داروهای گیاهی در بارداری، بایدها و نبایدها

داروهای گیاهی در بارداری، بایدها و نبایدها

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه داروهای گیاهی در بارداری، بایدها و نبایدها را ببینید.

در باور عموم مردم، داروهای گیاهی طبیعی، سالم، بی ضرر و بدن عوارض جانبی قلمداد می‌شوند.

با وجود اهمیت و منافع استفاده از داروهای گیاهی در بارداری، استفاده غیر علمی از این گیاهان می‌تواند بسیار پر عارضه و خطر ساز باشد

سکینه مطیر زاده درباره بررسی میزان و عوارض مصرف داروهای گیاهی در دوران بارداری, اظهار داشت: یکی از دوره‌های بسیار مهم و حساس زندگی انسان، دوره بارداری است که در نتیجه آن، انسانی دیگر پا به عرصه وجود می‌گذارد.

به گفته وی سلامت مادران و سلامت نوزادان یکی از فاکتورهای مهم در راستای پیش بینی آینده سلامت در جامعه است. طی دهه‌های اخیر استفاده از طب جایگزین و مکمل به دلیل مشکلات و عوارض مصرف داروهای شیمیایی به ویژه توسط بانوان افزایش قابل توجهی داشته است.

این کارشناس بهداشت عمومی عنوان کرد: داروهای گیاهی به دلایل مختلفی توسط بسیاری از بانوان باردار طی دوران بارداری استفاده می‌شود و اغلب در باور عموم مردم، داروهای گیاهی طبیعی، سالم، بی ضرر و بدن عوارض جانبی قلمداد می‌شوند.

مطیر زاده اضافه کرد: در حالی که ممکن است این گیاهان باعث عوارض جانبی در مادر و جنین و یا تداخلات دارویی شوند. در مطالعه‌ای شیوع مصرف گیاهان دارویی در بانوان آمریکایی قبل از بارداری و حین بارداری بررسی کردند.

وی بیان کرد: این مطالعه نشان داد شیوع مصرف گیاهان به دلیل مشکلات و عوارض این دوران در حین بارداری ۴/۹درصد با بیشترین مقدار در سه ماهه اول بارداری است.

این کارشناس بهداشت عمومی خاطرنشان کرد: طبق نتایج مطالعه‌ای در ایران، میزان استفاده از داروهای گیاهی در بانوان باردار ۹٫۵۱ درصد بود. بین میزان تحصیلات و مصرف گیاهان دارویی ارتباط آماری معنی دار وجود داشت.

وی در این مقاله افزود: با وجود اهمیت و منافع استفاده از داروهای گیاهی در بارداری، استفاده غیر علمی از این گیاهان می‌تواند بسیار پر عارضه و خطر ساز باشد, بنابراین پیشنهاد می‌شود کسانی که مراقبت های دوران بارداری از بانوان را بر عهده دارند و مسئولان امر در خصوص مصرف خود سرانه و عدم توجه به عوارض داروهای گیاهی به بانوان باردار، آمورش‌های لازم را ارائه دهند.

مطیرزاده بیان داشت: به طور خلاصه باید گفت بانوان در دوران بارداری باید از
گروه‌های غذایی با ویژگی‌های صالح الکیموس، لطیف و معتدل استفاده کنند و از
گیاهان با خاصیت قاعده آوری یا گیاهان تراتوژن پرهیز کنند.

داروهای گیاهی در بارداری، بایدها و نبایدها

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره داروهای گیاهی در بارداری، بایدها و نبایدها با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا