دوری از این موارد برای فرزند دار شدن

دوری از این موارد برای فرزند دار شدن

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه دوری از این موارد برای فرزند دار شدن را ببینید.

How-to-Avoid-Toxic-Personal-Care-Products-During-Pregnancy1-300x200

اگر می خواهید بچه دار شوید پیشنهاد می کنیم از این موارد دوری کنید تا از نازاشدن خود و همسرتان پیشگیریی کرده باشید فتالات‌ها، پلاستیک‌ها،آفت‌کش‌ها،دی‌اکسین‌ها و فووران‌ها و… از این قبیل موارد مضر برای زوجینی هستند که قصد فرزنددارشدن دارند

مسلماً تغییرات شیوه‌ی زندگی مانند استفاده از ویتامین‌ها پیش از زایمان و یا قطع مصرف الکل و کافئین بسیار مؤثر هستند، اما چیز دیگری که اهمیت فراوانی دارد، امتناع از مصرف مواد شیمیایی در غذا و محصولات آرایشی هست. در اینجا به پنج‌تا از آنها اشاره می‌کنیم:

۱- فتالات‌ها

گروهی از مواد شیمیایی سنتزی هستند که در پلاستیک‌ها و برخی مواد آرایشی استفاده می‌شوند و می‌توانند هم بر باروری مردان و هم بانوان تأثیر بگذارند. هم‌چنین در محصولات معطر برای ماندگاری بیشتر بوی آن‌ها هم به کار می‌رود.

۲- پلاستیک‌ها

BPA یا بیسفنولِ A یک ماده‌ی شیمیایی هست که اغلب در بسیاری از مواد پلاستیکی و شناخته‌شده به کار می‌رود و عامل مختل‌کننده‌ی هورمون‌های درون‌ریز در بدن هست. سعی کنید غذاها را در ظرف‌های شیشه‌ای حرارت دهید نه پلاستیکی. چرا که در ظرف‌های پلاستیکی باعث به کار افتادن BPA می‌شود.

۳- آفت‌کش‌ها

در کشاورزی و برای کنترل علف‌های هرز، هجوم حشرات و بیماری از آفت‌کش استفاده می‌شود. مواد شیمیایی‌ای که روی زمین می‌ریزیم می‌تواند بازگردد و بر سیستم درونی بدن و در نتیجه باروری ما تأثیر بگذارد.

۴- دی‌اکسین‌ها و فووران‌ها

به خانواده‌‌ی «مواد سمی» تعلق داشته و حاصل فرآیندهای صنعتی و احتراق بوده که در محیط منتشرند. حدود ۹۰ درصد تماس با دی‌اکسین‌ها و فووران‌ها به خاطر میل کردن غذاهای آلوده خصوصا گوشت آلوده هست. راه‌های جلوگیری از آن میل کردن گوشت کم‌چرب، کم کردن گوشت قرمز، میل کردن لبنیات کم‌چرب، و شستن وسایل هست.

۵- بیوفنول‌های چندکلره

مواد شیمیایی مضری هستند که در تولید کالا استفاده می‌شوند. از عوارض آنها این هست که بر میزان استروژن تأثیر گذاشته، سطح هورمون‌ها را با خطر مواجه کرده و سلامتی شما را دچار اختلال می‌کند.

دوری از این موارد برای فرزند دار شدن

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره دوری از این موارد برای فرزند دار شدن با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] متن ترانه مشترک مجیداخشابی و رامبدجوان + صوت پیراشکی از خمیر یوفکا و میلفوی

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] الریاض گفت و گوی تلفنی جانشین ولیعهد عربستان و عبدربه منصورهادی راز جوانتر شدن

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا