دوپینگ اعتباری دولت برای خودروسازان/ آیا خودرو‌سازان می توانند اعتماد را به مصرف‌کنندگان برگردانند؟

دوپینگ اعتباری دولت برای خودروسازان/ آیا خودرو‌سازان می توانند اعتماد را به مصرف‌کنندگان برگردانند؟

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه ۵۹۸، روز
دوشنبه، نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به همراه محمدرضا نعمت
زاده، وزیر صنعت به ایران خودرو رفته و گفته: جلسه با صاحبان صنعت خودرو با
هدف آشنایی دولت با مسائل و مشکلات این صنعت برای کمک به خودروسازان به
منظور تامین خواسته مردم مبنی بر بهبود کیفیت و مناسب بودن قیمت برگزار شد.

حضور نوبخت در ایران خودرو زمانی اتفاق افتاد که این شرکت
خودروسازی با مشکلات فروش مواجه شده می باشد و می توان یکی از دلایل کاهش فروش
محصولات این شرکت را کمپین «نه به خرید خودروی ایرانی صفر» دانست.
 
چرا فقط خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما دعوت شده بودند؟  
 
در
این مراسم که تنها از خبرگزاری جمهوری اسلامی و صدا و سیما دعوت شده بود،
طبق اعلام ایرنا، نوبخت بیان کرده: بر اساس توافقنامه ای که امروز با وزارت
صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید، مقرر شد تا ۲۰۰ میلیارد تومان از یارانه
تولید در اختیار خودروسازان قرار گیرد.
وی افزوده: در واقع این منابع در اختیار وزارت صنعت قرار می‌گیرد تا در مهرماه امسال به خودروسازان پرداخت شود.

رئیس
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزوده: همچنین با هدف حمایت از تولیدات
داخلی ۱۴۰ هزار میلیارد تومان از منابع مالی بانکها به خرید محصولات صنعتی
و خودرو اختصاص خواهد یافت، این در حالی می باشد که میزان تسهیلات بانکی امسال
۷۰۰ هزار میلیارد تومان می باشد که مقرر شده ۲۰ درصد این منابع برای خرید
محصولات داخلی اختصاص یابد.
کارمندان دولت خودروی قسطی می گیرند
 
نوبخت
در بخش دیگری از صحبت هایش، بیان کرده: گزارشی را که وزیر صنعت ، معدن و
تجارت و همچنین مسئولان صنعت خودروسازی ارائه کردند در سه بخش قابل تقسیم
بود، اول اینکه برای افزایش تولید با مشکل تامین منابع مالی مواجهند که
تامین بخشی از این منابع طبق توافقات قبلی با بانک مرکزی از طریق تسهیلات
فراهم شد، دوم مطالبات مربوط به جایگزینی خودروهای فرسوده می باشد که مقرر شد
این مطالبات در اختیار صنعت خودرو قرار گیرد، سوم کمک دولت به فرایند
افزایش کیفیت خودرو هم مطرح و مقرر شد با استفاده از فناوری روزامد کیفیت
خودرو افزایش یابد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان
اینکه برای خرید اقساطی خودرو کارمندان توافق شد منابعی بویژه از طریق
تبصره ۲۰ قانون بودجه ۹۴ اختصاص یابد، افزوده:  نظام بانکی کشور در این
زمینه کمک موثری را تقبل کرد و همه این تصمیم ها باعث خواهد شد که بتوانیم
رشد مناسبی را در صنعت خودرو و اقتصاد داشته باشیم تا خروج از رکود با مهار
تورم بنحو شایسته ای انجام شود.
 
پرداخت تسهیلات به خودروسازان؛ خیانتی به سایر صنایع
 
ماه
گذشته بود که کمبود نقدینگی ایران خودرو و سایپا در جلسه کمیسیون صنایع
مجلس مطرح شد و در آن جلسه مدیران شرکت‌های خودروساز و برخی نمایندگان
خواستار اختصاص تسهیلات بانکی به خودروسازان شده بودند.

این مسئله با مخالفت برخی اعضای کمیسیون صنایع نیز روبرو شد و در نتیجه تصمیم‌گیری نهایی در این مورد صورت نگرفته بود.

به
گفته علی علیلو، عضو کمیسیون صنایع مجلس، خودروسازان هنوز نتوانسته‌اند
تسهیلات قبلی دریافت شده را پرداخت کنند و در این شرایط، پرداخت دوباره
تسهیلات به آنها یک دور باطل خواهد بود.

علیلو در این مورد با
اشاره به بعضی لابی‌ها بین خودروسازان، برخی نمایندگان مجلس و مدیران وزارت
صنعت، معدن و تجارت برای اختصاص تسهیلات بانکی به خودروسازان، به فارس
گفته بود: پرداخت تسهیلات به خودروسازان خیانت به سایر صنایع می باشد.

در
شرایطی که بسیاری از صنایع نیازمند تسهیلات بانکی هستند و بانکها از نبود
منابع برای اختصاص به این بخش حرف می‌گویند، پرداخت تسهیلات به خودروسازان
خیانت به سایر صنایع و کشور خواهد بود. همچنین پرداخت تسهیلات به
خودروسازان کاری اشتباه می باشد و نباید به شرکت‌هایی که زیان‌ده هستند،
تسهیلات پرداخت شود.
 
خودروی صفری که با قطعات دست دوم به فروش می رسد، استاندارد می باشد؟

سال‌هاست
که کیفیت پایین محصولات خودرویی ایران مورد نقد قرار گرفته و در کنار تمام
این انتقادها روز به روز کیفیت خودروهای داخلی کاهش یافته و مصرف‌کنندگان
همچنان ناراضی هستند.

تا امروز کسی پاسخگوی ضرر و زیان افرادی که
به شرکت خودروسازی داخلی اعتماد کرده و خودروی ایرانی خریدند نبوده می باشد و
این تنها مصرف کنندگان بودند که خسارات زیادی را متحمل شده اند.

لزوم
توجه به محصولات داخلی، بهبود کیفیت می باشد. مسلما زمانی که کیفیت خودروی
داخلی افزایش پیدا کند، مردم برای خرید این محصولات اقدام خواهند کرد و
هرگز نیازی به تبلیغ نیست.

روز دوشنبه محمدرضا نعمت زاده پس از
بازدید از بخش های مختلف شرکت ایران خودرو اظهار داشته: هم اکنون ظرفیت
تولید خودرو توسط خودروسازان داخلی بین یک میلیون و ۵۰۰ تا یک میلیون و ۶۰۰
هزار دستگاه می باشد که همه این خودروها با رعایت استانداردهای ملی تولید و به
بازار عرضه می شود!

سوالی که از آقای وزیر باید پرسید این می باشد که
آقای وزیر استاندارد های ایرانی چگونه وضع شده اند که خودرو هایی با
تکنولوژی یک یا دو دهه قبل می توانند استاندارد تلقی شوند.
منبع:فردا

دوپینگ اعتباری دولت برای خودروسازان/ آیا خودرو‌سازان می توانند اعتماد را به مصرف‌کنندگان برگردانند؟

منبع : ۵۹۸

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] روحانی: به فکر اجرای برجام به بهترین شکل هستیم / محصول درخت توافق آثار …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] اهمیت حمایت اجتماعی از افراد در جامعه اجرای طرح بتن غلطکی در مسیر اتوبوس های تندروی تبریز اغاز شد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا