اسیدهای آمینه کمبود دارد، از این رو بهتر می باشد برای تکمیل این کمبود ها، حبوبات را با غلات مصرف کنیم.

گروه غلات: غلات از هر گروهی باشند (سبوس دار یا ساده) یکی از مهم ترین و سالم ترین بخش های رژیم غذایی را تشکیل می دهند که توصیه می شود همه گروه های سنی از آن استفاده کنند. از این رو در بیشتر آش ها از گروه غلات به خوبی استفاده می شود.

گروه سبزیجات: وقتی متخصصان تغذیه، روزانه نوش جان کردن یک لیوان سبزی خام یا نصف لیوان سبزی پخته شده را به همه افراد توصیه می کنند، می توان به اهمیت این گروه کاملا پی برد. کمتر آشی پیدا می شود که این گروه مهم را در خود نداشته باشد، مخصوصا استفاده از گیاهان معطر و اسانس دار مانند ترخون، نعناع، ریحان و… که علاوه بر ضدنفخ بودن، ضد درد و ضد اسپاسم هم هستند؛ در کل استفاده از سبزیجات برای تقویت حافظه بسیار مفید می باشد.

گروه پروتئین ها: این گروه یکی از اساسی ترین و مهم ترین گروه ها و یکی از عوامل اصلی زندگی می باشد. پروتئین ها به دو گروه گیاهی و حیوانی تقسیم می شوند که هر کدام خواص و بافت منحصربه فرد خود را دارند. کمتر آشی پیدا می شود که در آن گوشت به کار نرفته باشد پس توصیه می کنیم ترجیحا در آش، گوشت را با استخوان به کار ببرید، چون علاوه بر تامین پروتئین مورد نیاز بدن و داشتن ویتامین های گروه B برای کسانی که از کم خونی رنج می برند هم مفید می باشد.

 

The post طرز تهیه آش دوغ appeared first on ایران ناز.

گردآوری و ویرایش : وبسایت پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست طرز تهیه آش دوغ ما در جهت فعالیت بهتر وبسایت تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا