دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

لطفا در ادامه را دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول را ببینید.

دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

میزان دستمزد هنرمندان معروف سینمای ایران همیشه مبهم بوده و هیچ ارگان و رسانه‌ای رسما مبالغ دستمزد این هنرمندان را اعلام نمی‌کند.

این در حالی هست که در دیگر کشورهایی که صنعت سینما در آنها توسعه یافته هست، شفافیت مالی به‌ویژه در مورد دستمزدهای هنرمندان و ستاره‌های سینما وجود دارد و برای مثال در هالیوود میزان دستمزد هنرمندان در هر یک از فیلم‌هایی که بازی می‌کنند «به صورت رسمی» و از طریق نهادها و رسانه‌های معتبر اعلام می‌شود.

دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

منوچهر محمدی تهیه کننده سینما، در گفت‌وگویی با هفته نامه تجارت فردا، با گلایه از وضعیت دستمزدهای برخی هنرمندان گفته بود: «دستمزد هنرمندان به هیچ‌وجه با سطح فعلی دخل و خرج و فرمول مالی سینمای ایران همخوانی ندارد. دستمزدهای چند صد میلیونی هنرمند در مقابل فروش یک میلیاردی فیلم‌ها تهیه‌کننده را متضرر می‌کند و به‌طور کلی سینمای ایران در وضعیت خاص اقتصادی به سر می‌برد.»

منوچهر محمدی یک تهیه‌کننده پرکار هست و بی تردید گفته او می‌تواند برای بررسی دستمزد هنرمندان سندیت داشته باشد. او به دستمزدهای «چند صد میلیونی» هنرمندان اشاره می‌کند. پس تا اینجای قضیه ما با اطمینان می‌توانیم بگوییم که در سینمای ایران هنرمند یا بازیگرانی وجود دارند که درآمدشان از یک فیلم، ۹ رقمی هست.

دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

سیدجمال ساداتیان دیگر تهیه‌کننده سینما نیز در این‌باره می‌گوید: هنرمندان نقش اول ۲۵ تا ۳۰ درصد بودجه تولید فیلم را طلب می‌کنند.

بر اساس گفته ساداتیان و با توجه به میانگین یک میلیارد تومانی هزینه تولید یک فیلم سینمایی در ایران، می‌توان به صورت تخمینی گفت که هنرمند نقش اول یک فیلم ایرانی در حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان دستمزد می‌گیرد.

دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

اما فرزاد موتمن کارگردان سینما نیز در این‌باره چند رقم مشخص را اعلام می‌کند. او در عین اینکه می‌گوید: «ما تا به حال دستمزدهای ۱۸۰ میلیون تا ۲۵۰ میلیون و بالاتر را از هنرمندان شنیده‌ایم.» ادامه می‌دهد که «از زمانی که برخی تهیه‌کنندگان تصمیم گرفتند هزینه تولید را بالاتر از آنچه هست اعلام کنند، به عنوان مثال هزینه تولید را دو برابر سرمایه تمام‌شده اعلام می‌کردند که به این ترتیب یا یک بانک بزرگ را پشت فیلم می‌آوردند یا یک بچه پولداری پیدا می‌شد و ۲ میلیارد روی میز تهیه‌کننده می‌گذاشت که فقط ۶۰۰ میلیون آن را باید خرج آوردن یک هنرمند به آن پروژه می‌کردند.»

تا اینجا می‌توان گفت در سینمای کشوری که در آن رسیدن فروش یک فیلم به یک میلیارد تومان جشن گرفته می‌شود، هنرمند ۶۰۰ میلیون تومانی وجود دارد و ناهمگونی وضعیت اقتصادی سینما از همین نقطه خود را نشان می‌دهد.

دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

در صنعت سینما به صورت متر و معیار، چند شاخص وجود دارد که دستمزد بازیگرها براساس آنها تعیین می‌شود:‌ تجربه، توانمندی‌های هنرمند، شهرت و محبوبیت، سختی و دشواری نقش، مکان فیلمبرداری، نیاز به تغییرهایی همچون لاغری، چاقی و … در هنرمند برای ایفای نقش و … . اما این همه موارد نیست.

به این معنی که عموما هنرمندان معمولا بر اساس محبوبیتشان در گیشه فروش دستمزد تعیین می‌کنند و در واقع یک هنرمند شاخص از یک هنرمند توانمند گران‌قیمت‌تر هست حتی اگر هنرمند توانمند از دیگر شاخص‌های تعیین دستمزد نیز برخوردار باشد.

دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول

دستمزد هنرمندان

نوشته دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول اولین بار در پورتال سرگرمی و تفریحی پونک پدیدار شد.

گردآوری و ویرایش : پورتال پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست دستمزد هنرمندان در ایران چقدر هست؟ + جدول ما در جهت فعالیت بهتر پورتال تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا