رابطه زناشویی در بارداری، چگونه باشد؟

رابطه زناشویی در بارداری، چگونه باشد؟

وبسایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه رابطه زناشویی در بارداری، چگونه باشد؟ را ببینید.

بارداري با تغييرهاي جسمي و رواني متعددي همراه می باشد؛ از جمله اينکه تمايل‌‌هاي جنسي زن و مرد در طي اين دوره تغيير مي‌کند.

سلامتیران: برای مقاربت در دوران بارداری منعی وجود ندارد مگر اینکه یک مشکل پزشکی وجود داشته باشد یا پزشکتان شما را از انجام اینکار منع کرده باشد . به یاد داشته باشید که اینکار آسیبی برای کودکتان به همراه نخواهد داشت چرا که کودک در رحم در یک مایع محافظی شناور می باشد که از او به خوبی مراقبت میکند.

اگر سابقه سقط جنین داشته اید یا در حین بارداری عوارض خاصی دیدن میکنید مانند خونریزی و…. ممکن می باشد دکتر شما را از انجام مقاربت منع کند یا آن را محدود کند.

چگونه میتوان رابطه جنسی راحتی در دوران بارداری داشته باشیم؟

هنگام باراداری باید موضع خود را برای راحتی بیشتر تغییر دادن دهید چرا که ممکن می باشد پس از ماه چهارم ، وقتی که به پشت دراز میکشید احساس سرگیجه و یا حالت تهوع داشته باشید و این به دلیل فشار خونیست که به دلیل وزن رحم متحملید.در این موارد برای راحتی بیشتر مقاربت در آب توصیه میشود.

اگر در طول مقاربت انقباضهای دردناکی را احساس میکنید و یا خونریزی واژینال دارید باید مقاربت را متوقف کرده و بلافاصله با دکتر خود تماس بگیرید .

گفتگو و برقراری ارتباط با شریک زندگیتان در مورد اینکه چطور ارتباط بهتر و راحتتری برقرار کنید میتواند عمده نگرانی های شما را برطرف کند.

تغییر دادن تمایلات جنسی در دوران بارداری

اکنون که شما حامله هستید ممکن می باشد که تمایلات جنسی تان متفاوت شود. علت آن تغییر دادن هورمونهای جنسی برخی از بانوان در هنگام بارداری می باشد به طور مثال ممکن می باشد در طول سه ماهه اول ، برخی از بانوان علایق جنسی خود را از دست بدهند چرا که معمولا آنها خسته و مقاربت برای آنان ناراحت کننده می باشد.

اگر دکتر شما فعالیت جنسیتان را محدود نکرده بدانید بهترین راه برای حفظ صمیمیت با همسر خود رابطه جنسی می باشد.صمیمی بودن حتما نیازی به داشتن مقاربت ندارد بلکه عشق ورزی میتواند آن را پایدار تر هم کند.

شما میتوانید عشقی که ایجاد شده در این زمان توسعه دهید وقتی بیشتری با هم بگذرانید و زمانی را برای پیاده روی اختصاص دهید .هنگام شام شمع روشن کنید و خوابگاه عاشقانه ای برای خود بسازید.

چگونه می توانم پس از به دنیا آمدن کودک رابطه جنسی خود را از سر بگیرم؟

به طور کلی ، شما می توانید ، فعالیت های جنسی خود را هنگامی که به بهبود رسیده اید و خونریزیتان متوقف شده می باشد و یا احساس راحتی بیشتری در حین مقاربت دارید ، از سربگیرید.

با این حال ممکن می باشد دکتر شما این کار را به بعد از اولین معاینه بعد از زایمان موکول کند.

پس از بارداری ، برخی از بانوان متوجه خشکی در قسمت مهبل در طول مقاربت میشوند که این وضعیت ممکن می باشد ناراحتی و درد ایجاد کند که باید برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از خشکی واژن،از روان کننده ها در طول مقاربت استفاده کنند.

زنانی که با شیر خود نوزاد را تغذیه میکنند تجربه تاخیر در تخمک گذاری و عادات ماهیانه خود را تجربه میکنند ام تخمک گذاری قبل از شروع دوره قاعدگی رخ خواهد داد ، پس به یاد داشته باشید که شما هنوز می توانید باردار شوید پس برای کنترل تولد نوزادی دیگر از توصیه های پزشک خود استفاده کنید. 

 همسر يک خانم باردار به دليل نگراني از مضر بودن رابطه زناشويي براي همسرش و جنين و همچنين به دليل بزرگ شدن شکم همسرش ممکن می باشد نسبت به برقراري رابطه زناشويي، تمايل کمتري داشته باشد.

در مقابل، ممکن می باشد در يک خانم باردار به دليل افزايش هورمون‌هاي جنسي و افزايش جريان خون لگني، تمايل به برقراري رابطه جنسي بيشتر شود و يا برعکس، به دليل تهوع، استفراغ، تغيير شکل بدن، دردناک شدن سينه‌ها، بي‌حوصلگي و نگراني، اين تمايل کمتر شود.

رابطه زناشویی در بارداری، چگونه باشد؟

به‌طور کلي، مقاربت در بارداري طبيعي و بدون خطر، از نظر طبي، ممنوعيتي ندارد و از موقع تشخيص بارداري تا پايان آن، زوجين مي‌توانند روابط زناشويي متعارف خود را داشته باشند. بديهي می باشد که در تمام اين دوران بايد به راحت بودن زن باردار و خواست وي توجه شود. در مواردي که اين عمل به دليل طبي ممنوعيت دارد، حتما رابطه عاطفي، حمايتي و نوازشي از زن باردار بايد ادامه پيدا کند زيرا نياز عاطفي در اين دوران شديدا افزايش مي‌يابد.

در سه ماهه اول بارداري

اگر خانمي حين رابطه زناشويي دچار درد شديد يا خون‌ريزي شود، بايد رابطه قطع شود.

اگر خانمي سابقه سقط دارد يا در معرض سقط می باشد، از نظر تئوريک بهتر می باشد نزديکي کم شود ولي در مطالعه‌هاي علمي، تاثيري بر کم کردن ميزان سقط ديده نشده می باشد.

اگر هر يک از زوجين عفونت فعال تناسلي يا تب‌خال تناسلي داشته باشند، برقراري رابطه زناشويي (به‌ويژه، بدون کاندوم) تا بهبود کامل ممنوع می باشد.

موقعيت قرار گرفتن زن باردار در ۳ ماهه اول بارداري مانند قبل از بارداري می باشد و مي‌تواند به هر نحوي که احساس راحتي بيشتري مي‌کند قرار گيرد چون جنين هنوز در لگن قرار دارد و وارد شکم نشده می باشد.

بهتر می باشد از شست‌وشوي واژن و پرينه با صابون‌هاي عطري و ژل‌هاي خوشبوکننده و ضدعفوني‌کننده اجتناب شود. تنها قبل و بعد از مقاربت، تخليه مثانه و شست‌‌وشو با آب ولرم متمايل به سرد کافي می باشد.

اگر خانمي به دنبال مقاربت در ۳ ماهه اول بارداري دچار سقط شد، نبايد خودش يا همسرش را سرزنش کند چون معمولا مرگ جنين قبل از برقراري رابطه زناشويي صورت گرفته می باشد. جنين در حال رشد به وسيله مايع آمنيوتيک موجود در رحم حفاظت مي‌شود و بنابراين اين عمل نمي‌تواند جنين را تحت تاثير قرار دهد.

بعضي معتقدند ارگاسم در بانوان سبب سقط جنين مي‌شود اما در مطالعه‌هاي باليني اين نظر که مايع مني حاوي پروستاگلاندين می باشد و ارگاسم در زن، پروستاگلاندين آزاد مي‌کند و همين امر ممکن می باشد باعث سقط شود، ثابت نشده می باشد.

در سه ماهه دوم بارداري

در ۳ ماهه دوم بارداري چون رحم و جنين داخل آن وارد محوطه شکم مي‌شوند، زن باردار در حالت خوابيده به پشت احساس ناراحتي ‌مي‌کند و بايد از قرار گرفتن در اين حالت پرهيز کند.

در زناني که خون‌ريزي رحمي دارند، پارگي کيسه‌ آب پيدا کرده‌اند و عفونت فعال تناسلي در خود يا همسر دارند، مقاربت در بارداري ممنوع می باشد.

در مورد زناني که سابقه زايمان زودرس دارند يا در بارداري اخير در معرض زايمان زودرس هستند (مثل کساني که نارسايي دهانه رحم، ناهنجاري رحم، ميوم رحم، بارداري چندقلويي، زياد بودن حجم مايع آمنيوتيک و بيماري قلبي‌پيشرفته دارند)از لحاظ تئوريک، توصيه به کم شدن رابطه زناشويي مي‌شود.

شما ممکن می باشد حرکات جنين را در حين مقاربت احساس کنيد ولي اين حرکات در مواقع ديگر نيز وجود دارند. نگران نباشيد! حرکات او نشان دهنده ناراحتي و خطر براي او نيست.

در سه‌ماهه سوم بارداري

معمولا با پيشرفت حاملگي وضعيت عادي رابطه زناشويي براي زوجين سخت‌تر مي‌شود. علاوه بر اين، با بزرگ شدن رحم و جنين، خوابيدن مادر به پشت براي جنين خطرناک‌تر مي‌شود. نکته مهم ديگر در اين دوران آن می باشد که حتماً بايد برقراري رابطه زناشويي با ملايمت انجام شود و همچنين نوک سينه مادر تحريک نشود چرا که تحريک آن مي‌تواند باعث ترشح نوعي هورمون شود که مي‌تواند باعث انقباضات زايماني شود.

… و اما بعد از زايمان

بعد از زايمان، چه به‌صورت طبيعي چه به‌صورت سزارين، بدن نياز به زماني براي التيام و بازسازي دارد. بنابراين به عقيده اکثر متخصصان بهتر می باشد ۴ تا ۶ هفته بعد از زايمان اقدام به مقاربت کنيد. در اين مدت، گردن رحم جمع شده و به اندازه طبيعي خود مي‌رسد. ضمن اينکه هر گونه زخم وشکاف ناشي از جراحي براي زايمان التيام مي‌يابد.

اگر به دليل زخم شديد يا هر وضعيت ديگري زمان بيشتري لازم می باشد، بهتر می باشد روابط خود را به گونه‌اي ديگر حفظ کنيد؛ مانند خوابيدن در کنار هم يا داشتن گفتگوي صميمانه و… زماني که آمادگي لازم را براي مقاربت به دست آورديد، بهتر می باشد به آرامي و با استفاده از وسايل ضدبارداري مطمئن اقدام کنيد.

رابطه زناشویی در بارداری، چگونه باشد؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره رابطه زناشویی در بارداری، چگونه باشد؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا