راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی را ببینید.

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال به جراح دندان اجازه می‌دهد تا ایمپلنت را در یک مکان بسیار خاص و از قبل برنامه‌ریزی شده قرار بدهد. در این مقاله، مراحل و فنون گاید جراحی را توضیح می‌دهیم.

در این مقاله می‌خوانید: 

  • کاشت ایمپلنت دیجیتال
  • چرا باید از گاید جراحی استفاده کنیم؟
  • فرایند کاشت ایمپلنت دیجیتال چطور آغاز می‌شود؟ 
  • نکات کلیدی در اجرای موفق تکنیک‌های گاید جراحی
  • ایمپلنت های دندانی سنتی
  • مزایا و معایب ایمپلنت‌های دندانی سنتی
  • مزایای جراحی ایمپلنت با گاید دیجیتال
  • چه افرادی کاندیدای بهتری برای ایمپلنت دیجیتال هستند؟
  • خلاصه

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

کاشت ایمپلنت دیجیتال

قرار گرفتن ایمپلنت دیجیتال در یک مکان خاص و از قبل برنامه‌ریزی‌شده به جراح این امکان را می‌دهد تا ایده‌آل‌ترین عمق، زاویه و اندازه ایمپلنت را متناسب با فضا ارائه دهد. این گاید، یک محافظ دهان اکریلیک سخت است که روی دندان‌های مجاور قرار می‌گیرد تا ثابت بمانند. باعث می‌شود هر مته فقط در یک مکان و به یک عمق برود نتیجه این است که ایمپلنت بسیار دقیق و ایمن در جای خود قرار می‌گیرد.

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

چرا باید از گاید جراحی استفاده کنیم؟

قبل از ساخت گاید جراحی ایمپلنت، یا در مواردی که دندانپزشک در شرایط فعلی نمی‌تواند یا نمی‌خواهد از گاید استفاده کند، باید لثه‌ها را باز و عرض استخوان را در زمان جراحی ارزیابی کند. دنداپزشک با استفاده از این اطلاعات و اشعه ایکس دوبعدی برای تعیین فاصله تقریبی تا ساختارهای مهم مانند اعصاب، کف بینی یا سینوس‌ها استفاده می‌کند تا مشخص کند عرض و طول ایمپلنت می‌تواند از صدمه به این ساختارها جلوگیری کند. 
گاهی اوقات پس از چند ماه ریکاوری و هنگامی که جراح می‌خواهد تاج را روی ایمپلنت قرار بدهد، متوجه می‌شود که ایمپلنت برای قرار دادن تاج روی ایمپلنت در مکان ایده‌آل قرار ندارد. این اتفاق می‌تواند در ایجاد یک دندان به شکل طبیعی مشکل ایجاد کند و به مشکلات تمیز کردن ایمپلنت‌‎ها و گیر کردن غذا بین دندان‌ها منجر شود. یا حتی ممکن است باعث شود ایمپلنت‌ها ظاهر مطلوبی نداشته باشند و با شکلی عجیب و غریب از لثه خارج شوند. 

با گاید جراحی، تاج نهایی دندان به صورت دیجیتالی توسط دندانپزشک طراحی می‌شود تا نسبت به سایر دندان‌ها، زبان و لب‌ها در ایده‌آل‌ترین مکان قرار بگیرد.

با گاید جراحی، تاج نهایی دندان به صورت دیجیتالی توسط دندانپزشک طراحی می‌شود تا نسبت به سایر دندان‌ها، زبان و لب‌ها در ایده‌آل‌ترین مکان قرار بگیرد. با ترکیب این اطلاعات دیجیتالی دندان با اشعه ایکس سه‌بعدی می‌توان ایمپلنتی با ایده‌آل‌ترین عرض و طول انتخاب کرد و آن را به صورت دیجیتالی در ایده‌آل‌ترین محل در استخوان قرار داد. مزیت انجام همه این کارها این است که عمل جراحی سریع‌تر و راحت‌تر انجام می‌شود، نتیجه ایده‌آل‌تری به دست می‌آید و تشخیص و اصلاح هر نوع مشکل احتمالی قبل از جراحی آسان‌تر می‌شود.

فرایند کاشت ایمپلنت دیجیتال چطور آغاز می‌شود؟ 

این فرآیند در صورت امکان با گرفتن یک قالب دیجیتالی از دندان‌های بالا و پایین یا پروتزهای مصنوعی شروع می‌شود. سپس دندانپزشک از دندان‌هایی که قرار است ایمپلنت‌ها روی آن‌ها قرار داده شوند، عکس اشعه ایکس می‌گیرد تا تصویری سه‌بعدی به دست بیاورد. سپس از نرم‌افزاری ویژه برای ترکیب اشعه ایکس سه‌بعدی با قالب سه‌بعدی دندان‌ها بهره گرفته می‌شود. بعد، دندانپزشک به صورت دیجیتالی طول و عرض ایده‌آل ایمپلنت را انتخاب می‌کند و آن را در مناسب‌ترین عمق و زاویه قرار می‌دهد تا برای روکشی که در نهایت پس از بهبودی روی ایمپلنت قرار می‌گیرد، مناسب باشد. این فرآیند سریع، ایمن و بدون درد است.

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

نکات کلیدی در اجرای موفق تکنیک‌های گاید جراحی

برای این‌که گایدهای جراحی، اجرای موفقی داشته باشند تیمی از متخصصان شامل رادیولوژیست و متخصص جراحی باید با یکدیگر در هماهنگی کامل باشند تا گاید در بالاترین دقت ساخته شود. 
پیش از ساخت گاید جراحی، تصاویر سه‌بعدی بررسی می‌شود تا محل مناسب کاشت ایمپلنت تعیین شود. این کار ریسک آسیب به بافت‌های اطراف را به حداقل می‌رساند. مانند سایر روش‌های جراحی در ساخت گاید هم استفاده از مواد باکیفیت اهمیت زیادی دارد. متخصصان باید آموزش‌های لازم در زمینه استفاده از تکنیک‌های پیشرفته گاید جراحی را داشته باشند و پس از اجرا نیز پیگیری و ارزیابی نتایج ضروری است.

ایمپلنت های دندانی سنتی

در روش مرسوم سنتی کاشت ایمپلنت، تمام ارزیابی‌ها با استفاده از اشعه ایکس و قبل از انجام جراحی معمول ایمپلنت انجام می‌شود. سپس، از قالب‌های دستی برای ایجاد یک قالب دندان بهره می‌گیرند. این کار با استفاده از یک ماده قالب‌گیر انجام می‌شود که جزئیات بسیار خوبی را ارائه می‌کند، اما می‌تواند برای برخی از بیماران ناراحت‌کننده باشد.

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

دکتر نیما نداف پور، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

nadafpourimplantcenter

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

DrNima_Naddafpour

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

۲۶۷۶۷۷۶۸

۰۹۱۰۵۴۵۵۵۷۰

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

 آدرس: سعادت آباد، چهارراه سرو، ضلع شمال شرقی، نبش کوچه جوی پا (صنوبر)، پلاک ۳۸، طبقه ۴، واحد ۲۴

مزایا و معایب ایمپلنت های دندانی سنتی

مزیت ایمپلنت‌های سنتی این است که در دسترس هستند و موفقیت آن‌ها ثابت شده است.  از معایب آن‌ها هم می‌توان به این مورد اشاره کرد که احتمال خطای انسانی در آن‌ها بیشتر است. 

مزایای جراحی ایمپلنت با گاید دیجیتال

دندانپزشکی ایمپلنت دیجیتال دارای مزایای قابل توجهی است که آن را هم برای دندانپزشک، هم برای بیمار آسان می‌کند. دقت این فرایند، باعث کاهش اشتباهات و عوارض ایمپلنت می‌شود. با افزایش اطمینان در طول درمان جراحی، زمان درمان کاهش می‌یابد که باعث افزایش راحتی و آسایش بیمار می‌شود.
این جراحی به صورت حداقل تهاجمی انجام و از آسیب رسیدن به نقاط حساس مانند عصب‌ها پیشگیری می‌شود. میزان درد و تورم و دوره نقاهت کاهش می‌یابد و زمان بهبودی تسریع می‌یابد.  اگر شما فناوری دندانپزشکی ایمپلنت دیجیتال را ترجیح می‌دهید، ممکن است متوجه شوید که تعداد دندانپزشکانی که آن را ارائه می‌دهند، زیاد نیست. 

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

چه افرادی کاندیدای بهتری برای ایمپلنت دیجیتال هستند؟

بیماران سیگاری، بیماران دیابتی، افرادی که عرض استخوان، یا ارتفاع استخوان کمی دارند، افرادی که از جراحی کاشت ایمپلنت می‌ترسند و آن‌هایی که نیاز به روکش فوری دارند، کاندیدای بهتری برای ایمپلنت دیجیتال به شمار می‌روند. 

خلاصه

با گاید جراحی، تاج نهایی دندان به صورت دیجیتالی توسط دندانپزشک طراحی می‌شود تا نسبت به سایر دندان‌ها، زبان و لب‌ها در ایده‌آل‌ترین مکان قرار بگیرد. این روش نسبت به ایمپلنت سنتی، مزایایی دارد که شامل دقت بالا، کاهش اشتباهات انسانی، افزایش راحتی بیمار، کاهش میزان درد و تورم و تسریع زمان بهبودی است.

برای یافتن متخصصان مورد نظر خود به کلینیک پورتال یک مراجعه کنید. 

راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره راهنمای کاشت ایمپلنت دیجیتال: مراحل و فنون گاید جراحی با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سلامت
بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان

بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه بررسی طول عمر و راه‌های افزایش ماندگاری لمینت دندان را ببینید. داشتن لبخندی زیبا و جذاب در دنیای امروز، نقشی اساسی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد ایفا می‌کند. به همین …

سلامت
۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه

۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه ۷ پیشنهاد برای بهتر کار کردن از خانه را ببینید. کار کردن از خانه، در تمام روز و هر روز، ممکن است برای برخی‌ها ترسناک به نظر برسد. اما ایده‌ی اینکه بتوانید از هر …

سلامت
با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید

با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید سایت تفریحی پورتال یک :: لطفا در ادامه با مغذی ترین قسمت مرغ، سنگدان، آشنا شوید را ببینید. زمانی که به نوش جان کردن مرغ خوش‌مزه فکر می کنید، به احتمال زیاد سینه، ران، بال و یا پاها را تجسم می کنید، …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا