سلامت روان و این رفتارها

سلامت روان و این رفتارها

MentalHealthBrain

افرادی که از لحاظ روانی سالم هستند چه ویژگی هایی دارند و از لحاظ احساسی چگونه اند و رفتارهایی معمول آنان در طول روز به چه صورت هست ،این افراد از لحاظ روحی شخصیتی سالم دارند و از این لحاظ دچار آسیب نخواهندشد!

زهرا شهبازی اظهار کرد: افراد سالم جامعه بیشتر از این‌که منتقد باشند مشوق، مثبت و متواضع‌اند؛ در واقع این دسته از افراد بیشتر از این‌که بخواهند خودنمایی کنند دل‍‌شان می‌خواهد در یک فضای اجتماعی و اشتراکی علایق دیگران و خودشان را هم‌زمان در نظر بگیرند. این در حالی هست که سایرین نیز در کنار این افراد بهترین افکارشان تقویت شده و احساس انگیزه می‌کنند.

این روان‌شناس ادامه داد: انسان سالم زیبایی‌ها را می‌بیند و به زبان می‌آورد، خوش‌ذوق و اهل مزاح هست، خلاقیت داشته و برخوردهایش محترمانه هست و از همه مهم‌تر این‌که می‌توان به او اعتماد کرد و اطرافیانش با دانستن این خصایص و الگوپذیری از آن‌ها می‌توانند گام موثری جهت سلامت روان و تکامل خود بردارند. همچنین آگاهی داشتن از ویژگی‌های افراد سالم باعث می‌شود تا اگر چنین ویژگی‌هایی را در خود داریم آن‌ها را بشناسیم و اجازه ندهیم رفتار نامناسب دیگران در عکس‌العمل با این ویژگی‌ها، باعث از بین رفتن آن‌ها در ما شود.

وی افزود: افراد سالم در مواجهه با بحران‌های زندگی، حوادث ناگوار، محرومیت‌ها، تهدید‌ها و سختی‌ها مقاوم و پایدارند و می‌توانند در موقعیت‌هایی که دیگران را به سوی خودکشی می‌کشاند آرامش خود را حفظ کنند؛ چراکه عموما از ناشناخته‌ها نمی‌هراسند و احساس ناامنی نمی‌کنند، حالت تدافعی ندارند و برای حفظ خود ماسک به چهره نزده و نقش بازی نمی‌کنند.

شهبازی تصریح کرد: همچنین این قشر نسبت به افراد عادی روابط محکم‌تر و عمیق‌تری با انسان‌ها دارند، هر چند که در وهله اول بسیار ساده و صمیمی به نظر می‌رسند. با این حال به خاطر ذات شفاف و مثبتی که دارند می‌توانند دوستان و به عبارتی طرف‌داران زیادی داشته باشند. در واقع آنان می‌توانند با هر فرد شایسته‌ای بدون در نظر گرفتن طبقه، تحصیلات، اعتقادات و نژاد رفتار دوستانه داشته باشند و از هر کس که بتواند چیزی به آنان بیاموزد درس می‌گیرند و اهمیتی به خصایص دیگر او نمی‌دهند.

این روان‌شناس با تاکید بر این‌که افراد سالم حدود آشکار سنت مرسوم در انتخاب لباس، خوراک، شیوه بیان و رفتار را رعایت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در واقع به سختی می‌توان اشخاص سالم را شورشی و به عبارتی تند و تیز نامید؛ چرا که این دسته از افراد هیچ‌گاه ناخوشنودی مزمن به فرهنگ غالب نشان نمی‌دهند و در خیال عوض فوری آن نیستند، اگر چه اغلب به قدر کافی طوفان خشم‌شان را نسبت به بی‌عدالتی اجتماعی نمایان می‌کنند.

سلامت روان و این رفتارها

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] شهرستان بازی کرمانشاه پلمپ شد مطهری تصمیم داور در روند بازی تاثیر گذار بود

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] توزیع۷۰۰ کوله‎پشتی بین دانش‌آموزان‎نیازمند با بزرگترین گروه سلفی جهادی در قسمت جنوب اسیا اشنا شوید

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا