سن سالمندی در خواهران ایرانی

سن سالمندی در خواهران ایرانی

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه سن سالمندی در خواهران ایرانی را ببینید.

اخبار اجتماعی ، سن سالمندی در خواهران ایرانی:  معاون امور خواهران و خانواده رییس جمهور ضمن اشاره به پدیده سالمندی زودرس در خواهران اظهار کرد: سن سالمندی خواهران در سالهای اخیر دو سال کاهش و به ۵۸ سال رسیده می باشد.

سالمندی،خواهران ایرانی،شهرستان نشینی


به گزارش پورتال۱ به نقل از خبرنگاران جوان، شهیندخت مولاوردی معاون امور خواهران و خانواده ریاست جمهوری امروز در نشست بررسی وضعیت سالمندی خواهران که در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شده بود، ضمن تسلیت فاجعه منا عنوان کرد: بیش از نیمی از جمعیت ۶۵ سال به بالای دنیا یعنی چیزی حدود ۳۰۰ میلیون نفر از مراقبت‌های بلند مدت محروم هستند. همچنین آنکه بسیاری از سالمندان ما در دنیا و یا کشور خودمان ایران به نظر برسد حتی ندانند که روزی در تقویم‌های جهانی به اسم آنها وجود دارد که می‌توانند در آن روز مطالبات خود را از دولت‌ها مطرح و درخواست کنند.

وی در ادامه به حرکت مردم سراسر جهان به سوی شهرنشینی و سرعت رو به رشد این پدیده در دنیا اشاره کرد و گفت:‌ در سال ۲۰۳۰ از هر ۱۰ نفر ۶ نفر در شهرها زندگی خواهند کرد و به این ترتیب ساخت فضاهای ایمن شهری برای سالمندان و افراد در شرایط خاص مورد انتظار و مورد نیاز می باشد.

وی ادامه داد: ایران نیز شامل این تغییرات گسترده جمعیتی که در دنیا رخ داده و همچنین حرکت به سمت شهرنشینی شده می باشد ‌و از این حیث زندگی سالمندان تحت تاثیر این تغییرات گسترده قرار گرفته می باشد.

مولاوردی در ادامه ضمن اشاره به آنکه دنیا به مرحله چهارم افزایش سهم بیماریهای مزمن و غیرمسری که طول عمر را افزایش می‌دهند رسیده می باشد، به تغییر دادن گسترده روابط اجتماعی و تضعیف روابط خانوادگی اشاره کرد و گفت: این تغییرات چنان سریع رخ داده می باشد که نهادهای اجتماعی قادر به همراهی با آنها نیستند و البته ظرفیت‌های لازم را هم برای حل و مقابله با این مشکلات در خود ایجاد نکرده‌اند.

وی افزود: هنوز بنیان‌ها و ظرفیت‌های لازم مانند پوشش‌ بیمه‌های تکمیلی، صندوق‌های بازنشستگی و غیره را برای سالمندان نمی‌بینیم و همچنین پیش بینی می‌شود که حمایت‌های غیر رسمی خانوادگی از سالمندان در آینده ضعیف تر شوند.

معاون امور خواهران و خانواده رییس جمهور در ادامه به زنانه شدن سالمندی اشاره کرد و گفت:‌در سال ۱۳۳۵ در مقابل هر ۱۰۰ زن سالمند، ۱۱۱ مرد سالمند وجود داشت در حالی که ۵۰ سال بعد از آن یعنی در سال ۸۵ در مقابل هر ۱۰۰ زن سالمند ۱۰۴ مرد و در سال ۹۰ نیز در مقابل هر ۱۰۰ زن سالمند ۹۶ مرد سالمند داشتیم. که این آمارها حاکی از زنانه شدن سالمندی بوده و این یک واقعیت برای جامعه ماست.

وی با اشاره به سن سالمندی خواهران ایرانی، گفت: در گذشته سن سالمندی خواهران ۶۰ سال بود اما در حال حاضر این سن به ۵۸ سالگی رسیده می باشد و مسائلی چون افسردگی، بیماری و غیره نیز به این مسئله دامن می‌زند؛ که این عوامل نشان دهنده سالمندی زودرس در خواهران می باشد.

مولاوردی همچنین به نگهداری خواهران سالمند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با پدیده‌ای مواجه هستیم و آن این می باشد که چون نگهداری خواهران سالمند به علت بیشتر بودن نیازهای آنها در مقابل مردان سالمند سخت تر می باشد، تعداد خواهران سالمند واگذار شده به مراکز سالمندی بیشتر از مردان می باشد و این باعث می‌شود شمار خواهران سالمند حاضر در این مراکز بیش از مردان سالمند باشد.

مولاوردی در ادامه در خصوص اقدامات معاونت خواهران و خانواده رئیس جمهوری نیز تصریح کرد: این معاونت جایگاهی ستادی دارد که با هدف سیاست گذاری و برنامه ریزی و همچنین پیگیری وظایف سایر دستگاه‌ها و ایجاد حمایت و جلب توجه به مسائل خواهران و خانواده، تشکیل شده و در این جهت فعالیت‌های خود را پیگیری می‌کنند.

وی افزود:‌ برنامه جامع به ویژه برای سالمندان باید به گونه‌ای باشد تا سالمندان بتوانند به سلامت از این دوره عبور کنند؛ و در این بین نیز نیاز می باشد که از تجارب بین المللی استفاده کنیم.

وی در خصوص ضرورت تشکیل خانه‌های سالمندی در وزارت کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در حال حاضر دو کارگروه حمایت اجتماعی از خواهران سرپرست خانوار و خواهران بهبود یافته در وزارت کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده می باشد که نیاز می باشد علاوه بر آنها کارگروه سالمندی نیز در این وزارتخانه تشکیل شود.

معاون امور خواهران و خانواده رئیس جمهور در ادامه عنوان کرد: امیدواریم با هماهنگی و انسجام بین دستگاه‌ها و همچنین پرهیز از پراکنده کاری و دوباره کاریها و رفتارهای جزیره گونه که متاسفانه در حال حاضر تبدیل به آفت در جامعه شده‌اند بتوانیم ساختارهای لازم را از لحاظ اجتماعی، نظام بیمه‌ای و غیره برای خواهران، سالمندان و گروه‌هایی که نیازمند توجه خاص هستند.

مولاوردی در پایان گفت: اگر اهمیت و جایگاه لازم را به این گروه یعنی سالمندان برگردانیم می‌توانیم از ارزش‌ها و تجربیات این گروه در جامعه بهره و استفاده لازم و کافی را ببریم.

سن سالمندی در خواهران ایرانی

منبع : پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره سن سالمندی در خواهران ایرانی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا