شایعه ی وجود شیشه در قلیان پاسخ داده شد

شایعه ی وجود شیشه در قلیان پاسخ داده شد

اخبار اجتماعی ، شایعه ی وجود شیشه در قلیان پاسخ داده شد: رئیس پلیس مسابقه با مواد مخدر تهران بزرگ، در پورتال ۱ به خبر آلوده بودن تنباکو به شیشه و آمفتامین، گفت: اخبار و گزارش‌های اخیر را تکذیب می‌کنم.

قلیان،شیشه،شایعه


به گزارش پورتال۱ به نقل از برترینها، سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مسابقه با مواد مخدر تهران بزرگ، با اشاره به اظهارات اخیر رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، که به طور رسمی وجود مواد مخدر، شیشه و ترکیبات آمفتامین را در توتون قلیان ها برای معتاد و وابسته کردن مشتریان این کالا تایید کرد، گفت: این موضوع از سوی ما تکذیب می شود.

وی ادامه داد: قلیان سراها به صورت دائم از سوی اتحادیه و پلیس اماکن رصد و بازرسی می شوند و ما نیز نسبت به این مسائل حساس هستیم و تاکنون چنین مواردی نداشته ایم.

سرهنگ بخشنده اضافه کرد: ضمن اینکه هر گونه مواد مخدر کشف شده به اداره مسابقه با موارد مخدر پلیس منتقل می شود، اما تاکنون تنباکویی آلوده به شیشه به این مرکز ارائه نشده می باشد.

رئیس پلیس مسابقه با مواد مخدر تهران بزرگ با تاکید بر این مسئله که پلیس با جدیت تمام همه مسائل مربوط به سوء مصرف مواد مخدر را پیگیری می کند، گفت: با توجه به حساسیت موضوع ما بر این مسئله تمرکز کرده ایم و جلسات متعددی نیز در این زمینه برگزار شده می باشد، اما هنوز چیزی مبنی بر آلودگی تنباکو به دست نیاورده ایم.

وی تاکید کرد: البته این ممکن می باشد که قهوه خانه ای بخواهد به صورت موردی شیطنت‌هایی انجام دهد، اما حتی در این مورد هم گزارشی به ما ارائه نشده می باشد.

سرهنگ بخشنده با اشاره به طرح این مسائل گفت: به هر حال شاهد افزایش استفاده از قلیان و بویژه فعالیت قهوه خانه های غیر مجاز هستیم و فکر می کنم طرح این مسائل بیشتر نوعی عملیات روانی باشد.

شایعه سازی نکنید

غلامرضا حیدر عرب رئیس اتحادیه قهوه خانه داران تهران نیز در پورتال ۱ به این اظهارنظرها گفت: گزارش هایی که اخیرا درباره وجود شیشه در تباکو و افزودن آمفتامین از سوی قهوه خانه داران برای جذب مشتری منتشر شده، کذب محض بوده و ما قطعا این مسئله را از سوی مراجع قضائی پیگیری خواهیم کرد.

وی برای تکذیب این اخبار دلایلی را برشمرد که اولین دلیل آن نوع تنباکوی مورد مصرف در قهوه خانه هاست.

عرب افزود: اول باید تاکید کنم همه تناکوهای میوه ای مورد مصرف در قهوه خانه ها وارداتی می باشد و مهر استاندارد و وزارت بهداشت بر روی آن حک شده می باشد، حتی تنباکوهای سنتی هم در بسته بندی هایی با تایید وزارت بهداشت عرضه می شوند.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران ادامه داد: موضوع دیگر این می باشد که همه قهوه خانه ها زیر نظر پلیس اماکن هستند و اتحادیه، پلیس اماکن و بهداشت به صورت مستمر به آنها سرکشی و نحوه فعالیت آنها را بررسی می کنند. این نظارت ها به شدت انجام می شود و تاکنون نیز گزارشی مبنی بر چنین تخلفاتی ارائه نشده می باشد.

وی با اشاره به نوع مصرف شیشه نیز گفت: شیشه نیاز به حرارت بسیار زیاد دارد و برای استعمال آن از فندک های اتمی استفاده می شود، به بیان دیگر اصلا حرارت زغال نمی تواند مورد استفاده قرار گیرد.

عرب افزود: از سوی دیگر گفته می شود ممکن می باشد این تخلف از سوی برخی کارگران قهوه خانه ها صورت گیرد، در حالی که در دوره جدید یکی از تاکیدات ما استفاده همه قهوه خانه ها از دوربین های مداربسته می باشد که همه فضا را پوشش دهد، به همین دلیل کارگرها نمی توانند چنین مسئله ای را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: افرادی هم که برای قهوه خانه مجوز دریافت می کنند سوابق کاملا روشن و شفافی دارند و قطعا به دلایلی مانند سود بیشتر یا جذب مشتری حاضر نخواهند بود چنین خطای بزرگی را مرتکب شوند.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران افزود: دلیل بسیار مهم دیگر هم اینکه پلیس مسابقه با مواد مخدر به شدت نسبت به توزیع این مواد حساس بوده و در صورت صحت این نوشته با جدیت تمام به مسئله ورود می کرد، اما تاکنون چنین پیگیری ای را ندیده ایم و گزارشی هم از برخوردها با واحدهای متخلف به ما نرسیده می باشد.

عرب در ادامه گفت: اینکه بخواهند قلیان‌ها را جمع کنند، قلیان زیر پوست منظقه می‌رود و زیرزمینی می‌شود. این آسیب بزرگ اجتماعی می باشد، پس چه بهتر که به جای این نوع تهدید و اقدامات، نظارت‌ها را بیشتر کنیم.

وی با اشاره به قلیانسراهای غیر مجاز در تهران و کلانشهرها افزود: چهار برابر قلیان سراهای مجاز، قهوه خانه غیر مجاز داریم. از سوی دیگر یکی از مشکلات ما تداخل صنفی می باشد. چرا باید در رستوران ها، کافی شاپ ها، و حتی مکان های تفریحی قلیان داده شود. این قلیان ها بدون مجوز می باشد و نیاز به حضور مسئولان بویژه ورود صنف های مربوطه دارد. اگر جلوی این ها گرفته شود، قطعا بخش اعظم نگرانی ها کاهش می یابد.

رئیس اتحادیه قهوه خانه داران با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی در اتحادیه گفت: ما در اتحادیه کلاس های آموزشی در قالب آموزش‌های انتظامی، بهداشتی و سلامت، ساعت خاموشی ودیگر مسائل صنفی برگزار می کنیم و تمام این جلسات مکتوب شده و به قهوه خانه ها ارائه می شود تا شاهد کاهش مسائلی باشیم که در این صنف وجود دارد.

عرب در پایان گفت: ما تعامل مناسبی با اداره اماکن، بهداشت و… داریم و حاضریم برای کاهش مسائل و مشکلات پیرامون نشست برگزار کنیم، انتقادها را هم می پذیریم اما اجازه نمی دهیم کسی به ما تهمت بزند یا شایعه پراکنی کند. به همین دلیل با توجه به اینکه انتشار چنین اخباری مسبوق به سابقه بوده، این بار موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهیم کرد.

شایعه ی وجود شیشه در قلیان پاسخ داده شد

تهیه و گردآوری : گروه پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا