زیاده روی در مصرف این ویتامین

زیاده روی در مصرف این ویتامین

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه زیاده روی در مصرف این ویتامین را ببینید.

SELF

بهتر اس نسبت به مصرف ویتامین د مراقب باشید و به طور خودسرانه آن را مصرف نکنید توصیه می کنیم در مصرف این مکمل زیاده روی نکنید و با مشورت پزشک آن را مصرف کنید همانقدر که این مکمل مفید و سودآور هست می تواند مضر و خطرساز نیز باشد.

دکتر فرح‌بخش متخصص تغذیه  گفت: کمبود ویتامین D در زمستان به مراتب بیشتر از فصل‌های گرم سال هست.ویتامین D یک ویتامین محلول در چربی به حساب می‌آید که در کنار ویتامین Aو EوK قرار می‌گیرد. این ویتامین متاسفانه منبع غذایی خوبی ندارد. علی رغم این که در جگر، ماش و حبوبات مقداری ویتامین D وجود دارد اما جذب موثری از آن را نخواهیم داشت.

وی افزود: ویتامین D را از نور آفتاب می‌توان دریافت کرد. متاسفانه در کشور ما کمبود ویتامین D در افراد زیاد دیده می شود. بر طبق آخرین آمار کشوری حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد افراد جامعه با مشکل کمبود ویتامین D مواجه هستند. پس لذا توصیه می شود که حتما برای چکاب میزان ویتامین D به پزشک مراجعه کنند. مرجع اندازه‌گیری ویتامین D آزمایش خون هست که باید بین بازده ۳۰ تا ۱۰۰ باشد. درصورت کم بودن ویتامین D حتما باید از یک مکمل کمکی استفاده شود.

فرح بخش گفت: ویتامین D نقش کمکی در جذب کلسیم دارد و کمبود آن منجر به مشکلاتی از قبیل نرمی‌ استخوان و پوکی استخوان می‌شود، همچنین ویتامین D در وضعیت عصبی و روانی نیز تاثیر می‌گذارد. کمبود آن منجر به اختلالات خلقی میشود.

وی گفت: ویتامین D چون یک ویتامین محلول در چربی هست به راحتی از بدن دفع نمی‌شود. پس از مصرف سر خود مکمل‌های ویتامین D باید خودداری کرد چون منجر به مسمومیت می‌شود و در دراز مدت مصرف زیاد ویتامین D منجر به اختلالات استخوانی، رسوب کلسیم می شود.

زیاده روی در مصرف این ویتامین

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره زیاده روی در مصرف این ویتامین با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] پیام تبریک احمد پویافر فرماندار بندرعباس GO Contacts Pro v1 0 build 201

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] نجات از سرطان سینه با این روغن تیم دانشگاه ازاد در دو ومیدانی بانوان قهرمان باشگاههای کشور شد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا