زمان مناسب برای چای نوش جان کردن

مطالب تفریحی

زمان مناسب برای چای نوش جان کردن

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه زمان مناسب برای چای نوش جان کردن را ببینید.

می خواهم چند کلمه ای را در مورد نوشیدن چای بعد از غذا به عنوان یکی از عادات ایرانیان بگویم. قبل از همه باید یاداوری کنم که این عادت از طرف سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از مهمترین علل فقر آهن در بدن، و شکل حاد آن به صورت کم خونی، در قسمت خاورمیانه شناخته و مورد تأکید واقع شده است.

 

 
نوشیدن چای و کمبود آهن
 
کل داستان این است که ترکیبات موجود در چای می توانند به فرم غالبِ آهن موجود در غذاهای ما متصل شده و مانع جذب آن شوند. این واکنش توسط همۀ انواع چای (سیاه، سبز، سفید) صورت می گیرد. در نتیجه در بلند مدت عوارض کمبود آهن مانند بی حالی، بی حوصلگی، پرخاشگری، ریزش مو، خشکی پوست، کاهش تمرکز و یادآوری، بهم نوش جان کردن خواب، کاهش ظرفیت فعالیت جسمانی و مانند این ها ظاهر می شود.
 
اما در عین حال، در مواردی بی جهت این نگرانی (مصرف چای بعد از غذا) در بین جامعه رواج یافته است. در این جا مواردی را بیان می کنم که نگرانی از مصرف چای بعد از صرف غذا چندان وجود نخواهد داشت.
 
۱٫ در اغلب مردان بعد از حدود ۲۵ سالگی (مگر در حال افزایش تودۀ عضلانی خود باشند).
 
 ۲٫ در اغلب بانوان بعد از ۵۰ سالگی
 
 ۳٫ همراه با صبحانه (معمولاً در الگوی غذایی ما صبحانه اصلاً وعدۀ حاوی آهن به شمار نمی آید که نگران عدم جذب آن در اثر نوشیدن چای باشیم).
 
۴٫در میان وعده های غذایی معمول
 
۵٫ بعد از وعده های اصلی ناهار و شام در صورتی که یک منبع ویتامین ث همراه غذا وجود دارد (مثلاً سالاد حاوی مقدار زیاد گوجه فرنگی) یا یک منبع ویتامین ث بلافاصله بعد از غذا صرف می شود (مثلاً یک پرتقال یا نارنگی).
 
۶٫در صورتی که چای مصرفی بسیار رقیق و در حجم کم (یک استکان) نوشیده شود.
 
۷٫در صورتی که پس از کمی خنک شدن چای (به هر میزان)، به آن لیموترش افزوده شود.
 
۸٫در صورتی که فرد بنابه نظر پزشک یا متخصص تغذیه قرص آهن در هنگام خواب دریافت می کند.
 
 
همان طور که ملاحظه می فرمائید، حالات زیادی وجود دارد که نوشیدن چای بعد از صرف غذا مشکلی را از نظر کمبود آهن در بدن ایجاد نمی کند.

زمان مناسب برای چای نوش جان کردن

منبع : ایران نوشته

لطفا نظر خود را درباره زمان مناسب برای چای نوش جان کردن با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا