راهنمایی هایی پیرامون استرس

اخبار

راهنمایی هایی پیرامون استرس

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه راهنمایی هایی پیرامون استرس را ببینید.

 92446_9dad_7

 آیا استرس تبدیل به معضلی برای زندگی شما شده است و به دنبال راه چاره ای برای کنترل و از بین بردن تاثیرات منفی آن روی بدنتان هستید راهنمایی های مفیدی در این باره برایتان آورده ایم بد نیست نگاهی به آن ها بیندازید

استرس یک حالت روانی یا فشار احساسی یا تنش ناشی از شرایط دشوار تعریف شده است. همه ما، در مقطعی از زندگی، به شکلی گرفتار استرس می شویم که می تواند زمان و انرژی ما را بگیرد.

 پژوهش های اخیر نشان می دهد که بدن انسان چنان طراحی شده است که بتواند هر ماه دو تا سه مورد استرس شدید را تجربه کند.

۵ راه برای از بین بردن استرس

استرس یک حالت روانی یا فشار احساسی یا تنش ناشی از شرایط دشوار تعریف شده است. همه ما، در مقطعی از زندگی، به شکلی گرفتار استرس می شویم که می تواند زمان و انرژی ما را بگیرد.

پژوهشگران پنج روش ساده و کم هزینه برای برطرف کردن استرس و بهره مند شدن از یک زندگی شادتر و سالم تر پیشنهاد می کنند:

**عاملی را که موجب استرس در شما می شود شناسایی کنید

اگر بتوانید بفهمید چه چیزی یا چه زمانی باعث بروز استرس می شود، گام بعدی این خواهد بود که از آن پرهیز کنید. شناختن عوامل استرس زا، ارزان ترین راه برای خنثی کردن آن است.

**بیشتر بخوابید

بدن برای این که بتواند کار خود را آنطور که طراحی شده انجام دهد، به میزان مشخصی استراحت نیاز دارد. انجمن روانشناسی آمریکا می گوید ۶۰ تا ۹۰ دقیقه خواب اضافی در هر شب، به شما کمک خواهد کرد شادتر و سالم تر باشید. اگر به اندازه کافی نخوابید، موجب خواهد شد بدون آن که حتی خود بدانید، دچار استرس شوید.

اگر از جمله کسانی هستید که با وجود خوابیدن، باز هم احساس خستگی و استرس می کنید، بهتر است کمی بیشتر بخوابید. اگر مشکل خوابیدن دارید، از داروهایی که در دسترس است، استفاده کنید.

**خطرات بیشتری را بپذیرید

ممکن است کمی غیرعادی به نظر برسد، اما واقعیت دارد. همه ما کارهایی داریم که همیشه می خواستیم انجام دهیم، اما می ترسیدیم. از رها کردن شغلی مطمئن، که در عین حال از آن متنفریم، تا راه انداختن کسب و کار شخصی یا حتی مسافرت. وقتی با پرسش هایی مانند آیا باید، آیا می توانم و امثال اینها روبرو می شوید، بنشینید، خوب فکر کنید و سعی کنید به استرس پایان دهید.

یادمان باشد که ما هر روز زندگی می کنیم، اما فقط یک بار می میریم. زمان مرگ هم معلوم نیست، بنابر این خطر را بپذیرید و کاری که واقعا دلتان می خواهد را انجام دهید. آنگاه بدنتان سپاسگزار شما خواهد بود.

**بودرمانی

استفاده از روغن های گرفته شده از گیاهان یا سوزندان گیاهان دارویی و معطر، برای تقویت آرامش روحی و جسمی مؤثر است.نکته مهم در استفاده از چنین روش هایی، این است که اگر بطور منظم این کار را انجام دهید، می توانید تا بیش از ۴۰ درصد از استرس خود کم کنید.

** غذای سالم بخورید

اگر زیاد از غذاهای آماده استفاده می کنید، انتطار نداشته باشید که بدن شما به شیوه ای مثبت پاسخ دهد. نوش جان کردن غذای سالم آنقدرهم که احتمالا فکر می کنید گران نیست، می توانید آن را با بودجه ای که دارید تطبیق دهید.

راهنمایی هایی پیرامون استرس

منبع : سایت دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره راهنمایی هایی پیرامون استرس با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] جام جهانی والیبال/ ایران ۱ – آمریکا صفر روزنامه های پاکستان دوشنبه سی ام …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] مادربزرگ سیگاری و تنگی نفس نوه ها شاگردان کی روش بدون تمرین تاکتیکی در تهران راهی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا