دختری که استخوان فک نداشت!

دختری که استخوان فک نداشت!

2C345AFB00000578-0-image-m-6_1442021734083

این دختر که به صورت مادرزادی با این اختلال به دنیا آمده؛ فاقد استخوان فک هست و به کمک پزشکان توانست مانند افراد عادی آن را داشته باشد!

برای اغلب ما غذا نوش جان کردن یکی از ساده ترین کارهایی هست که بدون نیاز داشتن به مهارت یا فکر خاصی انجامش می دهیم، در نظر ما غذا نوش جان کردن آن چنان کار معمول و راحتی هست که یادمان می رود برای بعضی همین کار کوچک به آروزیی دور تبدیل شده هست. اِبی ۱۶ ساله یکی از همین افراد هست، دختری که با موقعیت ژنتیکی ویژه و تعجب بر انگیزی متولد شده هست.

 دختر نوجوانی از اهالی ایالت تگزاس در امریکا شانزده سال در حالی چشم به جهان گشود که تقریباً هیچ استخوانی در فکش نداشت. مسئله دردناک که نه تنها غذا نوش جان کردن بلکه حرف زدن را  هم برای او سخت و گاهی غیر ممکن کرده بود. به همین دلیل پزشکان، پس از تحقیقات و آزمایشات بسیار تصمیم گرفتند با انجام عمل جراحی به اِبی کمک کنند تا قدری از این شرایط دشوار فاصله بگیرد، آنها برای اولین بار در جهان استخوان ران این دختر نوجوان را به فک او پیوند زدند.عملی که نزدیک به یک سال پیش انجام شد و حالا اِبی به لطف این اقدام عجیب و پیچیده پزشکان می تواند زندگی راحت تری داشته باشد.

 2C34577900000578-0-image-m-11_1442021802412

اِبی که دیگر مثل گذشته صحبت کردن برایش سخت و دردناک نیست در مورد زندگیش می گوید: خیلی ناراحت کننده هست که ۱۵ سال نتوانی هر موقع دوست داری حرفت را بزنی یا نتوانی هر خوراکی دوست داری به راحتی بخوری. برای من جویدن خوراکی هایی مثل: چیپس، گوشت و بعضی میوه ها سخت ترین کار دنیا بود، همه اینها در حالی بود که من عاشق نوش جان کردن گوشت و بیشتر غذاهایی هستم که از خوردنشان محروم بوده ام. ولی این عمل جراحی نه تنها لذت چشیدن طعم گوشت و راحت تر حرف زدن را به من بخشید، بلکه موجب افزایش اعتماد به نفس من هم شد.

اگرچه اِبی هنوز نمی تواند مانند یک انسان عادی صحبت کند و تلفظ برخی صداها و حروف برایش دشوار هست، ولی عمل جراحی نادر و بی نظیر پزشکان به او کمک کرده هست به اجتماع باز گردد. دختری که حالا بیشتر خودش را شبیه دیگران می داند و با اطمینان بیشتری به اجتماع قدم می گذارد. به نظر برسد چهره اِبی قدری با دیگران تفاوت داشته باشد و چندان طبیعی به نظر نرسد، اما ارزش آنچه با این عمل جراحی به دست آورده تا حدی هست که اِبی ناهنجاری صورتش را به کلی نادیده می گیرد.

2C345A5200000578-0-image-m-8_1442021770186

منبع دیلی میل

انتهای پیام

دختری که استخوان فک نداشت!

منبع : پورتال دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] بیش از یک میلیون معلول زیر پوشش بهزیستی قرار دارند وزیر اقتصاد دولت های …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] معنی صدک در کارت رشد MyFitness 8211 Fitness Bodybuilding 038 Logs v2 5 1

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا