زیباترین و شگفت انگیز ترین باغ های جهان + تصاویر

زیباترین و شگفت انگیز ترین باغ های جهان + تصاویر

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه زیباترین و شگفت انگیز ترین باغ های جهان + تصاویر را ببینید.

باغ شون نونگ نوچ در تایلند (Suan-Nong-Nooch)
 
باغ نونگ نوچ یا نانگ نوچ ، باغ باورنکردنی در پاتایا ، تایلند واقع شده می باشد. دلیل شهرت فراوان آن در میان توریست ها مناظر و چشم-اندازهای حیرت انگیز این باغ می باشد. آقای پیسیت و خانم نوگ نوچ در ۱۹۵۴ زمین این باغ عظیم را خریداری کردند که پیش بینی می شد تبدیل به یک مزرعه میوه شود. اما این دو پس از بازگشت ازسفر خارج تصمیم گرفتند تا یک باغ  گرمسیری مملو از درختان و گیاهان زینتی و گلها را ایجاد کنند.این باغ در سال ۱۹۸۰ به روی عموم باز شد و اسم کوچک  رسمی “Suan Nong Nooch” را دریافت کرد. اینجا فضایی می باشد که علاقمندان می توانند بیشتر با فرهنگ تایلند آشنا شوند. روزانه ۲۰۰۰نفر از این باغ تماشا می کنند.

باغ یویان در چین (Yuyuan)

 
گفته می شود که باغ یویان در دوران پادشاهی مینگ ، ۴۰۰ سال پیش در چین ساخته شده ست. این باغ گه به سبک سنتی چینی ساخته شده می باشد. باغ یویان چندین بار  ترمیم و باز شده می باشد. با سقوط خاندان یویان برای مدتی این باغ بلااستفاده ماند و به هم ریخت. با وجود اینکه تعدادی از ثروتمندان محلی آن را بازسازی کردند اما جنگ های داخلی در اواسط قرن ۱۹ آسیب زیادی به آن وارد کرد. در ۱۹۵۶ پس از آزادی شانگهای دولت باغ را بازسازی کرد و به زیبایی و شکوه آن افزود. و در نهایت  در ۱۹۶۱ این باغ به روی عموم باز شد.

باغ وانگشیوان در چین (Wangshiyuan)

 
باغ وانگشیوان
که کوچکترین باغ کلاسیک سوژو می باشد، در طول ۸۰۰ سال ساخته شده می باشد و تا سال ۱۹۵۰ مالکیت خصوصی داشت تا اینکه به دولت اهدا شد. در سال ۱۹۵۸ این باغ به روی عموم مردم باز شد. با آنکه این باغ بسیار کوچک می باشد ولی از سه بخش شگفت انگیز تشکیل شده می باشد: مسکونی، مرکزی و باغ درونی. بخش مرکزی یک آبگیر کوچک دارد و باغ شب ها نیز باز می باشد و نمایش های موزیک و اپرا در آن برگزار می شود. این باغ به خوبی سبک کلاسیک باغ های چینی را نشان می دهد که به عنوان قالب باغ Ming Hall در موزه متروپولیتن هنر نیویورک بکار گرفته شد و مدل مینیاتوری آن برای نمایشگاهی در پاریس در دهه هشتاد ساخته شد.

۱۳  باغ کنروکوئن در ژاپن (Kenrokuen)

 
باغ کنروکوئن بیش از ۱۱ هکتار مساحت دارد و در قلب کانازاوا واقع شده می باشد. این باغ یکی از زیباترین باغ های عمومی ژاپن محسوب می شود و معنای اسم کوچک آن “دارنده ۶ فاکتور” می باشد، یعنی فاکتورهای فراخی، آرامش، هنری بودن، آنتیک بودن، مسیرهای آبی و داشتن منظره زیبا که همه از عوامل زیبایی باغ هستند را در کنار هم دارد. آبگیرهای آن بزرگ و دست ساز هستند. این باغ صدها سال قدمت دارد.

باغ رویان جی در ژاپن (Royanji)
 

 
معبد رویان جی در کیوتو به خاطر وجود باغ بودایی اش سر شناس می باشد. گفته می شود باغ معبد رویان جی برجسته ترین نمونه سبک هنر بودایی و فرهنگ ژاپنی می باشد. این معبد ژاپنی توسط دیوارهای کوتاهی محصور شده می باشد. در سنگفرش سفید این معبد ۱۵ تخته سنگ وجود دارد. کسی نمی داند چه کسی و کی اینجا را ساخته اما شکل قدیمی خود را تا امروز حفظ کرده می باشد و در آینده نیز اینچنین باقی خواهد ماند . در پشت معبد که به سمت باغ سنگی می باشد ظرف سنگی وجود دارد که متعلق به قرن ۱۷ می باشد. نوشته ای روی ان می باشد که چنین می گوید: ” تنها چیزی که از زندگی آموختم اینست که همیشه راضی باشم”.

باغ شالیمار در پاکستان (Shalimar)

 
باغ های جهان عکس باغ زیباترین باغ های جهان جاذبه های گردشگری
 
باغ های جهان عکس باغ زیباترین باغ های جهان جاذبه های گردشگری

 
باغ شالیمار ، پاکستان یک باغ پارسی می باشد. ساخت این باغ در ۱۶۴۱ بعداز میلاد توسط شاه جهان در لاهور پاکستان ساخته شده می باشد. مدیریت ساخت آن توسط خلیل الله از رجال دربار شاه جهان با همکاری علیمردان خان و ملا علاالملک تونی صورت گرفته می باشد. این باغ به شکل یک متوازی الاضلاع می باشد که توسط یک دیوار آجری محصور شده و شهرت این دیوار به دلیل منبت کاری های پیچیده درآن می باشد.  این مجموعه به همراه قلعه لاهور  در سال ۱۹۸۱به عنوان میراث جهانی در یونسکو به ثبت رسید.  
باغ ماژورل در مراکش (Jardin Majorelle)
 
 
باغ ماژورل توسط ژاک ماژورل هنرمند طراحی شد که او این باغ را با گیاهانی با رنگ های هماهنگ که از سراسر دنیا آورده شد، پر کرد و دیوارهایش را به رنگ باشکوه “آبی ماژورل” رنگ کرد که این رنگ آبی، باعث می شود که رنگ سبز گیاهان زیباتر به چشم بیاید. این باغ در دهه چهل به روی عموم مردم باز شد و در دهه هشتاد فروخته شد و هتلی روی زمین آن ساخته شد. خوشبختانه یک جفت ناجی به اسم کوچک های پی یر برژ و ایو سن لوران بدست آورد. این دو نفر باغ ماژورل را در سال ۱۹۸۰ خریدند و شروع به مرمت آن نمودند. حالا این باغ ۳۰۰ گونه گل دارد و ۲۰ باغبان از آن نگهداری و مراقبت می کنند.

باغ های پیترهوف در روسیه (Peterhof Gardens)

 
باغ های پیترهوف که اطراف کاخ پیتر کبیر در سنت پترزبورگ ساخته شده اند نتیجه حدود دویست سال تلاش خانواده سلطنتی روسیه برای زیباسازی و حفظ سبک باغ های اروپائی در این مجموعه هستند. اعضای خانواده سلطنتی از جمله پیتر کبیر، کاترین کبیر و نیکولاس اول بر ساخت و تکمیل این باغ ها نظارت کردند. این باغ ها که اغلب “ورسای روسیه” نامیده می شوند، یکی از عجایب دنیا هستند و جزو میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند. ورودی این باغ ۴۵۰ روبل روسیه (حدود ۱۳ دلار) می باشد.

کاخ ورسایلس در فرانسه (Chateau de Versailles)

 
ساخت این باغ در سال ۱۶۶۱ توسط لوئی پانزدهم آغاز شد. باغ های ورسایلس بسیار بزرگ هستند و پیاده روهای طولانی دارند و در باغستان های آن درختان لیمو و انار کاشته شده می باشد. این باغ یک هزارتوی شمشادی، آبنماهای فوق العاده زیبا و مجسمه های مخفی دارد. ساخت دریاچه تزئینی این باغ حدود ۱۱ سال طول کشید. در سال ۱۹۹۹ توفان به این باغ ها آسیب رساند و مرمت های کاملی روی آن انجام شد. از ماه آوریل تا اکتبر در این باغ آبنماهای موزیکال به نمایش در می آید. ورودی این باغ ۳۵ دلار می باشد.

باغ تعمیق کیهانی دراسکاتلند (Cosmic Speculation)

 
این باغ ۳۰ جریبی فقط یک روز در سال به روی عموم مردم باز می باشد و مجموع ورودی ها برای حمایت و پشتیبانی از مراکز خیریه افراد سرطانی خرج می شود. این باغ روی زمین های پورتراک هاوس (عمارت قرن هجدهمی) ساخته شده می باشد. خود باغ در سال ۱۹۸۹ تکمیل شد و طراحی آن را چارلز جنکز معمار انجام داد. در این باغ گویی کهکشان را سیر می کنید. طراحی بخش های کیهانی آن فوق العاده می باشد و بیننده را مسحور می کند. دریاچه های دست ساز و فرم های زمینی این باغ کژدیسی های ناشی از حفره های سیاه را به ذهن می آورند.

باغ ویلا دسته در ایتالیا (Villa d’Este)

 
ویلا دسته و باغ آن در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مظهر سبک باروک ایتالیا می باشد. این باغ تراس های متعددی دارد و پر از فواره های زیبا و مناظر نفسگیر می باشد. کار روی این ویلا و باغ های اطراف آن توسط کاردینال ایپولیتو ایل دسته آغاز شد و تا زمان مرگش در سال ۱۵۷۲ ادامه یافت. کاردینال های دیگر کار دسته را ادامه دادند و به مرمت و زیباسازی آن پرداختند و مجسمه هایی از مجسمه ساز سر شناس یعنی برنینی در آن قرار دادند. در بیست سال گذشته مرمت های مداوم روی این باغ انجام شده و آخرین مرمت روی فواره ارگان انجام شد تا به شکوه قبلی اش بازگردد.

باغ های کوکنهوف در هلند (Kenrokuen Gardens)

 
باغ های کوکنهوف که بخشی از املاک قلعه Teylingen هستند زمانی بیشه زار بودند. ولی در سال ۱۸۵۷ طراحی مجددی از سوی جان دیوید زوکر و پسرش لوئی پل برای این زمین ها صورت گرفت تا آن را تبدیل به باغی با چشم انداز انگلیسی نمایند. بهترین زمان برای بازدید از این باغ ها فصل بهار می باشد. در این باغ ها همیشه نمایشگاه های گل برگزار می شود و اولین نمایشگاه در سال ۱۹۴۹ برگزار شد. پاویلیون اورانژ ناسوی این باغ هر هفته گل متفاوتی را به نمایش می گذارد و پاویلیون ویلم-الکساندر فقط به گل لاله (بیش از ۶۰۰ گونه لاله) اختصاص یافته ، و پاویلیون بئاتریکس در حال حاضر فقط ارکیده به نمایش گذاشته می باشد. هزینه ورود به این باغ ۱۵ یورو می باشد و این باغ ها از بیستم مارس تا هجدهم مه امسال به روی عموم مردم باز هستند.

باغ های بوتچارت در کانادا (Butchart Gardens)

 
باغ های بوتچارت کمی دورتر از ویکتوریا ، در بریتیش کلمبیای کانادا قرار دارند. این باغ ها اوایل قرن بیستم روی بقایای معدن سنگ آهک ساخته شدند و طراحی آنها را جنی بوچارت (همسر سازنده معدن) بر عهده داشت. وی این معدن را تبدیل به باغ هایی زیبا ساخت و آن را با دریاچه ای تکمیل کرد. با گذشت سالها این باغ ها با اضافه شدن جاذبه های دیگری همچون باغ های ژاپنی و ایتالیایی، باغچه رز، فواره راس و پاویلیون کودکان، زیباتر شدند. جذابیت های فصلی همچون سمفونی در هوای آزاد و نمایش آتش بازی در شب های شنبه تابستان ها اضافه شدند. حالا این باغچه بیش از ۹۰۰ گونه گیاهی دارد. ورودی این باغ بین ۱۷ تا ۳۰ دلار کانادائی می باشد که نسبت به فصل سال متغیر می باشد.

باغ لاس پوزاس در مکزیک (Las Pozas)
 

 
باغ های لاس پوزاس نوعی تقارن یا تاریخ شکوفایی و حتی فرمولی علمی دارند. ادوارد جیمز شاعر و هنرمند، سازنده این باغ ها بوده و سبک سوررئال را در آن پیاده کرده می باشد. زمانی یک باغچه ارکیده باشکوه هم در این باغ وجود داشت، ولی یخبندان سال ۱۹۶۲ بسیاری از ارکیده ها را از بین برد و باعث شد که جیمز تمرکز خود را روی مجسمه سازی بگذارد و ۳۶ مجسمه سوررئال بسازد و در باغ بگذارد. تا زمان مرگ جیمز در سال ۱۹۸۴ هزینه های میلیونی برای این باغ شد و صدها هنرمند و سنگ تراش هنرشان را برای زیباسازی این باغ بکار بردند. این باغ در تمام طول سال باز می باشد.

باغ جاردیم بوتانیکو در برزیل(Jardim Botanico)

 
باغ جاردیم بوتانیکو زیبا در شهرستان کوریتیبا ، پایتخت ایالت پارانا و بزرگترین شهرستان در جنوب برزیل واقع شده می باشد. می توان گفت که این باغ بزرگترین جاذبه این شهرستان می باشد و بخشی از محوطه دانشگاه فدرال پارانا در آن قرار دارد. این باغ که در سال ۱۹۹۱ افتتاح شده به سبک باغ های فرانسوی طراحی شده می باشد. در ورودی درختانی در میان فواره ها دیده می شوند. علاوه بر این وجود آبشارها و برکه ها، زیبایی این باغ را دوچندان کرده می باشد. مساحت این مجموعه ۲۴۰،۰۰۰ متر مربع می باشد. گلخانه ای که در تصویر دیده می شود ترکیبی می باشد از سبک هنر نیووا و سازه های فلزی که منزلگاه گیاهان زیادی از نواحی گرمسیری می باشد. موزه گیاه شناسی این مجموعه با دارا بودن کلکسیون کامل از گونه های گیاهان و گلهای محلی محققان را از سراسر دنیا به خود جلب می کند.

باغ مجسمه ای میناپولیس در آمریکا (Minapolise)

 
باغ میناپولیس در واین لند میناپولیس ، روبروی مرکز هنری واکر واقع شده می باشد. این باغ بزرگترین باغ مجسمه ای کشور آمریکا می باشد که بیش از ۴۰ اثر هنری دائمی را در خود جای داده به علاوه آثاری که به طور موقتی به محوطه آورده و برده می شوند تا فضا متنوع نگه داشته شود. این مجموعه فرصت خوبی برای بازدیدکنندگان ایجاد کرده می باشد که تا با آثار هنری هنرمندان برجسته آمریکا و دنیا آشنا شوند

زیباترین و شگفت انگیز ترین باغ های جهان + تصاویر

منبع : پورتال۱

لطفا نظر خود را درباره زیباترین و شگفت انگیز ترین باغ های جهان + تصاویر با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا