سر لنین به موزه میرود

سر لنین به موزه میرود

لطفا در ادامه را سر لنین به موزه میرود را ببینید.

سر لنین به موزه میرود

جسد لنین را پس از مرگ مومیائی کرده در زیر بقعه موسوم به قبر سرخ در خارج کاخ کرملین گذاشتند و همه روزه زیارتگاه مورد احترام هزاران نفر از معتقدان و پیروان وی می‌گشت. نقش صورت وی به ضمیمه نقش صورت مارکس و انگلس نیز بر روی هزاران هزار پرچم (شبیه سه‌گانه مقدس در مسیح) به عنوان “یک سه‌گانه غیرقابل اعتراض نوین رستگاری“ درآمده بود.سر تندیس عظیم این رهبر انقلاب اکتبر روسیه که از جنس سنگ خارای سرخ بود لنین قرار هست پس از ۲۴ سال ماندگاری در زیر زمین، ، به موزه‌ای در شهرستان برلین منتقل شود. ولی مسئولان امر تاریخ این “نبش قبر” را مخفی دیدن داشته‌اند.

تندیس سنگی لنین که به همراه حکومت کمونیستی آلمان شرقی در سال ۱۹۸۹ سقوط کرده بود، پس از آن‌که چند قطعه شد، از سال ۱۹۹۱ تاکنون در گودال‌های ماسه‌ای سواحل دریاچه “موگل” واقع در جنوب برلین مدفون هست.

سر این تندیس عظیم‌الجثه به تنهایی ۵/ ۳ تن وزن و ۷۰/ ۱ متر ارتفاع دارد.

اداره امور شهرسازی سنای برلین گفته هست که در یکی از روزهای ماه سپتامبر سر لنین را در میان فقط یک جمع کوچک از زیر خاک بیرون می‌کشد.

ولی تیم‌های فیلمبرداری از سراسر جهان می‌خواهند در لحظه‌ای که سر لنین را از زیر خاک بیرون می‌کشند در محل حضور داشته باشند و این لحظه را ثبت کنند.

به گزارش دویچه‌وله، یک سخنگوی سنای برلین در رابطه با این علاقه رسانه‌ها می‌گوید: «این‌که این علاقه ناشی از فیلم سر شناس “گودبای لنین” هست را نمی‌توانم بگویم، ولی هرچه هست، علاقه زیاد هست.»

فیلم تراژدی کمدی آلمانی “گودبای لنین” که میلیون‌ها نفر به تماشا آن نشستند به دگرگونی‌های ناشی از فروریزی دیوار برلین می‌پردازد که در آن تندیس سنگی ولادیمیر ایلیچ لنین (۱۸۷۰−۱۹۲۴) با هلیکوپتر به محل دیگری منتقل می‌شود. این فیلم نماد فروپاشی “جمهوری دمکراتیک آلمان” و فرهنگ برخاسته از آن هست.

این تندیس که به ۱۳۰ قطعه تقسیم شده و در محلی نزدیک برلین مدفون هست، قرار هست فقط سر آن از زیر خاک درآمده و به موزه انتقال یابد.

در طول سالیان دراز در محل دفن این تندیس، فقط رویش‌های گیاهی نیست که خاک و تپه آن را پوشانده هست، بلکه بزمچه‌ها و مارمولک‌هایی نیز در آنجا لانه گزیده و به وفور زاد و ولد کرده‌اند.

این جمعیت بزرگ جانداران تاکنون مانع مهم محیط زیستی بر سر راه بیرون آوردن سر لنین از زیر خاک بوده هست. ولی امروز این جانداران را در محل دیگری اسکان داده‌اند، البته با یک مجوز ویژه اداری.

کارشناسان می‌گویند که هر یک از این بزمچه‌ها را گرفته و داخل یک سطل انداخته‌اند و به تپه مجاوری برده‌اند که می‌توانند آفتاب بگیرند. تأکید شده که این حیوانات تغییرات زیاد در محیط زیست خود را نمی‌توانند دوام ‌آورند. ولی حال می‌توان سر لنین را بیرون آورد.

یک سال پیش سنای برلین اعلام کرده بود که نمی‌تواند طبق برنامه سر لنین را برای انتقال به نمایشگاه “برلین و تندیس‌های یادبودش” به موقع از زیر خاک بیرون آورد؛ و از آن گذشته شهرداری نه بودجه‌ای برای این کار دارد و نه می‌داند سر لنین کجا دفن شده هست.

پس از آن‌که این اظهارات سنای برلین مورد انتقاد تمسخرآمیز رسانه‌ها قرار گرفت، بالاخره شهرداری پایتخت تسلیم خواست عموم شد و تصمیم گرفت این پروژه را عملی کند.

تندیس سنگی لنین که ۱۹ متر طول داشته هست توسط مجسمه‌ساز شوروی، نیکلای تومسکی تراشیده شد و در آوریل ۱۹۷۰ به مناسبت یکصدمین سالگرد تولد این رهبر انقلاب سرخ روسیه، در میدان لنین واقع در برلین شرقی نصب و از آن پرده‌برداری شد.

منبع:ایسنا

نوشته سر لنین به موزه میرود اولین بار در تفريح۲۴ پدیدار شد.

گردآوری و ویرایش : پورتال پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست سر لنین به موزه میرود ما در جهت فعالیت بهتر پورتال تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا