سه نشانه التهاب مزمن

سه نشانه التهاب مزمن

لطفا در ادامه را سه نشانه التهاب مزمن را ببینید.

التهاب مزمن

التهاب مزمن

انگشت پای‌تان به میز کوبیده می‌شود و چند لحظه بعد قرمز و داغ می‌شود. این‌ها علائم التهاب هستند و شما هم می‌دانید که هم‌اکنون انگشت‌تان ملتهب هست. چیزی که ممکن هست ندانید این هست که التهاب اشکال متفاوتی دارد. نوعی که باعث می‌شود انگشت‌تان متورم گردد، التهاب حاد هست و در حقیقت برای بدن‌تان خوب هست؛ چون یک پروسه درمانی هست که موجب می‌شود این انگشت ضرب دیده، چند روزبعد، بهتر شود.

اما التهاب مزمن، چندان خوب نیست. به‌جای این‌که به سلامت بدن‌تان کمک کند، منجر به مشکلاتی از قبیل آرتریت، آلزایمر، دیابت و ریزش مو می‌شود. التهاب مزمن، موقعیتی وابسته به تمام بدن هست که تاحد زیادی غیرقابل شناخت می‌باشد، مگر این‌که بتوانید پزشک‌تان را متقاعد کنید تا یک آزمایش خون ویژه برای بررسی این موضوع تجویز نماید.

علائم زیر لزوما زمینه و علت خود-تشخیصی التهاب مزمن نیستند، اما مربوط به این بیماری بوده و می‌توانند هشدار برای چیزی باشند که دربدن‌تان درحال رخ دادن هست. یادتان باشد، این تحقیق هنوز مبتدی بوده و این نشانه‌ها ممکن هست مربوط به عوامل متعدد دیگری هم باشند.

  1. افسرده هستید.

البته تمام افسردگی‌ها به دلیل التهاب نیستند، اما دانشمندانی چون Andrew Miller عقیده دارند التهاب می‌تواند از دلایل افسردگی باشد.

به گفته میلر، اگر به یک بیمار قلبی که افسرده هست توجه کنید، می‌بینید نسبت به بیماران قلبی که افسرده نیستند، نشانه‌های بیشتری از التهاب را داراست. واین فقط مربوط به بیماران قلبی نیست. وقتی پژوهشگران با کمک دارو و درمان التهاب را کاهش دادند، مثلا دردرمان بیماران مبتلا به سرطان پوست یا انواع خاصی از واکسیناسیون، متوجه شدند میزان افسردگی و فرسودگی در این بیماران افزایش یافته هست.

میلر، در تحقیقی که خودش پیرامون این پدیده انجام داده، دریافته حتی افزایش جزئی در التهاب هم می‌تواند ریسک افسردگی را بالا ببرد. این ارتباط در در درمان افسردگی هم پیدا می‌شود و به گفته میلر، به اندازه کافی هم جالب توجه هست. مطالعات نشان داده ورزش واسیدهای چرب امگا ۳، که التهاب را کاهش می‌دهند می‌توانند افسردگی را هم درمان کنند.

  1. شکم‌تان درد می‌کند…زیاد

تعجب ندارد که چیزی به‌اسم کوچک بیماری التهابی روده، به دلیل روده ملتهب روی دهد و علائم معمول بیماری التهابی روده یعنی اسهال، درد و پیچ زدن در داخل شکم و یبوست، موجب درد تقریبا همیشگی شکم باشد. اما محققان باور دارند التهاب موجب سایرمشکلات شکمی هم می‌شود. بیماری‌های حفره شکمی که موجب عدم تحمل گلوتن، و سندرم روده تحریک پذیر می‌شوند هم ازعلائم بیرونی التهاب جاری در دورن بدن‌تان هستند.

  1. همیشه خسته هستید.

بله، همیشه خسته‌اید چون به سختی کار می‌کنید، کم می‌خوابید، و از بچه‌ها، پدر و مادر، همسر و … مراقبت می‌کنید. اما اگر آن‌قدر خسته و کوفته‌اید که حتی فکر کردن به این موارد هم باعث خستگی و ضعف‌تان می‌شود حتی در روزهایی که به اندازه کافی خوابیده‌اید، التهاب می‌تواند دلیل این حالت‌ها باشد.

به گفته Mary Harrington سرپرست برنامه علم عصب شناسی در Smith College، بیشتر از ۱۵ درصد از جمعیت، این نوع خستگی را که موجب دگرگونی زندگی می‌شود، تجربه می‌کنند و پیداکردن دلیلش یکی از اهداف تحقیقاتی اوست. هارینگتون می‌گوید:” ما فکر می‌کنیم التهاب دلیل اصلی این پدیده هست.” التهاب می‌تواند روی سیستم مرکزی اعصاب تاثیر بگذارد که شامل مغز، و نخاع می‌شود. او در تحقیقاتش هنگامی که دانشمندان التهاب را به‌وجود می آوردند، متوجه تغییرات شگرفی در چگونگی عملکردهای ضربان‌ساز ریتم شبانه روزی شد ( قسمت کوچکی در مغز که ریتم شب و روز را تشخیص می‌دهد). هارینگتون می‌گوید:” من فکر می‌کنم این موضوع می‌تواند توجیه کننده احساس بیداری ناکامل و همچنین عدم خواب عمیق باشد. افرادی که این احساس را دارند ممکن هست به انواعی از التهابات مزمن مبتلا باشند.”

The post سه نشانه التهاب مزمن appeared first on آلامتو.

گردآوری و ویرایش : پورتال پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست سه نشانه التهاب مزمن ما در جهت فعالیت بهتر پورتال تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا