سیگاری ها اغلب خشن هستند!

سیگاری ها اغلب خشن هستند!

B9318457481Z.1_20150814154926_000_GRPBKFPDC.1-0

یکی از مهمترین عوامل ایجاد خشونت در جامعه همین مصرف سیگار هست!

دکتر رضا سالاری، مدیر گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی لرستان ، در این باره بیان کرد: سیگار کشیدن نوجوانان در کوتاه مدّت بر روی دستگاه تنفسی نوجوانان و جوانان تاثیر می‎گذارد و موجب بروز اختلالات تنفسی گوناگون از جمله تنگی نفس، آسم، بیماری‎های ریوی و بدبوئی دهان، فساد زودرس دندان‎ها، بیماری‎های گوارشی و… می‎شود.

وی اضافه کرد: همچنین در درازمدّت موجب تقویت عادت زشت سیگار کشیدن و ابتلاء به بسیاری از بیماری‎های مزمن و خطرناک خواهد شد.

سالاری ادامه داد: سیگار کشیدن جوانان منجر به کوتاهی قد و عدم تناسب اندام و جثه آنها شده و رشد بدنی و عملکرد سیستم عصبی و دستگاه‎های درونی آن‎ها را مختل می‎کند. نوجوانانی که سیگار می‎کشند، به طور معمول قلبشان (۴۳) ضربه بیش‎تر از قلب نوجوانانی که سیگار نمی‎کشند، می‎زند.

این پژوهشگر تصریح کرد: سیگار کشیدن نوجوانان موجب سرفه‎های شدید، سرماخوردگی‎های حاد و آنژین‎های طولانی مدّت در آنها می‎شود؛ نوجوانانی که به سیگار عادت می‎کنند، احتمال بیشتری دارد که به‎دنبال سایر مواد اعتیادآور هم بروند.

وی خاطرنشان کرد: نوجوانان سیگاری، سه برابر نوجوانانی که سیگار نمی‎کشند، احتمال دارد به سمت مصرف الکل و انحرافات اخلاقی بروند، از آن گذشته سیگار کشیدن می‎تواند موجب بروز رفتارهای مخاطره‎آمیزی مانند خشونت، پرخاشگری و ناراحتی‎های زیادی شود.

سالاری تصریح کرد: تحقیقات بی‎شماری نشان دهنده این هست که ارتباط مستقیمی بین سیگار کشیدن جوانان و ابتلای آنان به افسردگی واضطراب وجود دارد، تقریباً ۵۰-۴۰ درصد بزرگسالانی که سیگار می‎کشند، علایمی از افسردگی و اضطراب را نشان می‎دهند.

(ایسنا)

سیگاری ها اغلب خشن هستند!

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] ۱۹ دقیقه پیش بررسی روند صدور رای در کمیته انضباتی و پرونده جنجالی خیبر …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] امروز کشورهای به اصطلاح دموکراتیک اصلی ترین برانداز صلح اند یک کنسرت در برج آزادی تهران/ گروه «کاربن»، «زبان از یاد رفته» را اجرا می‌کند

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا