ضربه غافلگيركننده يمني‌ها همزمان با شروع عمليات زميني

ضربه غافلگيركننده يمني‌ها همزمان با شروع عمليات زميني

پورتال یک آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: ضربه غافلگيركننده يمني‌ها همزمان با شروع عمليات زميني
دهها خودروي زرهي عربستان منهدم و تعدادي از نيروهاي سعودي كشته شدند همزمان با تحركات نظامي عربستان و همپيمانان عرب آن…


همزمان با تحركات نظامي عربستان و همپيمانان عرب آن در اطراف صنعا، ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن به مواضع نظامي و دولتي سعودي‌ها حمله كردند. نيروهاي انصارالله و ارتش يمن علاوه بر انهدام تعدادي از خودروهاي زرهي عربستان، چند تن از سربازان سعودي را كشته و زخمي كردند.
عربستان سعودي كه هفته گذشته ضرب شست نيروهاي يمني را در حمله موشكي چشيده و در شوك اين حمله فرو رفته بود، بار ديگر با حملات انصارالله به شهرهاي جنوبي اين كشور غافلگير شد و تلفات سنگيني را متحمل شد. نيروهاي يمني با حمله به نيروهاي ائتلاف عربي بار ديگر مواضع نيروهاي سعودي را هدف قرار دادند تا آمادگي خود را براي مقابله با هر نوع حمله زميني براي اشغال صنعا، پايتخت يمن به سعودي‌ها و متحدانش نشان دهند. ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن به مجتمع دولتي «الربوعه» در جنوب عربستان و چهار پايگاه نظامي در ظهران عسير در مجاورت مرزهاي يمن حمله و انبارهاي مهمات و چند نفربر سعودي‌ها را منهدم كردند. به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري الميادين، يمني‌ها همچنين تجهيزات و خودروهاي نظامي ارتش عربستان در پادگاني در نجران و پادگان‌هاي الدود و الجلاح در استان جيزان را با كاتيوشا و خمپاره گلوله‌باران كردند.
شبكه تلويزيوني المسيره با اشاره به ناكام ماندن تلاش نظاميان عربستاني براي پس گرفتن بعضي از پاسگاه‌هاي استان جيزان كه در دست ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن هست، گزارش داد: «تلاش نظاميان عربستاني براي پيشروي به طرف پاسگاه دارالنصر در استان جيزان شكست خورد و سه دستگاه خودروي اين نيروها منهدم شد.» در حمله ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن به منطقه الخوبه هم شماري از تك تيراندازان و نيروهاي ويژه عربستان سعودي كشته شدند. همچنين يگان موشكي ارتش يمن، مواضع نظاميان عربستاني را در روستاي سودانه نزديك منظقه الخوبه هدف قرار داد. در ادامه اين گزارش آمده هست: «توپخانه ارتش يمن همچنين دو پاسگاه الرديف و قوي العسكريه را با دقت گلوله باران كرد كه باعث شد نظاميان سعودي از اين دو پاسگاه فرار كنند.» شماري از نظاميان سعودي هم در حمله ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن به پاسگاه جوبح در استان جيزان كشته و زخمي شدند.
  
شروع حمله زميني در مأرب
حملات پيش‌دستانه انصارالله به مواضع سعودي‌ها در حالي انجام مي‌شود كه عربستان و همپيمانان عرب آن از روز يك‌شنبه حمله زميني با هدف اشغال پايتخت يمن را شروع كرده‌اند. برخي منابع رسانه‌اي، روز يك‌شنبه اعلام كردند شورشيان عبدربه منصور هادي، رئيس‌جمهور فراري يمن با پشتيباني نيروهاي ائتلاف سعودي، عمليات زميني گسترده‌اي را در استان «مأرب» در يمن آغاز كرده‌اند. به گزارش خبرگزاري فارس، پايگاه خبري «الجزيره» به نقل از منابع قبيله‌اي مدعي شد بسياري از اين نيروها، پايگاه «الجفينه» را پاكسازي كردند و راه‌هاي كمك به انصارالله را بستند. روزنامه فرامنطقه‌اي «الشرق الاوسط» نيز درباره جديدترين تحولات در مأرب نوشت: «نيروهاي ائتلاف عمليات نظامي جديدي در اين منطقه آغاز كرده و اسم کوچک «انتقام مأرب» را بر آن نهاده‌اند.» گفته مي‌شود اين عمليات در واكنش به موشك‌باران هفته گذشته انصارالله به يكي از انبارهاي تسليحات سعودي در منطقه «صافر» هست. در اين حمله موشكي نزديك به ۳۰۰تن از نيروهاي ائتلاف عربي كشته و زخمي شدند. ائتلاف عربي به رهبري سعودي‌ها در چند روز گذشته هزاران نيروي نظامي را با ادوات و تجهيزات كامل در استان‌هاي مارب و جوف مستقر كردند كه هدف از آن حمله به صنعا و نيز نفوذ به استان صعده، پايگاه اصلي انصارالله هست. باتوجه به تعداد زياد نيروهايي كه عربستان به يمن گسيل داشته و نيز مشاركت مستقيم ارتش‌هاي عربي، سعودي‌ها اميدوارند بدون وقوع درگيري شديد با نيروهاي مردمي و انصارالله، آنها را وادار كنند كه پايتخت را تخليه كنند ولي باتوجه به استحكاماتي كه در اين چند ماه انصارالله در صنعا ايجاد كرده و نيز پشتيباني مردمي، كار براي نيروهاي سعودي در صنعا بسيار دشوار خواهد بود و در صورت اجراي گزينه‌هاي استراتژيك انصارالله كه هنوز به مرحله اجرا نرسيده، تلفات سعودي‌ها و متحدانش بسيار بيشتر از حمله موشكي اخير خواهد بود.
  
مجوز صدور تسليحات انگليس به عربستان
يك روزنامه انگليسي در گزارشي نوشت كه لندن دهها مجوز صدور تسليحات به عربستان را صادر كرده و سياستمداران اين كشور متحد سعودي‌ها در جنگ يمن هستند. به گزارش ايرنا، روزنامه تلگراف ديروز در گزارشي نوشت: « انگليس يكي از فروشندگان اصلي سلاح به عربستان هست و از آغاز جنگ يمن تاكنون ۳۷ مجوز براي صدور تجهيزات نظامي در اختيار رياض قرار داده هست.» مؤسسه آكسفام نيز روز جمعه در بيانيه‌اي با همين موضوع اعلام كرد: «دولت انگليس در سكوت كامل به جنگ يمن دامن مي‌زند و در جهت وخامت يكي از ناگوارترين بحران‌هاي بشري جهان قدم برمي‌دارد.» اين مؤسسه همچنين در بيانيه‌اش انگليس را به خاطر فروش سلاح به عربستان به نقض قوانين داخلي و بين‌المللي متهم كرد. تلگراف افزود: «به موجب چارچوب قانوني حاكم بر تجارت اسلحه، معاملاتي كه در آنها خطر آشكار استفاده از سلاح‌هاي مورد معامله در جنايات جنگي يا نقض حقوق بشر وجود داشته باشد، ممنوع هست.»

منبع : روزنامه جوان

تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ – ۲۱:۱۱

ضربه غافلگيركننده يمني‌ها همزمان با شروع عمليات زميني

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] همکاری تجاری تنها کاندیدای زن جمهوری خواهان با ایران مراقبت در مصرف پاستیل به …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نطق جهانی رئیس جمهور و پورتال یک عربستان مربی بهتر از برانکو گیر quot پرسپولیس quot نمی اید

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا