دل درد و خواب کودک دو ماهه

دل درد و خواب کودک دو ماهه

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه دل درد و خواب کودک دو ماهه را ببینید.

پرسش: نوزاد من دوماه دارد و دچار دل درد می شود و گریه های شدید می كند و وقتی دستگاه گوارش او كار كرده و مدفوع می كند آرام می شود و به یك خواب راحت می رود می خواستم بدانم علت این بیماری چیست؟ چه كنم تا راحتتر سیستم گوارشی او كار كند و درد نكشد؟ در ضمن خوابش كم می باشد و در خواب به دلیل درد بارها بیدار می شود میزان خواب مورد نیاز او در شبانه روز چند ساعت می باشد؟

پاسخ: در خصوص خواب نوزاد مطالب زیر را از پایگاه ایران سلامت نقل میکنم:
==========================================
تحقیقات تازه محققان نشان می‌دهد اولین حسنی كه ماساژ دادن نوزاد می‌تواند داشته باشد، این می باشد كه مادر نوزاد در یك مدت هر چند كوتاه تماس بسیار نزدیكی برقرار می‌كنند كه اگر همراه با ارتباط چشم‌به‌چشم و لبخند مادر نیز باشد، علاوه بر آرامش دادن به نوزاد، اعتماد به نفس را در كودك تقویت می‌كند و كودك را از حمایت مادر مطمئن می‌سازد.
دومین فایده ماساژ شیرخواران، با استفاده از یك تحقیق كه توسط دو محقق ایرانی انجام شده این می باشد كه ماساژ نوزادان به بهتر خوابیدن آنها و همچنین رشد خوبشان كمك می‌كند. نسرین روزبهانی و فرشته نارنجی دریافته‌اند كه بهتر می باشد قبل از ماساژ دادن نوزادان بدن آنها را با روغن گیاهی كنجد چرب كنید.
و اما فایده سوم ماساژ، آن هم با توجه به یافته‌های پژوهشگران دانشگاه میامی، این می باشد كه به وزن‌گیری كودكان نارس كمك می‌كند.
پژوهشگران می‌گویند حتی اگر غذاوخواب نوزادان نارس را زیاد نكنیم، باز هم ماساژ در عرض ۵ تا ۱۰ روز تا‡ثیر معجزه آسای خودش را نشان می‌دهد و نوزاد به راحتی وزن اضافه می‌كند.
البته نباید بیش از حد ملایم و بیش از اندازه قوی باشد بلكه باید نوزاد را با یك فشار متعادل دست ماساژ داد. این كار باعث می‌شود كه نوزادان نارسی كه ماساژ داده می‌شوند، نسبت به دیگر همسالانشان ۲۷ درصد بیشتر وزن بگیرند.
فكر می‌كنید ماساژ شیرخواران دیگر چه خدمتی به آنها می‌كند؟ پژوهشگران دانشگاه جانز هاپكینز می‌گویند نوزادانی كه به صورت نارس و كم‌وزن متولد می‌شوند، بیشتر در معرض خطر عفونت‌ها هستند. ماساژ شیرخواران نارس، وقتی برای چرب‌كردن بدن آنها از روغن گیاهی آفتابگردان استفاده شده باشد، از آنها در برابر عفونت محافظت می‌كند. به نظر برسد كشورهای در حال توسعه بتوانند بیشترین استفاده را از ماساژ نوزادان ببرند چرا كه تعداد نوزادان نارسی كه سالانه در این كشورها متولد می‌شوند به مراتب بیشتر از سایر جاهای دنیاست.اما در آینده باید اضافه كنیم كه برای لذت بردن از فواید ماساژ، بهتر می باشد چند نكته را رعایت كنید: اول اینكه حتما دست‌هایتان را قبل از ماساژ شیرخوار بشویید. دست‌های كثیف بیشتر عفونت را به پوست نوزاد منتقل می‌كنند تا اینكه مانع عفونت شوند. دوم اینكه اگر روغن خردل دم دست دارید، مبادا به این فكر بیفتید كه نوزاد طفل معصوم را با آن ماساژ بدهید. این روغن برای پوست سمی می باشد. حالا می‌توانید از ماساژ دادن نوزادتان لذت ببرید.
=================================================
توضیحات زیر را از زبان خانم نیره ولدخانی (کارشناس تغذیه تبیان) برایتان نقل میکنم:
==============================================
در طی سال های اول زندگی ، مدفوع کودک تغییرات زیادی می کند. ابتدا سفت، چسبناک ، قیرمانند و دارای سلول های مرده پوستی می باشد که وقتی نوزاد درون رحم مادر بوده ، آنها را خورده می باشد.

در طی هفته اول دوران نوزادی مدفوع شل و زردرنگ می باشد و مانند خردل زردرنگ با دانه های کوچک به نظر می رسد. در هفته اول، نوزاد در هر روز ۸ تا ۱۰ بار مدفوع شل می کند که در بیشتر نوزادانی که با شیر مادر تغذیه می شوند، بعد از هفته اول تا هفته چهارم تعداد آن به ۴ بار در روز کاهش می یابد.

نوزادانی که شیرخشک می خورند تا قبل از شروع میل کردن غذاهای جامد، تعداد دفعشان کمتر می باشد و مدفوعشان نیز تغییر دادن چندانی نمی کند، زیرا ترکیب شیرخشک بر خلاف شیر مادر، تغییری نمی کند.

مدفوع نوزادانی که شیرخشک می خورند، زردرنگ یا قهوه ای مایل به زرد می باشد و کمی سفت تر از مدفوع نوزادانی می باشد که شیر مادرشان را می خورند.

رنگ قهوه ای مایل به زرد ، زرد ، سبز یا قهوه ای برای مدفوع هر نوزادی طبیعی می باشد. از ۴ تا ۸ هفتگی، تعداد دفع به یک بار در روز کاهش می یابد که این مقدار برای نوزادان شیرخشکی اغلب ثابت می باشد، ولی بیشتر نوزادان شیرمادرخوار ممکن می باشد کمتر از این تعداد ( حتی سه روز یک بار) هم مدفوع کنند.

اگر نوزادی که شیرخشک می خورد تا ۴ روز مدفوع نکرد و نیز نوزادی که شیرمادر می خورد تا ۷ روز مدفوع نکرد، بایستی هر چه سریع تر او را نزدیک متخصص اطفال ببرید، مخصوصاً اگر دیدید نوزاد درد هم دارد. گفته می شود حتی اگر نوزاد شیرمادرخوار ۸ روز یک بار مدفوع کند طبیعی می باشد، زیرا شیرمادر، ماده شگفت انگیزی می باشد که مواد باقیمانده و زائد آن بسیار کم می باشد، به شرطی که مدفوع سفت و خشک نباش.

نوزاد برای عمل دفع بع خودش فشار می آورد. در این مواقع کودک را از زمین بلند کنید تا سنگینی بدنش رو به پایین باشد و زانوهایش را به طرف سینه اش برده، آنجا نگه دارید تا حالت چمباتمه پیدا کند (مثل حالت مدفوع کردن) . اگر نوزاد هنگام زور دادن گریه کرد، نشان دهنده یبوست می باشد.

شدت یبوست بستگی به سن و رژیم غذایی نوزاد دارد. مدفوع مدت بیشتری در روده می ماند و آب بیشتری از مدفوع جذب بدن می شود. در این مواقع مدفوع خیلی خشک می شود و خروج آن از روده همراه با درد می باشد.

اگر مدفوع نوزادی که هنوز غذای جامد نمی خورد ، سفت باشد یا بوی زننده ای بدهد، دو احتمال وجود دارد:

۱- بایستی آب و مایعات بیشتری بنوشد(خصوصاً در هوای گرم).
۲- نشانه ای از یک بیماری می باشد.

بنابراین موضوع را با یک متخصص اطفال در میان بگذارید.

اگر سن نوزاد کمتر از یک ماه بود و برای ۴ روز مدفوع نکرد، حتماً او را نزد یک متخصص کودکان ببرید.
اگر نوزاد، تغذیه تکمیلی را شروع کند، مدفوع دوباره تغییر دادن می کند و ممکن می باشد نرم تر یا سفت تر از قبل شود، ولی بوی آن بدتر از قبل می شود.

موز ، برنج و سایر غلات، مدفوع را سفت تر می کنند. هویج و کدوسبز در بعضی کودکان باعث یبوست می شوند. گلابی ، هلو، آلو ، زردآلو و نخودسبز مدفوع را شل تر می کنند.اگر دریافت غذایی کودک متعادل باشد، یعنی در مصرف یک نوع ماده غذایی زیاده روی یا کوتاهی نکند، حالت مدفوع طبیعی خواهد بود.

اگر مدفوع کودک خیلی سفت بود ، به او آبمیوه بدهید. بهترین آنها ، آب سیب می باشد که باید دو بار در روز به کودک بدهید. اگر باز هم خوب نشد، آب آلو به کودک بدهید که موثرتر می باشد. اگر دیدید کودک به خودش فشار می آورد و می خواهد مدفوع کند، پائین تنه او را در آب گرم قرار دهید. این کار باعث می شود عضلات این منطقه شل شده و مدفوع آسان تر خارج شود. اگر مصرف آب میوه و سایر موادغذایی باعث بهبود یبوست نشد، از شیاف گلیسیرین استفاده کنید و آن را در مقعد نوزاد بگذارید. اگر باز هم بهبود نیافت، حتماً به یک متخصص کودک مراجعه کنید. می توانید از مواد ملین برای نوزاد استفاده کنید، البته بایستی تحت نظر پزشک و با توصیه او باشد؛ مثلاً نصف قاشق مرباخوری سبوس که با مواد غذایی دیگر مخلوط شده باشد، دوبار در روز به او بدهید. البته همانطور که گفتم بایستی تحت نظر متخصص کودکان باشد، زیرا فیبر بالای موجود در سبوس ممکن می باشد به معده و دستگاه گوارش کودک آسیب وارد کند.

اگر نوزادی که شیرمادرش را می خورد، تا سه روز مدفوع نکرد، هیچ جای نگرانی ندارد، بلکه مایه خوشحالی می باشد، چون پوشک های کمتری را کثیف کرده می باشد.

تا وقتی که برای نوزاد خود از پوشک استفاده می کنید، باید مراقب باشید تا به محض کوچکترین خروج مدفوع ، او را وارسی کرده و در صورت لزوم پوشک او را عوض کنید.

یادآوری می کنم که شیر مادر غذای کاملی برای کودک می باشد که مادر آن را از وجود خودش به فرزندش هدیه می کند و دارای مواد زائد کمی می باشد.

نی‌نی‌بان جدیدترین و بهترین مطالب خود را در تلگرام و از طریق سه کانال «راهنمای بارداری»، «کودک‌یاری» و «سلامت جنسی» در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

دل درد و خواب کودک دو ماهه

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره دل درد و خواب کودک دو ماهه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا