سکوت سازمان‌های نظارتی در برابر تخلف وزارت نفت

سکوت سازمان‌های نظارتی در برابر تخلف وزارت نفت

چرا تمرکز تمام تصمیمات حتی پیش پا افتاده‌ترین آن که درج آگهی‌های آن باشد، به تهران واگذار می‌شود، اما استان خوزستان به رغم تحمل تمام آلودگی‌های زیست محیطی تاسیسات نفتی از عواید این تصمیمات بی‌بهره می‌ماند.

به گزارش مشرق، «شرکت ملی نفت» در سال گذشته، با تصمیمی نسنجیده و فراقانونی، با زیر پا گذاشتن مصوبه هیئت وزیران، اداره ارشاد شهرستانها را از مسیر توزیع آگهی‌های مجموعه نفت حذف کرد.

وزارت نفت که سالیان سال می باشد وعده انتقال آن به استان خوزستان به عنوان «پایتخت انرژی کشور» به گوش می‌رسد، با سلب اختیار قانونی مجوز درج آگهی از سوی روابط عمومی‌های مناطق نفت خیز، حفاری و… خود در جایگاه تصمیم‌گیری قرار گرفته و اجازه درج آگهی در نشریات سراسری و محلی را منوط به موافقت روابط عمومی وزارت کرده و علاوه بر آن تایید پرداخت هزینه درج آگهی را نیز درحیطه اختیارات مرکز، به شمار آورده می باشد.

سال گذشته، در همان ابتدای کار که زمزمه انتقال کلیه آگهی‌ها و تصمیم‌گیری چاپ آگهی‌های زیرمجموعه نفت به وزارت نفت تهران شنیده می‌شد طوماری در اعتراض به این تصمیم از سوی سرپرستی‌های نشریات استان خوزستان به استانداری خوزستان نوشته شد، که در آن طومار سرپرستان هشدار داده بودند که این تصمیم‌گیری زمینه‌ساز سوءاستفاده‌های کلان مالی و زد و بندهای هدف‌دار و رانت خواهد شد و به مرور اعمال سلیقه‌ها و اعمال نفوذها شکل خواهد گرفت. اما متاسفانه این هشدار مورد توجه واقع نشد و تصمیم گیرندگان این امر کار خود را به نتیجه رساندند و هیچگونه اقدامی از سوی سازمان‌های ذیربط صورت نگرفت.

تا جایی که قلم اعتراض و نقد رسانه‌‌ها را شکستند چرا که اگر نقدی بر عملکرد باشد! دیگر آگهی در کار نخواهد بود!! – و قلم‌ها صرفا به تعریف و تمجید بر روی کاغذ لغزید و توان و جرات و جسارت نقد و بررسی عملکردها را رسما از رسانه‌ها ربودند!!

آشکارا قانون زیر پا گذاشته می‌شود اما هیچ نهادی حاضر به برخورد با آن نیست! حتی سازمان بازرسی هم به این مشکل اساسی ورود نمی‌کند…!!!

دلیل منطقی اینکه چرا این اختیارات از استان خوزستان سلب می‌شود بر ما هم پوشیده می باشد و اینکه چرا شرکت ملی مناطق نفتخیز استان خوزستان با آنهمه توانایی و قدرت در این استان علی‌رغم پافشاری چند ساله خود و مقاومت در مقابل این تصمیم، به یکباره زیر بار این فشار کم می‌آورد و رضایت به این عمل خارج از چارچوب و قاعده می‌دهد. جای تعجب دارد!!

چرا تمرکز تمام تصمیمات حتی پیش پا افتاده‌ترین آن که درج آگهی‌های آن باشد، به تهران واگذار می‌شود، اما استان خوزستان به رغم تحمل تمام آلودگی‌های زیست محیطی تاسیسات نفتی از عواید این تصمیمات بی‌بهره می‌ماند و خوزستان نمی‌تواند حتی از کوچکترین حق خود که توزیع عادلانه آگهی‌های مناطق نفت‌خیز جنوب می باشد، دفاع کند! اسنادی در اختیار می باشد که پرده از توزیع ناعادلانه آگهی‌ها برداشته وموید یک قانون شکنی و زد و بند و بده بستان بعضی عناصر آلوده و مسائل پشت پرده زیادی در این زمینه می باشد.

بهناز جمیلی

سکوت سازمان‌های نظارتی در برابر تخلف وزارت نفت

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره سکوت سازمان‌های نظارتی در برابر تخلف وزارت نفت با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] پیروزی خدابنده مقابل قهرمان بازی‌های آسیایی/ شکست ایزدی در راند طلایی نخستین مربی قربانی …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] SleepyTime Bedtime Calculator PLUS v2 0 6 تصاویری بسیار جالب از خرس خوابالو

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا