زود انزالی و درمان زود انزالی

زود انزالی و درمان زود انزالی

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه زود انزالی و درمان زود انزالی را ببینید.

 اگر دچار زود انزالی شدیم چکار کنیم

درمان زود انزالی زود انزالی

اگر چه بسیاری از مردان برای صحبت در مورد آن احساس خجالت می کنند انزال زودرس یک وضعیت شایع و قابل درمان می باشد. داروها، مشاوره روانی و تکنیک های جنسی برای به تاخیر انداختن انزال می تواند در این زمینه به شما کمک کند ادامه عدم کنترل بر انزال ممکن می باشد باعث شود یک یا هر دو طرف به احساس جنسی، ناراضی شود و این ممکن می باشد به تنش های جنسی و یا سایر مشکلات منجر شود انزال زودرس اولیه که اغلب با اضطراب و تحریک بیش از حد ایجاد می شود و با احساس گناه و دیگر عوامل روانی در ارتباط می باشد معمولا بدون درمان بهبود می یابد.

 
زود انزالی زمانی می باشد که یک مرد در طول مقاربت زودتر از شریک زندگی خود به ارگاسم برسد زود انزالی یک شکایت جنسی شایع می باشد و از هر ۳ مرد ممکن می باشد ۱ نفر این مشکل را داشته باشد. دو عامل روانی مانند ( تجربه جنسی زود هنگام ) و بیولوژیکی مانند ( مشکلات تیروئید، سطح غیر طبیعی هورمونها، سطح غیر طبیعی مواد شیمیایی مغز به اسم انتقال دهنده های عصبی، فعالیت های غیر طبیعی رفلکس سیستم انزال،  التهاب و عفونت پروستات و مجرای ادرار، صفات به ارث رسیده، آسیب به سیستم عصبی ناشی از عمل جراحی، برخی از داروها مورد استفاده در درمان مشکلات روحی و روانی )  در ایجاد زود انزالی نقش دارد.

 
تکنیک های مانند توقف و شروع ( توقف قبل از رسیدن به اوج لذت جنسی برای مدت ۳۰ ثانیه و سپس شروع دوباره و تکرار تا زمانی که انسان می خواهد به انزال برسد )، تکنیک فشار ( بر روی گلانس پنیس قبل از رسیدن به اوج لذت جنسی برای مدت ۳۰ ثانیه سپس شروع دوباره و تکرار تا زمانی که انسان می خواهد به انزال برسد ) در بیشتر موارد، انسان قادر به یادگیری نحوه ی کنترل انزال از طریق آموزش و تمرین تکنیک های ساده می باشد زود انزالی مزمن ممکن می باشد نشانه ای از اضطراب یا افسردگی  باشد که با درمان بهبودی حاصل می شود. تاکنون دارویی به طور خاص توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)  برای درمان انزال زودرس تایید نشده می باشد با این حال، مطالعات متعدد نشان داده می باشد که SSRI ها مانند سرترالین (ZOLOFT)، پاروکستین (Paxil)  و یا فلوکستین (Prozac)  و داروهایی با عوارض جانبی مانند SSRI  برای درمان این بیماری بی خطر و موثر هستند و بسیاری از پزشکان از این عوامل برای این منظور استفاده می کنند.

کرم های حاوی عوامل بی حس کننده موضعی نیز می تواند در برخی از مردان مبتلا به انزال زودرس مفید باشد. اگر بیمار دارای زود انزالی، اختلال در نعوظ و افسردگی باشد یک داروی ضد افسردگی مانند SSRI مفید می باشد. عوارض جانبی استفاده طولانی مدت از SSRI باید توسط پزشک و بیمار در نظر گرفته شود این عوارض عبارتند ازعوارض روانی و عصبی، پورتال ۱ های پوستی، اثرات آنتی کلی نرژیک، تغییرات در وزن بدن، اختلال شناختی و با کاهش دوز یا قطع دارو ممکن می باشد علائم سرگیجه، تهوع و استفراغ، سردرد، بی ثباتی در راه رفتن، ضعف و بی حالی، بی قراری، اضطراب و بی خوابی ایجاد شود.

برخی از مطالعات نشان داده اند که ترکیب مهار کننده های ۵ فسفودی استراز ( PDE5 ) با SSRI ها نتایج بهتری در درمان انزال زودرس تا استفاده از SSRI ها به تنهایی فراهم می کند. دلیل آن ناشناخته می باشد مهارکننده PDE5 مهار انزال را از طریق مهار گیرنده های درگیر در زمان تاخیر somatosensory فراهم می کند.

تا به امروز، هیچ مطالعه ای، برتری مهارکننده PDE5 را بیشتر از یک دارونما در درمان زود انزالی نشان نداده می باشد استفاده از مهار کننده های PDE5 برای درمان انزال زودرس توسط FDA تایید نشده می باشد.به تازگی PSD502 در اتحادیه اروپا تصویب شده می باشد و اثرش را در آزمایش های بالینی نشان داده می باشد.

ترامادول ممکن می باشد در درمان زود انزالی موثر باشد به ویژه هنگامی که سایر درمان ها شکست خورده اند اما لازم می باشد بدانید که این دارو سبب اعتیاد می شود. کرم های لیدوکائین در صورتی که حساسیت ندهند در درمان زود انزالی مفید می باشد. کلومیپرامین در درمان زود انزالی برای دهه ها استفاده شده می باشد. از کاندوم استفاده کنید برخی از کاندوم ها در داخل پوششان بیحس کننده کمی دارند این می تواند بدون ایجاد بی حسی در شریک زندگی شما، در درمان زود انزالی کمک کند. در موارد شدید، پزشک شما ممکن می باشد یک گشادکننده عروق را قبل از مقاربت، به طور مستقیم به آلت تناسلی تزریق کند.

اگر پزشک شما علت زود انزالی را روانی یا عاطفی می داند درمان با یک مشاور روانشناس انجام شود. هیچ گلوله جادویی برای درمان زود انزالی ( PE ) وجود ندارد برای داشتن یک زندگی جنسی سالم با پزشک خود یا درمانگر جنسی ( روا نشناس یا روانپزشک ) مشورت کنید.



نسخه ورزشی برای معالجه انزال زود رس

درمان زود انزالی زود انزالی


۳انزال زودرس می‌تواند روی رابطه جنسی افراد تاثیر منفی بگذارد. روی اعتماد به نفسشان، رضایت از خودشان و از همه مهم‌تر احساس طرف مقابلشان. بعضی از زوج‌ها حتی کارشان به جدایی می‌کشد. در بعضی افراد حتی آنقدر روی روحیه‌شان اثر منفی دارد که ممکن می باشد به مشکلات نعوظ هم دچار بشوند. بنابراین افراد درصدد حل این مشکل برمی آیند و بعضی اوقات کارهایی می‌کنند که در دراز مدت متاسفانه باعث پشیمانی می‌تواند بشود. بنابراین اگر دقیقا کارهایی را که گفته شد انجام دادید و اصلا نتیجه نداد آن وقتی می‌توانید به پزشک عمومی مراجعه کنید که تست‌ها را انجام دهید و اگر لازم باشد به متخصصین دیگر ارجاع داده شوید.

انزال زودرس شایع‌ترین اختلال جنسی در بین مردان زیر ۴۰ سال می باشد. در بین افراد بالای ۴۰ سال هم این مشکل وجود دارد ولی اختلال شماره یک نیست. بنابراین اگر این مشکل را دارید تنها نیستید و امیدوارم در این نوشتار پاسخ سئوالاتتان را بگیرید.

*اگر می‌شود در مورد انزال زودرس و دلایل آن بیشتر توضیح بدهید؟

زودانزالی یا انزال زودرس به حالتی گفته می‌شود که فرد زود‌تر از زمانی که می‌خواهد به انزال برسد و یا اینکه به حدی زود به انزال برسد که شریک جنسی‌اش از ارتباط جنسی لذت کافی نبرد. البته باید انتظارات واقع گرایانه باشند. این تعریفی می باشد که مورد تایید اکثر متخصصین علم مسائل جنسی یا سکسولوژی می باشد.

*زمان استاندارد برای به انزال رسیدن چیست؟

در پاسخ به شما باید بگویم که زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده با وجود اینکه بر طبق اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمانهایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه جنسیشان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت می باشد. اما پیشنهاد شده که اگر در ۵۰% یا بیشتر موارد ارتباط جنسی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا شریک جنسی‌اش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌شود مورد تشخیص و درمان قرارش داد. در ضمن این مهم می باشد که اول ببینید کی بود که متوجه شدید که این اختلال را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ شریک جنسیتان از طریق دخول ارضا نمی‌شود و یا از جایی یا کسی شنیدید که مثلا اگر رابطه جنسی زیر ۱۰ دقیقه باشد یعنی مشکل دارید؟ معمولا جزو سنجش‌های اولیه‌ای که برای تشخیص و درمان این اختلال انجام می‌شود گرفتن شرح حال دقیق فرد و شریک جنسی‌اش (هر دو با هم) می باشد چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به این مشکل نقش بسزایی دارد.

* دلایل اختلال انزال زودرس یا زود انزالی چیست؟

تنها دلایلی که برای ایجاد این اختلال پیشنهاد شده دلایل روحی و روانی هستند و دلایل پزشکی بندرت برای این اختلال گزارش شده. انزال زودرس را ما در دو دسته مورد شناخت و درمان قرار می‌دهیم: یکی اختلال جنسی اولیه یعنی از زمانی که فرد بالغ شده و تجربه خودارضایی یا دخول داشته همیشه زودانزالی داشته و دیگری اختلال ثانویه یعنی فرد از زمان خاصی این اختلال را تجربه کرده و مثلا در تجربیات قبلی‌اش این حالت را نداشته.

بطور کلی از دید روان‌شناسی چند مسئله پیشنهاد شده که می‌تواند باعث بروز زودانزالی در آقایان بشود: یکی اینکه اگر فرد در زمان نوجوانی و یا بچگی در حین خودارضایی و یا مثلا بازی کردن با آلت تناسلی‌اش مورد تنبیه واقع شده باشد، علاوه بر احساس ترس و گناهی که از این موضوع می‌کند ممکن می باشد شرطی بشود که زود به انزال برسد که کسی سر نرسد و به اصطلاح مچش را بگیرد و تغییر دادن دادن این عادت کار ساده‌ای نیست. مورد بعدی، شیوع این اختلال در بین کسانی که در سنین کودکی و نوجوانی مورد آزار جنسی آشنایانشان و یا افراد غریبه قرار گرفته‌اند هم در پژوهش‌ها گزارش شده. گروه بعدی که در معرض انزال زودرس هستند کسانی هستند که برای بارهای اول رابطه جنسی را تجربه می‌کنند البته نه همه‌شان. این افراد ممکن می باشد کنترل خوبی روی زمان انزالشان نداشته باشند. دلیل این مسئله آن می باشد که محیط واژن خانم‌ها احساس جدیدی را در فرد ایجاد می‌کند که موجب تحریک شدید فرد می‌شود. در این حالت معمولا افراد به مرور زمان و با شناسایی احساساتی که در حین نزدیکی دارند می‌توانند کنترل را بدست بیاورند.

*من به لحاظ اعتقادات دینی نه خودارضایی کرده‌ام و نه رابطه جنسی داشتم، می‌ترسم که در اولین ارتباط جنسی بعد از ازدواج با همسرم دچار انزال زودرس بشوم. آیا این تاثیری دارد اصلا و اگر دارد راه حل چیست؟

اولا ربط این دو مسئله اصلا قطعی نیست و ثانیا در بین افرادی که برای بار اول رابطه جنسی را تجربه می‌کنند انزال زودرس بدلیل تحریک شدیدی که می‌شوند ممکن می باشد پیش بیاید و تا مدتی هم طول بکشد که کنترل خودشان را بدست بیاورند که کاملا طبیعی می باشد. در این موارد و کلا پس از ازدواج فقط توصیه من این می باشد که اگر یک یا چند بار اول این مسئله پیش آمد نگران نشوید و خودتان و شریک جنسیتان را تحت فشار روحی قرار ندهید. در مورد اینکه حالا چه می‌شود کرد تا انتهای مطالب تمرین هایی پیشنهاد می شود که با انجام دادنشان نتیجه بسیار موثری می‌توانید بگیرید. از دلایل دیگر زود انزالی یا انزال زودرس استرس و فشار روحی می باشد. بجز فشارهایی که از خارج به فرد وارد می‌آید مثل ناراحتی سر کار و غیره. فشاری که فرد به خودش می‌آورد هم مهم می باشد و رابطه هر چقدر با درک و تفاهم باشد این مشکل زود‌تر حل می‌شود و بعضا اصلا پیش نمی‌آید.

* آیا رژیم غذایی خاصی در این مورد کمک کننده می باشد؟

باید بگویم که بعضی افراد اعتقاد دارند که غذاهای بسیار تند و ادویه‌هایی مثل کاری و فلفل می‌توانند باعث انزال زودرس بشوند که هنوز پژوهش محکمی در این مورد در دست نیست. در موارد نه خیلی شایع هم بهم نوش جان کردن تعادل هورمون ها از جمله پرولاکتین، دوپامین و سروتونین بطور طبیعی و یا بر اثر استفاده از برخی دارو‌ها می‌تواند باعث انزال زودرس شود. این قضیه با مراجعه به پزشک و انجام یک سری آزمایشات هورمونی می‌تواند تایید بشود و در صورت لزوم درمان شود.

* به چه پزشکی باید مراجعه کرد؟

از پزشک عمومی می‌توانید شروع کنید چون آزمایشات هورمون را ایشان هم می‌توانند برایتان توصیه و تعبیر کنند. اما در مراحل بعدی اگر مثلا متوجه شدید که تعادل هورمو‌‌نهایتان بهم خورده می‌توایند با راهنمایی پزشک عمومی به پزشک متخصص غدد مراجعه کنید و یا بعضا به متخصصین کلیه و مجاری ادرار یا اورولوژیست‌ها. در بعضی موارد هم باید به روانپزشک مراجعه کنید که داروهای لازم را دریافت کنید اما در مورد اینکه کدام مسیر بهتر می باشد پزشک عمومی می‌تواند شما را راهنمایی کند.

* من انزال زودرس دارم و به پزشک که مراجعه کردم گفت که چون ریشم هم در نیامده ممکن می باشد تستوسترونم کم باشد. از شما راهنمایی می‌خواستم.

ابتدا باید آزمایش بدهید و بعد طبق نظر پزشک درمان را دنبال کنید. دوم اینکه از روی در نیامدن ریش نمی‌شود تشخیص قطعی اختلالات هورمون‌ها را داد بخصوص که ۱۹ ساله هستید و هنوز سن بلوغ به پایان نرسیده (گرچه به نسبت دیر‌تر از بقیه پسر‌ها رشد موهای صورت را تجربه می‌کنید) چون زمان رویش موی صورت به مسائلی مثل توارث و غیره هم بستگی دارد. بنابراین در مجموع توصیه می شود که آزمایشات کامل بدهید و در صورتی که مشکل پزشکی نداشته باشید باید به روان درمانگر جنسی و یا متخصصین روان‌شناسی ارجاع داده شوید.

برای درمان انزال زودرس معمولا پزشک با همکاری روانپزشک یا روان‌شناس یا روان درمانگر جنسی فرد را مورد معالجه قرار می‌دهد چون فاکتورهای متعددی در کار می باشد. معمولا تشخیص و درمان انزال زودرس با حضور خانم و آقا هر دو زیر نظر روان درمانگر جنسی انجام می‌شود مگر اینکه نیاز به مداخله دارویی باشد. در مجموع هیچ دارویی توسط اف دی‌ای یا آژانس نظارت بر مواد غذایی و دارویی آمریکا برای درمان انزال زودرس تاییدیه نگرفته البته در کشور‌های مختلف این قضیه متفاوت می باشد. اما درمان‌های غیر دارویی بسیار مفیدی هست که این دو تمرین بالای ۸۵% موفقیت داشته:

اولی تمرین برای کنترل انزال و دومی هم تقویت ماهیچه‌های لگن.

روش اول تحریک و توقف که به شما یاد می‌دهد چطور زمان انزالتان را تنظیم کنید: فرد به حالتی شبیه خود ارضایی با دست خودش را تحریک می‌کند یا از شریک جنسی‌اش می‌خواهد که این کار را برایش انجام دهد و درست پیش از رسیدن به انزال توقف می‌کند، این کار را برای سه بار انجام می‌دهد و برای بار چهارم می‌تواند به انزال برسد. (برای چند هفته اول با دست خالی و بعد با ژل های لغزنده کننده این تمرین را انجام بدهید که مقاومت را بالا ببرید). از زمانی که این مطالب را می‌خوانید و می‌خواهید تمرین‌ها را شروع کنید، به مدت ۲ تا ۳ هفته سعی کنید رابطه جنسی نداشته باشید. اگر به این اصل پایبند باشید نتیجه بسیار بهتری می‌گیرید چون مغزتان گیج نمی‌شود که تحریکات مختلفی را دریافت می‌کند و به هر کدام باید پاسخ خاصی بدهد. حتما با شریک جنسیتان از قبل صحبت کنید که این مسئله باعث کدورت نشود. در ضمن در این مدت ارتباط فیزیکیتان را با هم نگهدارید مثل نوازش کردن و بوسیدن و غیره. بعد از ۲ یا ۳ هفته می‌توانید رابطه را کم کم شروع کنید اما باز هم اول یک یا دو بار به مرحله انزال برسید ولی حرکت را کم کنید یا متوقف کنید و بگذارید حالت تحریک از بین برود و برای بار سوم می‌توانید به انزال برسید. در ضمن کشیدن نفس عمیق هم در به تعویق انداختن انزال و کنترل روی زمان آن نقش موثری دارد. این تمرین برای همسرتان ممکن می باشد کمی سخت باشد چون مراحل پیوسته نیست بنابراین حتما قبل از آن با هم صحبت بکنید. بعد از شش ماه که این تمرین را بطور پیوسته انجام دهید نتیجه آن را خواهید دید.

تمرین بعدی تمرین ماهیچه‌های کف لگن می باشد: این تمرین روی ماهیچه‌هایی کار می‌کند که مسئول نعوظ و انزال در مردان هستند. برای پیدا کردن آن‌ها در حین ادرار کردن، ادرار خود را دیدن دارید و سپس‌‌ رها کنید. ممکن می باشد مدتی طول بکشد تا این عضله‌ها را پیدا کنید و بتوانید آن‌ها را کنترل کنید. بعد از شناسایی این ماهیچه‌ها حتی در حالت عادی هم (در حین تماشا تلویزیون، کار و غیره) می‌توانید مرتبا آن‌ها را منقبض کرده برای چند ثانیه دیدن دارید و سپس‌‌ رها کنید. پس اول مدتی وقتی صرف کنید تا این عضلات را پیدا کنید. بعد که دیگر بدون ادرار کردن هم آن‌ها را تحت کنترل داشتید می‌توانید از دو سری ۱۰ تایی صبح و شب یعنی ۲۰ تا صبح و ۲۰ تا شب شروع کنید و عضلاتتان را منقبض کنید، برای  ۱ تا ۳ ثانیه نگهدارید و بعد‌‌ رها کنید. هر هفته ۱۰ تا به این تمرین‌ها اضافه کنید زمانی که تعداد آن‌ها رسید به ۵۰ یا ۶۰ تا صبح و ۵۰ تا ۶۰ تا شب همین عدد آن را نگهدارید.

وقتی که به انجام تمرین‌ها عادت می‌کنید دیگر حتی لازم نیست که فقط صبح آن‌ها را انجام دهید می‌توانید در طول روز آن‌ها را به مرور انجام دهید. در ضمن اگر عضلات کف لگن قوی داشته باشید دچار عوارض بالا رفتن سن هم نخواهید شد چون اکثرا در افراد کهنسال قدرت نعوظ کم می‌شود وزاویه آلت به سمت پایین تغییر دادن می‌کند اما با داشتن عضلات کف لگن قوی این عوارض بسیار کمتر می‌شوند. این را هم تاکید کنم که نتیجه این تمرین‌ها حداقل پس از شش ماه اگر بطور مرتب انجام شوند بروز می‌کنند. توقع تاثیر یک شبه نداشته باشید.



همه چیز در رابطه با مشکل زود انزالی مردان

درمان زود انزالی زود انزالی


یکی از فاکتورهای رابطه جنسی خوب که برای طرفین راضی کننده می باشد مدت زمان برقراری رابطه می باشد. گاهی اوقات به دلایلی این امر میسر نمی شود ، برخی اوقات مشکل از سوی زن می باشد گاهی نیز مشکل جنسی به مرد مربوط می شود. زود انزالی و یا انزال زودرس از سری شایع ترین مشکلات مردان می باشد که به خاطر آن به پزشک مراجعه می کنند.

 موضوع به این سادگی نیست چون با ایجاد افسردگی و اضطراب در زوجین، موجب اختلال در سلامت روان و رفتار آنان و در برخی موارد پرخاشگری هر دو نفر می‌شود. یکی از همین نمونه‌ها آقایانی بودند که در طی روزهای گذشته از طریق نامه و اسمس، از مشاوران و متخصصان سلامت، درباره مشکل و اختلال خود سوال کرده بودند. آنان به اختلال در خاتمه رابطه زناشویی به صورت زود هنگام دچار بودند. مشکلی که بسیاری از مردان جوان متاهل و حتی مردانی پس از سال‌ها زندگی مشترک به آن دچار می‌شوند. در این باره بیشتر بدانیم…

پژوهشگرانى که روى این بیمارى کار می‌کنند، اعلام کردند که می‌توانند این اختلال را تعریف کنند. به گفته آنها انزال در این بیماران در کمتر از ۱۱۸ ثانیه از شروع مقاربت صورت می‌گیرد.

از طرفی زود انزالی یا انزال زودرس به حالتی گفته می‌شود که فرد زودتر از زمانی که می‌خواهد به انزال برسد و یا اینکه به حدی زود به انزال برسد که همسرش از ارتباط زناشویی لذت کافی نبرد البته باید انتظارات، واقعگرایانه باشند. این تعریفی می باشد که مورد تایید اکثر متخصصان مسایل جنسی یا سکسولوژی می باشد.

زمان استاندارد انزال

زمان استانداردی برای رسیدن به انزال در نظر گرفته نشده می باشد. با وجود اینکه طبق نظر اکثریت افرادی که در مطالعات شرکت داشته‌اند یک سری زمان‌هایی پیشنهاد شده اما هیچ کدام قطعی نیستند چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی‌شان از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت می باشد اما پیشنهاد شده که اگر در ۵۰ درصد یا بیشتر موارد ارتباط زناشویی انزال زمانی اتفاق افتاد که فرد و یا همسرش راضی نبودند یعنی فرد مشکوک به این اختلال هست و می‌توان وی را مورد تشخیص و درمان قرار داد. در ضمن این مهم می باشد که اول ببینید چه زمانی متوجه شدید که این اختلال را دارید و از کجا متوجه شدید. آیا خودتان ناراحتید؟ همسرتان از روش رابطه راضی نیست و یا از جایی یا کسی شنیدید که مثلا اگر رابطه زناشویی زیر ۱۰ دقیقه باشد، مشکل دارید؟ معمولا گرفتن شرح حال دقیق از زوجین جزو سنجش‌های اولی‌‌ می باشد که برای تشخیص و درمان این اختلال انجام می‌شود، چون رابطه زوج‌ها در ایجاد و یا دامن زدن به این مشکل نقش به سزایی دارد.

دلایل و عواقب

نشانه اصلی انزال زودرس، انزالی غیر قابل کنترل می باشد که قبل از انجام گرفتن رابطه زناشویی و یا مدت زمان بسیار کمی پس از آن با میزان تحریک کم و خلاف میل فرد اتفاق بیفتد. این مساله می‌تواند باعث نارضایتی جنسی در هر دو طرف شده و اضطراب ناشی از این مشکل را بیشتر کند. انزال زودرس یکی از متداولترین اختلال فعالیت زناشویی در مردان می باشد و ممکن می باشد برای هر مردی در بعضی از مراحل زندگی رخ دهد. زود انزالی یا انزال سریع یکی از مشکلات شایع در مردان می باشد. تقریبا یک سوم از مردان دچار انزال زودرس هستند. در این مقاله هرجا صحبت از ارگاسم می‌شود، منظور اوج فعالیت در یک رابطه زناشویی و خاتمه آن می باشد. اکثر موارد انزال زودرس فاقد عامل یا دلیل خاص می باشد. عوامل روانی مثل اضطراب، احساس گناه یا افسردگی نیز ممکن می باشد به انزال زودرس منجر شوند. در برخی موارد، انزال زودرس ممکن می باشد به خاطر عوامل پزشکی مثل مشکلات هورمونی، آسیب‌های جسمی و یا عوارض جانبی بعضی داروها باشد. ابتلا به این عارضه منجر به بروز اختلالات روان مانند اضطراب، افسردگی و سردی روابط زوجین می‌شود و بر روان آنان تاثیر می‌گذارد و به همین علت، بسیار مهم می باشد که درباره این عارضه بیشتر بدانیم و به موقع به مشاور مراجعه کنیم.

متخصص و پزشک مربوطه سابقه فعالیت زناشویی و پزشکی شما را بررسی خواهد کرد و آزمایش کلی را انجام خواهد داد. ممکن می باشد پزشک بخواهد با همسر شما نیز صحبت کند چون انزال زودرس ممکن می باشد دلایل بسیاری داشته باشد. پزشک، آزمایش لازم را انجام می‌دهد تا مشکلات پزشکی فرد را بررسی کند.

روش درمان

در بسیاری از موارد، انزال زودرس خود به خود درمان می‌شود. انجام تمرینات ریلکسیشن و آرام‌سازی و استفاده از متدهای منحرف کردن حواس می‌تواند در به تاخیر انداختن انزال کمک کند. در بعضی مردها ترک مصرف دخانیات و مواد مخدربسیار کمک کننده خواهد بود. متخصص از شما و همسرتان می‌خواهد که روی متدهایی برای به تاخیر انداختن انزال کار کنید. این تکنیک‌ها تشخیص و کنترل احساساتی می باشد که باعث انزال زود رس می‌شود. در سایر موارد برای کاهش حساسیت در آلت تناسلی، استفاده از کاندوم توصیه می‌شود. مشاوره‌ها و رفتار درمانی خط اول درمان این عارضه به شمار می‌رود و می‌تواند اضطراب ناشی از این مساله را کاهش دهد. مرحله بعدی، استفاده از کاندوم می باشد. کاندوم سبب کاهش تحریک‌پذیری می‌شود. در صورتی که یک کاندوم قادر به این کار نباشد از دو کاندوم می‌توان استفاده کرد ضمن اینکه کاندوم سبب جلوگیری از بیماری‌های مقاربتی و بارداری هم می‌شود. استفاده از دارو، گام سوم در درمان انزال زودرس می باشد. این داروها به این دلیل استفاده می‌شوند که یکی از عوارض جانبی این گونه داروها، جلوگیری از ارگاسم می باشد که باعث به تاخیر انداختن انزال می‌شود

استفاده از شیوه ماستر و جانسون

این شیوه، در چهارمین مرحله از درمان افراد مبتلا به انزال زودرس انجام می‌گیرد که به همکاری خود فرد و همسرش نیاز مبرم دارد. این روش شامل یادگیری تشخیص و کنترل احساسی می باشد که به ارگاسم منجر می‌شود. این روش نیاز به اراده و تمرین دارد ولی بسیار موثر می باشد. برای آموزش و تمرین این روش باید به مشاوران و متخصصان سلامت جنسی در کلنیک‌های سلامت خانواده مراجعه شود تا با آموزش خصوصی در این باره، کار به نحو موثر صورت گیرد.

درمان‌های موضعی

استفاده از کرم‌ها و اسپری‌های کاهش‌دهنده حس سطحی دستگاه تناسلی نیز سبب کاهش احتمال زود انزالی می‌شود. به یاد داشته باشید که قبل از آغاز فعالیت زناشویی، موضع را با صابون شستشو دهید تا از بیحسی بیشتر آلت جلوگیری شود.



معالجه زود انزالی یا سستی کمر بروش ساده

درمان زود انزالی زود انزالی


زود انزالی یا سستی کمر یکی از  متداولترین مشکلات امروزه  زن وشوهرهای جوان می باشد که  باعث  می شود  از یکی از بهترین  روزهای زندگی که همان مشکلات زناشویی می باشد لذت نبرند. بطور تقریبی از هر ۳ مرد یک  شخص مبتلا به این مشکل می باشد و متاسفانه  بعضی وقتها  شاهد این هستیم که بسیاری از جوانان با تصور اینکه این مشکل  قابل درمان نیست وممکن می باشد سبب شکست در زندگی زناشویشان شود حتی به ازدواج فکر هم نمی کنند، این تصور در واقع تصور غلطی می باشد و ریشه در مسائل آموزشی دارد، برخی  پدران که باید تجربه خود را در مسائل زناشویی در اختیار فرزندشان که به سن ازدواج رسیده و قصد تشکیل زندگی دارد بگذارند و این اتفاق نمی افتد با این تصور که فرزندم خود این مسئله را به تجربه متوجه خواهد شد، این کابوس که در بین جوانان و به خصوص افرادی که به تازگی ازدواج کرده اند رواج زیادی دارد. در این مطالب قصد معرفی روشهایی را خواهیم داشت که نه تنها به شکل بی نظیری باعث درمان و از بین رفتن این مشکل و رضایت زوجین از رندگی و مسائل زناشویی را در بر خواهد داشت بلکه کمترین هزینه را داشته و  به مصرف دارو هم نیاز نیست. در صورتی که مطالب حاضر را مطالعه می کنید ما را از دعای خیر خود بی نصیب نگذاشته و با دعای خیرتان راه گشای ما در ارائه مطالب کاربردی در جهت پیشرفت و تعالی جامعه باشید.

انزال زودرس یا سستی کمر به زبان ساده : انزال و خروج مایع منی قبل از دخول حتی فقط با لمس بدن و یا در ابتدای عمل نزدیکی که هنوز طرفین به اوج لذت جنسی نرسیده اند که باعث احساس نارضایتی شدید در طرفین می شود را انزال زودرس و یا به اصطلاح عامیانه سستی کمر می گویند.

شناخت عوامل تاثیر گذار در زودانزالی

اطبای سنتی و بسیاری از روانشناسان تا به حال عوامل بسیاری را در ایجاد این مشکل کشف کرده اند که به آنها اشاره ای خواهیم داشت.

استفاده از غذاهای ناسالم : مصرف غذاهای بی محتوی مانند انوع فست فود باعث زود انزالی در مردان و پرخاشگری و احساس ترس و وحشت در خانم ها می شود.

عدم آگاهی از جنس مخالف : بی شک یکی از مهمترین مسائل زندگی زناشویی شناخت احساسات و خواست طرفین از یک رابطه می باشد، بهتر دیدم تا با ذکر مثالی این موضوع را بیشتر روشن کنم. ابتدایی ترین لازمه تحریک جنسی خانم ها احساس آرامش و توجه به احساسات آنها از ساعاتی قبل از رابطه می باشد، داشتن صبر و حوصله در انجام  معاشقه و بوسیدن ، ماساژ قبل از شروع رابطه یکی دیگر از مهمترین مسائلی هستند که باید به آن توجه داشت، با توجه به توضیحاتی که داده شد هر چه بیشتر به احساسات طرف مقابل توجه داشته باشید باعث شناخت بیشتر خواهد شد که در بدست آوردن موفقیت کامیابی در زندگی و مسائل زناشویی پیش خواهید رفت.

کم خوابی : کم خوابی و اختلالات جریان خواب یکی از شایعترین مواردی می باشد که مسائل جنسی را تحت تاثیر قرار می دهد که بسیاری از افراد به سادگی با آن کنار می آیند، بی خوابی خود تحت تاثیر عوامل بسیاری از جمله : نداشتن برنامه غذایی صحیح ، تحمل تنش و استرس در محیط کار و زندگی ، وجود بیماری ها و اختلالات طبی و روانی، سوء مصرف مواد و دخانیات اینها گوشه ای از مشکلاتی می باشد که شخص را دچار بی خوابی می کند. باید گفت بی خوابی خود مادر بسیاری از مشکلات و بیماریهاست که باید با شناخت عوامل تشکیل دهنده و با استفاده از مشاوره های روانی و پزشکی راه حل مناسبی را انتخاب و این مشکل را از بین برد.

فاصله زیاد بین روابط جنسی:یکی از مهمترین عوامل انزال زودرس فاصله طولانی بین هر نزدیکی می باشد، وقتی که احساسات جنسی بین زوجین متراکم میشود ،  معمولا کنترل یک باره آنها سخت میشود و منجر به انزال زودرس میشود

تجربه جنسی کم : اگر شما هم از دسته افرادی هستید که تا به حال رابطه ی جنسی نداشته اید و از این موضوع نیز نگران هستید که باید چه کنم ؟ در پاسخ به این سئوال باید گفت که به نظر برسد نیمی از افرادی که در جامعه با آنها در تماس هستیم با این مسئله رویرو هستند و این به معنی بیماری نیست! بلکه با پذیرش این مسئله و حفظ آرامش خود این مسئله را برای همیشه از بین برد، در ادامه مطالب شما را با روشهایی آشنا خواهیم کرد که تا انتهای این مطالب با ما همراه باشید.

تفاوت در ارگاسم(اوج لذت جنسی) زن و مرد : 

یک – اولین مرجله در یک رابطه موفق ایجاد حس برانگیختگی در زن و مرد می باشد ، برانگیختگی در مردان به سادگی و از راه های متعددی انجام می شود ولی در خواهران بسیار پیچیده تر بوده و به راحتی به وجود نمی آید. مدت زمان رسیدن به ارضای جنسی و ملزومات آن در خواهران و مردان کاملا متفاوت می باشد.

دو – مردان گاهی در عرض چند ثانیه یا حداکثر چند دقیقه به ارضای جنسی (انزال) می‌رسند، ولی خواهران برای رسیدن به ارگاسم به زمان طولانی‌تری (معمولا ۱۰ دقیقه یا بیشتر) نیاز دارند. برخلاف آقایان، خواهران برای رسیدن به ارگاسم به محرک‌های دیگری نیز نیازمندند. یعنی اگر تمام شرایط مهیا باشد، برای رسیدن به ارضای جنسی در یک زن، حدود ۲۰ دقیقه زمان لازم می باشد که این زمان می‌تواند در افراد مختلف متغیر باشد.

سه – مردان پس از انزال، بلافاصله نمی‌توانند دوباره رابطه برقرار کنند و مدت زمانی لازم می باشد تا مجددا توانایی برقراری رابطه را پیدا کنند. این زمان با توجه به سن مرد، از چند دقیقه تا چند ساعت و حتی چند روز متغیر می باشد. در خواهران این زمان معنا ندارد و در یک بار رابطه زناشویی، می‌توانند حتی چند بار به ارضای جنسی برسند.

روشهای درمان زود انزالی یا سستی کمر به زبان ساده

اصلاح مزاج : به عقیده بنده اولین قدم برای پیروزی و موفقیت در یک رابطه زناشویی اصلاح مزاج م متعادل کردن آن می باشد.سیستم گوارش خود را اصلاح و کبد را پاکسازی کنید، با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که احساس رضایت ، شادی، خواب کافی و مناسب، عدم افسردگی نیازمند سلامتی کبد و داشتن گوارش منظم می باشد که این دو نیازمند شناخت مزاج و مصرف مواد غذایی مناسب خواهند بود.

تغذیه و ساعت مناسب برای انجام مسائل زناشویی
: معمولاً زوجها شب را برای انجام مسائل زناشویی انتخاب می کنند که البته انتخاب درستی نیز هست زیرا بدن پس از آن نیاز به بازسازی و احیای مجدد دارد که زمان خواب بهترین زمان مناسب می باشد. بهترین زمان صرف غذا حداقل ۳ ساعت قبل از انجام عمل می باشد که توصیه می شود بسیار سبک باشد تا فشاری به پروستات وارد نشود و بهترین زمان نزدیکی که در درمان انزال زودرس نیز نیز تاثیر دارد پس از خواب شبانه و قبل از طلوع آفتاب می باشد که بدن خستگی خود را بیرون کرده باشد و آماده هر فعالیت سنگینی می باشد. یاد آور می شوم که حتماً قبل از خواب اجابت مزاج داشته باشید.

خونسردی و آرامش
: پرهیز از هیجان زدگی و حفظ آرامش نه تنها باعث از بین رفتن انزال زودرس می شود بلکه باعث طولانی شدن رابطه و احساس رضابت طرفین می شود. یاد آور می شوم که قبل از شروع رابطه باید سعی در تحریک زن داشته باشید که این موضوع با لمس بدن و بوسیدن فسمتهای مختلفی از جمله صورت و گردن انجام می شود، احادیث بسیاری از اعمه اطهار ذکر شده که انجام این اعمال باعث استحکام زندگی و احساس رضایت می شود، پس در انجام ابن اعمال عجله نکنبد.

تعدد نزدیکی : همانطور که فاصله بین هر رابطه باعث افزایش میل و ایجاد هیجان می شود بالعکس زیاد کردن دفعات نزدیکی در طول هفته و روز میتواند به درمان زود انزالی کمک کند به طوریکه اگر هفته ای دو بار نزدیکی دارید و آن را تبدیل به هفته ای ۴ الی ۶ بار برسانید ، بعد از چند هفته مشکل زود انزالیتان تا حدودی رفع میشود.

استفاده از کاندوم : اگر در ابتدای شروع زندگی زناشویی هستید گاهی از کاندوم و بخصوص از نوع بیحس کننده آن که در بازار به فراوانی موجود می باشد استفاده کنید، میتواند به دلیل کمتر کردن میزان تماس آلت جنسی مردانه ، باعث کمتر شدن زود انزالی شود.

وضعیت مناسب هنگام نزدیکی : به نظر برسد گاهی وضعیتی که هنگام نزدیکی در آن قرار می گیرد باعث طولانی تر شدن زمان آن شود. معمولاً در کلاسهای بهداشت که قبل از ازدواج برای زوجهای جوان برگزار می شود به این نکته اشاره می شود که موقعیت قرار گیری مرد زیر و زن بالا باعث بیشتر و طولانی شدن مدت زمان نزدیکی می شود این در حالی می باشد که روش های معمول ( مرد در بالا ) کمک خیلی زیادی به درمان انزال زود رس نمیکند ، برای درمان میبایست از روشهای جنسی که در آن مرد به پشت خوابیده و زن در رو عملیات جنسی را با فعالیت زیاد کنترل میکند از جمله بهترین روشها برای درمان میباشند .

تکنیک فشار : گاهی با کمی تلاش به سادگی می توان این موضوع را پشت سر گذاشت. بر طبق این روش با فشار دادن انتها یا سر آلت تناسلی قبل از انزال ، از انزال جلوگیری میشود که دلیل جلوگیری کردن آن این می باشد که با فشار آوردن به این نقاط فشار خون در این نقاط کم میشود و درنتیجه نعوظ یا ارکیسون کم میشود و انزال دیر انجام می پزیرد.

تکنیک توقف و شروع
:  به نظر برسد بتوان گفت که یکی از موثرترین روشها که باعث می شود تا کاهی فرد بیش از ۱۰ دقیقه نزدیکی داشته باشد و از لذت آن هم نیز کم نمی شود.یکی از روشهای موثر برای رهایی از انزال زودرس روش start & stop اسم دارد. در این روش شما به فعالیت جنسی پرداخته و بعد از آنکه تحریک شما به حداکثر رسید و درست پیش از آنکه انزال شوید، دست از فعالیت برداشته و برای مدت کوتاهی هیچ تحریکی انجام نمی دهید. هر چند در ابتدا ممکن می باشد مشکل به نظر برسد ولی به مرور زمان شما از لذت جنسی زیادی بهره مند خواهید شد. یکی از بهترین راههای انجام این روش آنست که در ابتدا از روش ۴ به ۱ شروع و بعد به تدریج آنرا افزایش داده و به ۹ به ۱ برسانید. یعنی در آمیزش های اول چهار بار آلت خود را وارد واژن نموده و بعد مکث کنید و دوباره چهار بار وارد نموده و مجددا چند ثانیه صبرکنید و همین طور ادامه دهید تا نهایتا به انزال برسید. بسته به وضعیت بدنی خود میتوانید در طول چند هفته یا چند ماه تعداد دفعات تحریک را بتدریج افزایش داده و در نهایت به بهترین حالت آن یعنی نه بار ورود آلت تناسلی و یکبار توقف(۹ به ۱) برسانید

استفاده از حنا : استفاده از حنا نه تنها در رنگ آمیزی بلکه در ضدعفونی و حتی یکی از رایجترین درمان های گیاهی برای ضخامت بخشیدن به پوشت صورت و بدن می باشد که در این مورد نیز کارایی لازم را دارد ، برای استفاده می توان ابتدا آلت را با آب و صابون شست و سپس مقدار ۱ تا دو قاشق مرباخوری حنا را به همراه کمی آب خیس کرده و آلت را در حالت نعوظ و استاده تحریک و اقدام به ماساژ دادن با حنا کنید و پس از ۱۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. با استفاده از حنا پوست آلت خود را ضخیم کرده و از تحریکات شدید تفریحی نیست و در نتیجه مدت زمان طولانی مشغول رابطه خواهید بود.



درمان سرخود برای زود انزالی را کناربگذارید

درمان زود انزالی زود انزالی

اکثر اقایان به دلیل کم رویی و کم‌تجربگی برای درمان زودانزالی شان  به پزشک مربوطه مراجعه نمی کنند و اغلب با خود درمانی و به طور سرخود دارو های مختلفی مصرف می کنند،برای درمان این مشکل به سراغ کارشناس ارشد مشاوره خانواده و درمانگر اختلالات زناشویی رفته ایم

در این مطالب به بررسی راهکارهای موجود برای درمان زودانزالی توسط سیدعلی دربانی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده و درمانگر اختلالات زناشویی می‌پردازیم.

بسیاری از زوج‌های جوان در ابتدای ازدواج، به‌خصوص در سال اول به دلیل کم‌تجربگی دچار اختلالات و اختلافات متعددی در زمینه روابط زناشویی می‌شوند. بیشتر این اختلالات را می‌توان به‌راحتی و تنها طی چند جلسه مشاوره با روانشناس برطرف کرد اما متاسفانه خیلی از افراد به دلیل «کم‌رویی و خجالت» از مراجعه به متخصص خودداری کرده و به خوددرمانی روی می‌آورند. به این ترتیب نه‌تنها مشکل‌شان رفع نمی‌شود بلکه ممکن می باشد دچار ناتوانی جنسی یا اختلالاتی شوند که کنترل و درمان‌شان دشوار می باشد. در این مطالب به بررسی راهکارهای موجود برای درمان زودانزالی توسط سیدعلی دربانی، کارشناس ارشد مشاوره خانواده و درمانگر اختلالات زناشویی می‌پردازیم.

مشکل فقط از شما نیست!

تحقیقات نشان می‌دهد در جهان ۳۰ تا ۵۰ درصد زوج‌ها از انواع اختلالات زناشویی رنج می‌برند. این در حالی می باشد که ارتباط قابل ملاحظه‌ای بین رضایت زناشویی و صفا و صمیمیت زوجین وجود دارد. در مطالعات انجام شده تا به حال نتایج متفاوتی در مورد فراوانی این اختلالات ارائه شده می باشد. در واقع مسائل فرهنگی هر جامعه، سطح توسعه‌یافتگی، سطح اقتصادی، سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل زناشویی و … بر فراوانی این اختلالات تاثیرگذار می باشد و تغییرپذیری نتایج تحقیقات مختلف را توجیه می‌کند.

این اختلال زندگی‌تان را تهدید می‌کند

بین عوامل مرتبط با انزال زودرس، مسائل بیشترین فراوانی را دارند. انـزال زودرس بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می‌شود که قـبـل از انـجـام رابطه یا مدت زمان بسـیـار کـمـی پـس از آن بـا میزان تحریک کم و خلاف میل فـرد انـجـام گیـرد. از دیدگاه دیگر، انزال کمتر از ۲ دقیقه که بدون کنترل شخص انجام گیرد را انزال زودرس گویند. با این حال زمان استانداردی برای رسیدن به اوج رابطه در نظر گرفته نشده می باشد چون این زمان بسته به نظر و رضایت افراد از رابطه زناشویی از هر زوج تا زوج دیگر متفاوت می باشد.

البته مسلم می باشد که خواهران معمولا دیرتر از مردان به اوج رابطه زناشویی می‌رسند بنابراین عدم آگاهی زوجین از چگونگی ایجاد تطابق، زمان طولانی به اوج رسیدن زوجه و زمان کوتاه‌تر زوج باعث تشدید این مشکل می‌شود در حالی که می‌توان با آموزش صحیح در این زمینه از احساس نارضایتی زوجین جلوگیری کرد.

به نظر برسد مشکل از دارو  و هورمون باشد

از دیگر عوامل این اختلال می‌توان به فاصله زیاد بین روابط زناشویی  اشاره کرد. وقتی احساسات زناشویی بین زوجین متراکم می‌شود، معمولا کنترل یک‌باره آنها دشوار شده و منجر به انزال زودرس می‌شود. علاوه بر این بیشتر افراد در اوایل زندگی زناشویی به دلیل تجربه کمی که دارند دچار این مشکل می‌شوند و به مرور زمان باتجربه بیشتر مشکل‌شان رفع می‌شود. عوامل پزشکی بازدارنده نظیر آسیب‌های جسمی، تداخلات دارویی و مشکلات هورمونی هم از دیگر عوامل این اختلال هستند.

اضطراب و ترس را کنار بگذارید

یکی از دلایل این اختلال در مردان عوامل و مشکلات روانی بازدارنده می باشد؛ ازجمله اضطراب، هیجان و استرس‌های روانی که فرد در زندگی روزمره با آنها روبه‌رو می‌شود. این هیجانات و استرس‌ها معمولا باعث می‌شوند فرد حین رابطه، راحتی و تمرکز خود را از دست بدهد. یکی دیگر از مشکلات روانی موثر بر این وضعیت، «ترس» از بروز اختلا‌ل نعوظ می باشد. در واقع ترسی که فرد نسبت به از دست دادن نعوظ دارد باعث می‌شود به صورت ناخودآگاه انزال زودتر از موعد رخ دهد.

خود درمانی؛ هرگز!

استفاده از کرم‌ها و اسپری‌های کاهش‌دهنده حس سطحی هم می‌تواند باعث کاهش این مشکل شود اما به یاد داشته باشید برای رفع این اختلال هرگز از اسپری بی‌حسی دندان استفاده نکنید. این اسپری‌ها در بلندمدت‌ باعث اختلال در نعوظ می‌شوند. پس فقط از کرم‌ها و اسپری‌های مخصوص تولید شده توسط شرکت‌های مجاز و مورد تایید وزارت بهداشت استفاده کنید. در صورت استفاده از این محصولات بهتر می باشد قبل از شروع رابطه موضع را با صابون شست‌وشو دهید تا از بی‌حسی بیشتر جلوگیری شود. نکته مهم اینکه استفاده خودسرانه و بیش از حد از این محصولات عوارض زیادی در پی دارد پس مصرف آنها را به آخرین مرحله از درمان موکول کنید. توصیه می‌شود حتما  قبل از مصرف آنها با مشاور خانواده مشورت داشته باشید.

درمان با تکنیک ماستر و جانسون

برای درمان این مشکل چندین روش وجود دارد. پیشنهاد می‌شود ضمن استفاده از این مطالب آموزشی، خجالت را کنار گذاشته و با متخصصان دوره‌دیده زیر نظر سازمان نظام روانشناسی مشورت کنید. یکی از راهکارهای درمانی تکنیک ماستر و جانسون می باشد. این تکنیک از موثرترین روش‌های درمانی می باشد که تاکنون برای درمان انزال زودرس شناخته شده می باشد اما نیاز به اراده و تمرین زیاد دارد. در حقیقت این روش شامل یادگیری، تشخیص و کنترل احساسات و رفتارهایی می باشد که منجر می‌شود فرد به اوج رابطه برسد. در این تکنیک ابتدا تحریک صورت می‌گیرد سپس هر زمان که فرد به اوج رابطه نزدیک می‌شود، تحریک را متوقف کرده و بعد از چند لحظه با فروکش کردن احساسات، دوباره اقدام می‌کند. به این ترتیب بعد از چند هفته تمرین می‌توان مراحل روابط را تحت کنترل درآورد.

شایع‌ترین اختلال مردان زیر ۴۰ سال!

طی مطالعات انجام شده فراوانی اختلال در میل زناشویی ۵ درصد، اختلال در نعوظ ۳۰ تا ۵۰ درصد، انزال زودرس ۲۵ تا ۴۵ درصد و انزال دیررس ۸/۳ درصد تخمین زده شده می باشد. هریک از اختلالات فوق می‌تواند هم ریشه جسمانی و هم ریشه در مسائل روانی داشته باشد اما انزال زودرس تقریبا همیشه ریشه روانشناسی دارد. در واقع اگر اختلال نعوظ شایع‌ترین بیماری زناشویی مردان بالای ۴۰سال باشد، قطعا انزال زودرس شایع‌ترین بیماری زناشویی مردان زیر ۴۰سال می باشد.

تازه‌دامادها بیشتر مبتلا می‌شوند!

اغلب کسانی که دچار این بیماری هستند به دلایل مختلف اخلاقی و فرهنگی از مراجعه به پزشک امتناع می‌کنند، اگرچه همه این بیماران از یافتن راه‌حلی برای رهایی از آن خوشحال می‌شوند. طبق تحقیقات به عمل آمده انزال زودرس در افرادی که تازه ازدواج کرده‌اند بیشتر می باشد که می‌توان علت آن را اضطراب و شرایط استرس‌آور زمان رابطه زناشویی دانست. در واقع تصور می‌شود که این حالت به دلیل نگرانی از رضایت همسر رخ می‌دهد.

تاثیر داروهای‌ ضد افسردگی

داروهای مهار کننده بازجذب سرتونین که از دسته داروهای ضدافسردگی هستند در درمان این مشکل موثر هستند. از این موارد می‌توان به داروهای خانواده اس‌اس‌آر‌آی اشاره کرد که شامل داپوکستین، فلوکستین، پاروکستین و سرتالین می‌شود. این داروها را حتما باید زیر نظر پزشک مصرف کرد زیرا ماهیت اعتیادآور و شرطی کننده دارند. در انتها باید یادآور شد راهکارهای متفاوتی برای درمان این اختلال موجود می باشد اما هیچ‌گاه به توصیه اطرافیان و دوستان خود برای درمان این مشکل از مواد افیونی و خانواده مخدرها استفاده نکنید. متاسفانه امروزه علت بسیاری از اعتیادها، امید به رفع اختلالات جنسی می باشد، درحالی که با مصرف این مواد نه‌تنها روابط زناشویی بهبود پیدا نمی‌کند بلکه مشکل اعتیاد نیز به این اختلالات اضافه می‌شود.

زود انزالی و درمان زود انزالی

منبع : پورتال یک

لطفا نظر خود را درباره زود انزالی و درمان زود انزالی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا