سه روز تا اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی/ خواهر و مادر زنجانی، مدعی اموال او شدند

سه روز تا اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی/ خواهر و مادر زنجانی، مدعی اموال او شدند

در فاصله سه روز تا برگزاري جلسه دادگاه بابك زنجاني، حرف از شكايتي جديد از اين متهم نفتي به ميان مي‌آيد؛ شكايت خانوادگي از او. موضوعي كه اميرعباس سلطاني، رييس كميته پيگيري پرونده زنجاني در مجلس آن را يك «جنگ زرگري» مي‌خواند.

آفتاب :

او در گفت‌وگو با «اعتماد» مي‌گويد مادر و دو خواهر بابك زنجاني هم به جمع مدعيان اموال او در داخل پيوسته‌اند و مدعي شده‌اند اموال معرفي شده متعلق به آنها بوده، نه بابك زنجاني.

نامه بابك زنجاني به رييس‌جمهوري و نمايندگان را ديده‌ايد، نظرتان راجع به محتواي آن چيست؟

من قبلا نامه را ديده بودم اما از طريق خود بابك زنجاني يا وكلاي او در اختيار ما قرار نگرفته بود. البته نامه اصلا به دست نمايندگان هم نرسيده بود و من خودم از طريق وزارت نفت آن را گرفتم و مطالعه كردم. البته در اينجا بحث دو تا نامه می باشد. بابك زنجاني يك نامه براي رييس‌جمهوري نوشته و يكي هم براي نمايندگان. نامه رييس‌جمهوري همان نامه كوتاهي بود كه منتشر هم شده می باشد. اما نامه نمايندگان طولاني و حدود پنج صفحه بود.

در آن نامه بلندي كه مي‌گوييد خطاب به نمايندگان می باشد، چه نوشته بود؟

مطالب آن نامه هم همين‌هايي بود كه اينجا گفته بود. فقط هم خيلي مفصل‌تر شرح داده بود و هم توهين‌هاي آن به مراتب بيشتر از اين نامه‌اي بود كه منتشر شد. در آن نامه‌اي كه براي نمايندگان نوشته بود خيلي بر «اقدامات انقلابي» خودش و خدماتش تاكيد كرده بود و باز هم تكرار كرده بود كه بسيجي اقتصادي می باشد و حتي منتقدانش را ضد انقلاب خوانده بود.

تاريخ هر دو نامه يكي می باشد يا فرق مي‌كند؟

اين نامه‌ها مربوط به تيرماه هستند. گويا هر دو در يك تاريخ نوشته شده‌اند. البته توهين‌هايش به نمايندگان خيلي زياد بود.

چه توهين‌هايي؟

حالا فكر مي‌كنم خيلي آن توهين‌ها در كنار اصل قضيه اهميت نداشته باشند.

با توجه به آنكه مي‌گوييد به نمايندگان توهين كرده بود چرا محتوا و متن آن را منتشر نكرديد؟

چون آن نامه به دست نمايندگان نرسيده بود و البته اگر منتشر مي‌شد فقط اصل قضيه را به حاشيه مي‌برد و باعث مي‌شد تا موضوع وارد يك سري دعواهاي لفظي بشود. يعني اصلا شيوه بابك زنجاني همان موقع كه به كميسيون هم مي‌آمد همين بود كه بازي را با حاشيه‌هايي كه طراحي مي‌كرد از مسير اصلي خارج كند. همين نامه را با عنوان نامه به نمايندگان مطرح كرده بودند اما هيچ نامه‌اي به مجلس نرسيده بود و من از طريق وزارت نفت آن را پيگيري كردم و توانستم به دستش بياورم.

آقاي كوهپايه‌زاده، وكيل بابك زنجاني اصرار دارد با وجود گفته‌هاي شما او تنها وكيل اين پرونده می باشد و بابك زنجاني شش وكيل ندارد و تنها يك وكيل روي پرونده كار مي‌كند.

ايشان اشتباه مي‌كند. اگر واقعا اين‌طور فكر مي‌كند من به او مي‌گويم كه آقاي كوهپايه‌زاده شما هم سر كار هستيد. مگر اينكه ايشان هم بخواهد مثل موكلش ديگران را سر كار بگذارد. ما الان با آدرس و مشخصات و به صورت مستند مي‌دانيم كه شش تيم حقوقي به عنوان وكلاي بابك زنجاني مشغول كار هستند.

به صورت مجزا كار مي‌كنند يا مرتبط با هم هستند؟

با شش وكيل مجزا كه احتمالا هر كدام سر گروه يك تيم حقوقي هستند قرارداد امضا كرده و همه اينها الان روي پرونده او كار مي‌كنند. اينها شش گروه هستند كه به طور دايم و جدي پرونده را پيگيري مي‌كنند. اصلا آيا عقلاني می باشد كه پرونده‌اي با اين وسعت و حجم را به يك وكيل بسپارند. اصلا اين پرونده را يك نفر چقدر طول مي‌كشد تا فقط بخواند. حالا بگذريم كه بايد كلي درباره آن كار و تحقيق كند و فكر كند و به راهكارهايي برسد. اگر در آينده لازم باشد تمام اطلاعات و مشخصات اين شش تيم حقوقي را منتشر مي‌كنيم.

شما از قول زنجاني گفته‌ايد كه او ٢٥ ميليارد يورو در بانك‌هاي ژاپن سرمايه‌گذاري كرده می باشد. ماجراي اين پول چيست؟ چون اگر واقعيت باشد او الان بيستمين ثروتمند بزرگ دنياست.

اين درست می باشد و نوار ضبط شده آن وجود دارد.

منظور من از سوال اين می باشد كه چقدر آن موضوع قرين به صحت می باشد؟

اين حرف خودش می باشد. خودش گفت من اين مبلغ را بردم در ژاپن و به «ين» تبديل كردم. اين را زماني مي‌گفت كه مي‌خواست اثبات كند پول براي بازپرداخت بدهي دارد و قصدش هم پرداخت آن می باشد. مي‌گفت من اينقدر پول دارم كه اين بدهي پاي آن چيزي نيست. خودش هم مدعي بود كه مبلغ هنگفتي هم به طرف ژاپني داده تا با وجود تحريم‌ها آنها بپذيرند او پولش را در بانك‌هاي اين كشور سرمايه‌گذاري كند.

ادعايي را كه مي‌گوييد او درباره اين سرمايه‌گذاري مطرح كرده تا الان پيگيري كرده‌ايد تا راست و دروغش مشخص شود؟

نه. آنها كه چنين اطلاعاتي را به ما نمي‌دهند و ما به راحتي نمي‌توانيم اين اطلاعات را از بانك‌هاي ژاپن بگيريم كه موجودي حساب فلاني چند می باشد.

ولي خيلي مهم می باشد كه معلوم شود اصل موضوع چيست.

اين به هر حال ادعاي خودش می باشد و الان نوار ضبط شده آن موجود می باشد. او از اين ادعاها خيلي مطرح كرده. ما از قوه قضاييه هم خواستيم بيايند و ببينند كه ما چه مي‌گوييم اما آنها نيامدند. او البته اين اظهارات را در اوج قدرت مطرح مي‌كرد و احتمال نمي‌داد كه كارش به بازداشت و زندان برسد. الان با بازداشت او و وضعيتي كه برايش پيش آمده اوضاع خيلي فرق مي‌كند.

بحث اموال او به كجا رسيد؟ چيز ديگري از اموال او پيدا شد يا نه؟

الان مساله اموالش اين می باشد كه كفاف بدهي را نمي‌دهند. هنوز هم اطلاعات جديدي در كار نيست. ليست همه اموال را داريم اما به درد ما نمي‌خورد. در ايران دو هزار و صد ميليارد اموال دارد كه مدعي آنها هم زياد می باشد. هم بانك مسكن و تامين اجتماعي و اشخاص حقيقي و حقوقي بسياري مدعي آنها هستند. حتي خواهرها و مادر بابك‌ زنجاني هم مدعي مالكيت اين اموال هستند و دارند پيگيري مي‌كنند كه اين اموال و دارايي‌ها تعلق به بابك زنجاني ندارد و متعلق به آنهاست.

چقدر اين دعوا جدي می باشد؟

در ظاهر نشان مي‌دهند دعواي خانوادگي می باشد اما ما مي‌دانيم كه جنگ زرگري می باشد و حقيقت ندارد. ولي با اين حال خيلي جدي دنبال اين هستند كه اينها اموال آنهاست، نه بابك زنجاني و حتي شكايت كرده‌اند كه بابك زنجاني اموال متعلق به آنها را به عنوان اموال خودش معرفي كرده می باشد.

يك بحثي كه در نامه زنجاني بود اين می باشد كه نوشته مي‌خواسته پول را پس بدهد، ولي چون بازداشت شده نتوانسته. توضيح شما در اين رابطه چيست؟

حرف بي‌حساب مي‌زند. چون تاريخ آخرين چك بابك زنجاني به قبل از تحريم‌ها برمي‌گردد و اين نشان مي‌دهد كه اين موضوع دور زدن تحريم‌ و اينكه تحريم‌ها نگذاشت بدهي‌هايش را پرداخت كند هم يك سناريويي می باشد براي اينكه پول نفت را ندهد. تاريخ چك‌هاي زنجاني اين را ثابت مي‌كند.

سه روز تا اولین جلسه دادگاه بابک زنجانی/ خواهر و مادر زنجانی، مدعی اموال او شدند

منبع : آفتاب نیوز

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] زعفران ایران فاقد سموم و افات هست برخی عادات مانع لاغری

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] گفت وگوی شبکه تفریحی سی بی اس امریکا با رییس جمهوری وجود ۸ مدرسه نیمه تمام در شهرکهای مسکن مهر خراسان شمالی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا