دستور طب اسلامی برای افسردگی

دستور طب اسلامی برای افسردگی

depression-kjYB--621x414@LiveMint

چگونه می توان با کمک مواد گیاهی طبیعی افسردگی را درمان کرد توصیه طب اسلامی در این مورد چیست؟

 محقق و پژوهشگر طب اسلامی گفت: در نعنا ۱۳ ماده فیتوکمیکال (ترکیباتی با اثرات پزشکی) وجود دارد که مختص پیشگیری و درمان افسردگی می باشد.

دکتر حمیدرضا ضیایی در حاشیه آیین آغاز به کار جشنواره ملی نعنا در کاشان اظهارداشت: در طب اسلامی محوریت بر پیشگیری و درمان تمام بیماری هاست.
وی افزود: فرق طب اسلامی با سایر طب ها این می باشد که در این طب تمام بیماریها پاسخ متقن و کامل می گیرند.
ضیایی تاکید کرد: محوریت طب اسلامی بر خوراکی های طیب مبتنی بر قرآن و چهارده معصوم می باشد و خوراکی های مطرح در این طب، گیاهان و خوارکی های جانوری می باشد.
وی گفت: از نظر طب اسلامی تمام گیاهان که از کود شیمیایی بهره ای نبرند طیب اند و سبزیجات در این بحث اولی هستند.
این محقق طب اسلامی تصریح کرد: مصرف حدود ۲۰ تا ۳۰ گرم سبزیجات در روز توصیه می شود و در بین سبزی ها نعنا دارای خواص قابل توجهی می باشد.
ضیایی خاطرنشان کرد: این سبزی دارای مواد فیتوکمیکال برای پیشگیری و درمان انواع بیماری ها شامل آسم، افسردگی، اضطراب، استرس، و سرطان و سکته قلبی می باشد.
رونمایی از المان نعنا، تجلیل از دکتر حسین خیراندیش پدر طب سنتی ایران، افتتاح دبیرخانه دائمی جشنواره ملی نعنا، اکران فیلم نعنا و برگزاری کارگاه های علمی از برنامه های جشنواره ملی نعناست.
دومین جشنواره ملی نعنا با هدف معرفی کاشان به عنوان یکی از مراکز مهم کشت نعنا از بیست و پنجم تا بیست و هفتم شهریورماه در این شهرستان برگزار می شود.
دبیر علمی این جشنواره گفت: ۱۲۰ مقاله به دبیرخانه همایش از ۱۶ استان کشور ارسال شده می باشد.
محمدعلی فرجی برگزاری جشنواره غذایی با طعم نعنا، همایش نقش نعنا و گیاهان دارویی در سلامت خانواده ، همایش ویژه طلاب و روحانیان و تور مزارع نعنا و انار در کاشان را از دیگر بخش های دومین جشنواره ملی نعنا بیان کرد.

ایرنا

دستور طب اسلامی برای افسردگی

منبع : پورتال دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] افتتاحیه همایش بین‌المللی نقش‌آفرینی بانوان در توسعه پایدار هتل سازی بیمه ها با پول …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] کمک به درمان آسم با ورزش اتحاد و همدلی تنها راه مقابله با رژیم جعلی صهیونیستی هست

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا