رازهایی درباره دنیای زیر پای انسان

رازهایی درباره دنیای زیر پای انسان

مقاله علمی ، رازهایی درباره دنیای زیر پای انسان ، گیتی آن‌قدر پهناور هست که بشر هنوز نتوانسته با خیلی از قسمت‌های آن آشنایی داشته باشد. با این حال، آنچه بشر از فضا می‌دانید

مقاله علمی ، رازهایی درباره دنیای زیر پای انسان ، گیتی آن‌قدر پهناور هست که بشر هنوز نتوانسته با خیلی از قسمت‌های آن آشنایی داشته باشد. با این حال، آنچه بشر از فضا می‌دانید بسیار بیشتر از آن چیزی هست که از زیر پوسته زمین می‌داند.
 
به گزارش بی بی سی انگلیسی، دنیای زیر پای ما یک معمای بسیار بزرگ هست که ما اطلاعات بسیار کمی از آن در اختیار داریم. با این حال، دنیای زیر پای ما واقعا شگفت‌انگیز هست. هنوز چیزهایی وجود دارد که ما آن را کشف نکرده‌ایم.
 
بشر البته از زیر زمین بیشتر به عنوان انباری استفاده می‌کند! برای نمونه می‌توان به بمب‌های جنگ جهانی دوم اشاره کرد که به تازگی کشف شده‌اند. نمونه‌ی دیگر نیز میلیون‌ها بشکه نفت بود که چند روز پیش در ایالات متحده کشف شد. در واقع دولت آمریکا آن بشکه‌های نفت را زیر زمین پنهان کرده بودند.

بشر،زیر زمین،زمین
 

با این حال، موارد بسیاری از زیر زمین وجود دارد که ما اطلاعات زیادی راجع به آن در اختیار نداریم. در ادامه با ده مورد آن آشنا خواهیم شد.
 
یک| عمق معدن طلای تائوتونا در آفریقای جنوبی ۳۹۰۰ متر هست. دمای دیواره‌های این معدن به ۶۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. این معدن عمیق‌ترین گودالی هست که بشر خودش حفر کرده هست.
 
دو| دستگاه‌های هیولایی که کارشان حفر تونل در زیرِ زمین هست. این دستگاه البته در زیر شهرستان لندن فعالیت دارد و آن‌قدر بزرگ هست که دستشویی و آشپزخانه مجزای خود را دارد.
 
سه| عمیق‌ترین حفره‌ای که به دست انسان و بدون استفاده از هیچ دستگاهی کنده شده هست، چاه «وودینگدن» در نزدیکی شهرستان برایتون انگلستان هست. عمق این چاه ۳۹۰ متر هست. عمق این چاه با ارتفاع ساختمان معروف «ایمپایر استیت بیلدینگ» نیویورک برابر هست. علاوه بر این مسئله، عرض چاه نیز کمی بیشتر از یک متر هست.

بشر،زیر زمین،زمین

چهار| شبکه فاضلاب شهری نیز بخشی از دنیای زیرین هست. داروهای پیدا شده در شبکه فاضلاب در واقع نشان‌دهنده‌ی داروهای غیرقانونیِ استفاده شده در یک شهرستان هست. برای مثال می‌توان از شبکه‌های فاضلاب لندن حدس زد که قرص‌های اکستازی به میزان فراوان در آن استفاده می‌شود.
 
پنچ| به شهرستان پکن برویم. در این شهرستان، حدود دو میلیون نفر در زیر زمین زندگی می‌کنند. معماران ساختمان‌های شهرستان پکن به این فکر می‌کنند که در آینده هم از این ایده استفاده کنند. به عبارتی، طبقه‌های منفی در چین فقط برای پارکینگ اتومبیل‌ها نیست، بلکه منتهی به واحدهای مسکونی می‌شوند.
 
شش| شبکه‌های فاضلاب تقریبا در تمام شهرهای جهان وجود دارد. تعداد تونل‌های حفر شده برای این منظور نیست کم نیست. شهرستان لیورپول انگلستان اما از این لحاظ کمی متفاوت هست. در این شهرستان، چندین تونل وجود دارد در شبکه فاضلاب نیستند و کسی هم نمی‌داند که چرا آن‌ها حفر شده‌اند!
 
هفت| حجمی به اندازه یک اقیانوس از آب‌های سطحی وارد لایه‌های زیرین سیاره زمین می‌شود. ما این اطلاعات را از الماسی به دست آورده‌ایم که تکه‌ای رینگ وودیت [نوعی از سنگ معدنی اولیوین هست که بیشتر پوسته زمین از آن تشکیل شده هست] همراه آن بود. این سنگ میلیون‌ها سال پیش از یک روزنه آتش‌فشانی به بیرون پرتاب شده بود و ده برابر چیزی که فکر می‌شد حاوی آب بود.
 

بشر،زیر زمین،زمین

هشت| گودال‌هایی که خانه‌ها را می‌بلعند. این گودال‌ها البته همیشه در مناطق شهری به وجود نمی‌آیند. زمانی که آب‌های زیرزمینی حفره‌ای را زیر سطح زمین ایجاد می‌کنند، چنین اتفاقی می‌افتد. ناسا به احتمال فراوان از طریقی می‌تواند آن‌ها را پیش‌بینی کند.
 
نه| زمانی که بمب هسته‌‎ای آزمایش می‌شود، امواج شوک آن در سراسر زمین منتشر می‌شود. در حال حاضر از ردپاهای لرزه شناسی آزمایش‌های هسته‌ای برای شناسایی کشور مبدا استفاده می‌شود.
 
ده| پیِ برج شارد لندن تا عمق ۵۳ متری زمین ادامه دارد. این رقم حتی از پی ساختمان بزرگترین ساختمان نیویورک نیز بزرگتر هست: پی ساختمان ایمپایر استیت لندن تنها ۱۶ متر هست.
 
در نهایت نیز به نظر برسد دانستن جرم زمین برای شما جالب باشد. جرم سیاره زیبای ما ۵٫۹ سکستیلیون هست. این رقم یعنی ۵۹ و بیست صفر در جلوی آن.

منبع : فرادید

رازهایی درباره دنیای زیر پای انسان

تهیه و گردآوری : گروه پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا