زردی اثر بدی روی دخترم گذاشته؟

زردی اثر بدی روی دخترم گذاشته؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه زردی اثر بدی روی دخترم گذاشته؟ را ببینید.

من مطالبی راجع به عقب ماندگی ذهنی ناشی از زردی خواندم وخیلی نگرانم که زردی اثر بدی روی دخترم گذاشته باشد.

پرسش: دخترم روز اول اسفند به دنیا آمده می باشد و در بدو تولد کمی زرد بود اما از روز پنجم زیاد تر شد تا اینکه روز ۱۳تولدش ازمایش دادیم بیلی روبین ۱۳٫۷ بود دکتر بیمارستان با توجه به وزن اش گفت کاری نکنید اما اگر تا ۲ روز دیگر بیشتر شد دوباره آزمایش دهید اما من احساس نکردم بیشتر شده و دیگر آزمایش ندادم .حالا که او ۲۳ روزه شده من مطالبی راجع به عقب ماندگی ذهنی ناشی از زردی خواندم وخیلی نگرانم که زردی اثر بدی روی دخترم گذاشته باشد و سوالم اینست که از کجا بفهمم او سالم می باشد و زردی اثر بدی روی او نگذاشته و چه آزمایشاتی باید برای او بدهم؟

پاسخ: اشاره ای به وزن نوزاد خود و اینکه نارس بوده تا خیر نکرده اید ولی بطور کلی زردی دوران نوزادی انواعی دارد که عبارتند از :
۱٫ زردی ناشی از ناسازگاری گروه خونی : که در ۲۴ ساعت اول مشخص میشود و باید بلافاصله نسبت به درمان اقدام کرد.
۲٫ زردی فیزیولوژیک : این نوع زردی معمولا” از روز دوم یا سوم شروع شده و تا روز پنجم با حداکثر خود رسیده و پس از آن بتدریج کاهش یافته و به اندازه نرمال برمیگردد.
۳٫ زردی ناشی از شیر مادر: معمولا” از هفته دوم شروع میشود و ممکن می باشد چند هفته ادامه یابد ولی افزایش زردی به حدی نیست که به اقدام خاصی نیاز داشته باشد .
البته دو عامل در میزان افزایش بیلیروبین خون نوزاد نقش مهمی دارند که عبارتند از سن حاملگی و وزن نوزاد.
نوزادانیکه مدت حاملگی آنها کامل بوده و به اصطلاح ترم بدنیا می آیند معمولا” زردیشان به مقادیر خطرناک نمیرسد و بخودی خود برطرف میشود ولی در نوزادان نارس احتمال رسیدن به مقادیر خطرناک زیاد می باشد وباید اقدامات درمانی انجام شود.
همچنین نوزادانیکه وزن هنگام تولدشان نرمال باشد معمولا” زردیشان براحتی کنترل میشود ولی نوزادان با وزن کم نیاز به انجام اقدامات درمانی خواهند داشت.
اقدامات درمانی شامل سه روش می باشد :
۱- تجویز قرص فنوباربیتال که موجب تحریک کبد برای تصفیه بیشتر بیلی روبین میشود.
۲- استفاده از فتوتراپی که معمولا” برای مقادیر ۱۴ تا ۱۸ مورد استفاده قرار میگیرد و با پوشاندن چشم و قسمت تناسلی نوزاد، زیر نور با طول موج خاص قرار میدهند تا بعلت تابش نور، بیلیروبین در پوست نوزاد به لومی روبین تبدیل شود که لومی روبین محلول در آب بوده و از طریق ادرار دفع میشود.برای مقادیر ۱۸ تا ۲۰ معمولا” از فتوتراپی شدید استفاده میشود.
۳- تعویض خون : اگر بیلی روبین به مقادیر ۲۰ و بالاتر برسد برای جلوگیری از رسوب در مغز و ایجاد مشکلی بنام کرن ایکتروس ( که موجب برخی مشکلات ذهنی میشود ) اقدام به تعویض خون نوزاد میشود.
با توجه به توضیحات شما احتمال بالا رفتن زردی به حدی که موجب ایجاد مشکل شود وجود نداشته ولی برای اطمینان میتوانید بیلیروبین ایشان را اندازه گیری کنید.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

زردی اثر بدی روی دخترم گذاشته؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره زردی اثر بدی روی دخترم گذاشته؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا