ریشه یابی کابوس

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

ریشه یابی کابوس

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه ریشه یابی کابوس را ببینید.

images.jpg4556

می خواهیم علت های مختلف کابوس تماشا را بشناسیم و در مورد این اختلال خواب اطلاعاتمان را بالا ببریم ،چرا برخی افراد کابوس می بینند و دلیل این امر چیست چرا با ترس و وحشت از خواب بیدار می شوند و راههای مقابله با این امر چیست؟

 محمد مهدی حیدرپور – خواب یکی از موضوعاتی هست که با سلامت انسان رابطه مستقیم دارد. در شرایطی که خواب کافی و تماشا رویاهایی شاد می توانند انرژی انسان را افزایش دهند، خواب کم و تماشا کابوس درست در جبهه مقابل قرار می گیرند. کابوس رویایی ناخوشایند هست که یک پورتال ۱ احساساتی قوی از ذهن، به طور معمول ترس یا وحشت را موجب می شود. در ادامه با چند حقیقت درباره کابوس بیشتر آشنا می شویم.

– به گفته کارشناسان رویا، انسان پنج تا ده دقیقه بعد از دیدن رویا یا کابوس باید از خواب بیدار شود تا آن را به یاد آورد. غذاهای تند یا هر چیزی که باعث سوء هاضمه شوند به احتمال زیاد می توانند بیدار شدن ما طی شب را موجب شوند. بر همین اساس، امکان یادآوری رویاهای ترسناک نیز بیشتر می شود. مصرف غذا یا تنقلات پیش از زمان خواب نیز می تواند اثری مشابه داشته و خواب آرامی را تجربه نکنید.

– هنگام خواب، انسان مراحل خواب REM و غیر REM را تجربه می کند. هنگام خواب REM حرکت سریع چشم ها رخ می دهد و در همین مرحله هست که ما رویا می بینیم. در برخی مواقع کابوس ها به اندازه ای می توانند بد باشند که فرد را بیدار کنند.

– کابوس تماشا بین کودکان رایج‌تر هست اما نیمی از بزرگسالان نیز گاهی اوقات کابوس می بینند. حدود ۲ تا ۸ درصد بزرگسالان هنگامی که شب به خواب می روند با مشکل جدی کابوس تماشا بر مبنایی منظم مواجه هستند.

– ماری گادوین طی یکی از سفرهای خود در اروپا با پرسی شلی (بعدا با ماری ازدواج کرد) و نویسندگان دیگری طی یک شب توفانی تصمیم گرفتند تا رقابتی ترتیب داده و فردی که بهترین داستان ترسناک را تعریف می کند، انتخاب کنند. این داستان های ترسناک به کابوس تماشا ماری شلی منجر شد و این کابوس زمینه ساز شکل گیری داستان “فرانکشتاین” شد.

– به گفته انجمن بین المللی مطالعه رویاها، رایج‌ترین موضوع کابوس ها تحت تعقیب قرار گرفتن هست. بزرگسالان به طور معمول کابوس تعقیب شدن توسط یک مرد ناشناس را می بینند در شرایطی که کودکان کابوس تحت تعقیب قرار گرفتن توسط حیوانات یا برخی موجودات خیالی را می بینند.

– واژه کابوس ( Nightmare ) از “Mare” یا “Mara” اصطلاحاتی از زبان انگلیسی قدیمی و اسکاندیناوی قدیمی به معنای شیاطین یا دیوهایی اساطیری که افراد خواب را شکنجه می کردند، گرفته شده هست.

– پژوهشگران رویا درباره این که کابوس تماشا از چه سنی آغاز می شود اطمینان کامل ندارند. بیشتر روانشناسان شناختی معتقدند انسان رویاها و کابوس های واقعی با داستان هایی حقیقی را از حدود پنج تا هفت سالگی تجربه می کند. اما برخی دیگر از کارشناسان بر این باورند که نوزادان نیز رویا می بینند.

– انواع مختلف داروها می توانند موجب شکل گیری کابوس شوند و یا آنها را بدتر کنند. مصرف داروهای ضد افسردگی و مسکن ها – داروهایی که روی مغز تاثیرگذار هستند – اغلب با کابوس ها مرتبط هستند. اما داروهای غیر مرتبط با مغز مانند آنتی هیستامین ها، ملاتونین و برخی داروهای فشار خون نیز می توانند موجب کابوس تماشا در بزرگسالان شوند.

– به نظر می رسد کابوس تماشا در میان دخترها رایج‌تر از پسرها هست و این مساله تا بزرگسالی نیز ادامه می یابد. گزارش کابوس تماشا در میان بانوان بیشتر از آقایان هست.

– استرس می تواند موجب کابوس تماشا شود اما آیا کابوس تماشا نیز می تواند موجب استرس شود؟ پژوهش های جدید نشان داده اند کابوس ها ممکن هست موجب افزایش اضطراب و استرس در زندگی واقعی افراد شوند.

– مردها و زن ها به گونه ای متفاوت رویا می بینند. بنابر پژوهش های صورت گرفته مردها بیشتر درباره بلایای طبیعی و تحت تعقیب قرار گرفتن کابوس می بینند در شرایطی که زن ها بیشتر درباره کشمکش میان فردی مانند دعوا با یک دوست یا همسر کابوس می بینند.

عصرایران؛

ریشه یابی کابوس

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره ریشه یابی کابوس با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] استخدام کارشناس کنترل پروژه در انتشارات گل واژه واقع در استان تهران مظنه رهن …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] شناخت بیشتر در رابطه با آزواسپرمی اسامی ۱۸ بازیکن پرسپولیس برای دیدار با ملوان

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا