داروهای ناباروری خواهران و مردان

داروهای ناباروری خواهران و مردان

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه داروهای ناباروری خواهران و مردان را ببینید.

خانمی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هست به طورکلی به کلومیفن پاسخ مثبتی می‌دهد اما برخی دیگر به متفورمین خوب جواب می‌دهند و البته عده‌ای دیگر هستند که به ترکیب این دو دارو پاسخ می‌دهند.

نی نی بان، گروه ترجمه: در این نوشته از راهنمای مشکلات ناباروری درباره داروهای باروری رایج توضیح داده شده هست. برای میلیونها زنی که در تلاش برای باردار شدن هستند داروهای باروری اولین گام در درمان به حساب می‌آیند. این داروها یا تزریق‌ها دقیقا چه کار می‌کنند؟ به طور خلاصه آنها تخمک‌گذاری را القا می‌کنند.

داروهای باروری برای خواهران کدام هست؟
پزشک شما ممکن هست یکی از داروهای استاندارد زیر را برای بارداری تجویز کند:
کلومیفن: با تحریک هورمون‌ها در مغز باعث می‌شود تخمک ایجاد و از تخمدان آزاد شود.
گنادوتروپین: تخمدان‌ها را به طور مستقیم تحریک به تولید تخمک می‌کند.
برخی از خواهران ترکیبی از این داروها را با تلقیح داخل رحمی اسپرم یا فن‌آوری کمک باروری و IVF به کار می‌برند. البته زنانی که تحت درمان IVF قرار دارند انواع دیگری از داروهای باروری را برای آماده سازی پوشش داخلی رحم برای بارداری و جلوگیری از آزاد سازی زودهنگام تخمک از تخمدان استفاده می‌کنند.

داروهای ناباروری خواهران و مردان

تفاوت داروها در چیست؟
این تفاوت بستگی به فرد و مشکل در بارداری دارد. برای مثال خانمی که مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک هست به طورکلی به کلومیفن پاسخ مثبتی می‌دهد اما برخی دیگر به متفورمین خوب جواب می‌دهند و البته عده‌ای دیگر هستند که به ترکیب این دو دارو پاسخ می‌دهند. خانمهای مبتلا به هایپرپرولاکتینمی، پرولاکتین زیادی در خون خود دارند که با تخمک‌گذاری تداخل دارد. این افراد برای باردار شدن باید از بروموکریپتین یا کبرگولین برای بازگرداندن تخمک‌گذاری استفاده کنند.

خطرات ناشی از داروهای باروری
بسیاری از این داروها بیش از ۴۰ سال هست که با موفقیت استفاده می‌شوند اما بهتر هست بدانید که حدود ۱۰ درصد از زنانی که از کلومیفن استفاده میکنند دوقلو به دنیا می‌آورند و حدود ۳۰ درصد از آنهایی که گنادوتروپین مصرف می‌کنند هم دچار دوقلو یا چندقلوزایی می‌شوند.

مردان چه زمان دارو مصرف می‌کنند
همانطور که خواهران نیاز به تعادل مناسب هورمون برای تخمک‌گذاری منظم دارند، مردان هم نیاز به هورمون‌های خاصی برای تولید کافی اسپرم‌های سالم به منظور باروری با تخمک دارند. حدود ۲ درصد از مردان نابارور دچار هیپوگنادیسم ثانویه هستند. این تنها شرایطی در مردان نابارور هست که با دارو قابل درمان هست. هیپوگنادیسم ثانویه زمانی اتفاق می‌افتد که هیپوتالاموس یا غده هیپوفیز درست عمل نمی‌کند و تغییرات هورمونی از تولید طبیعی تستوسترون و اسپرم جلوگیری ‌می‌کند. مردان مبتلا به این بیماری تعداد اسپرم کمی تولید می‌کنند یا اصلا تولید اسپرم ندارند.
از آنجا که هورمون‌های مشابه در مردان و خواهران تولید مثل را کنترل می‌کنند داروهای باروری برای تحریک تخمک‌گذاری برای تحریک تولید اسپرم هم به کار می‌رود.

داروهای باروری برای مردان چطور عمل می‌کنند
•    برخی از داروهای باروری خواهران مانند کلومیفن سیترات، گنادوتروپین جفتی انسانی و گنادوتروپین یائسگی در درمان مردان مبتلا به هیپوگنادیسم ثانویه هم استفاده میشود.
•    کلومیفن غده هیپوفیز را تحریک به تولید هورمون‌های بیضه‌ برای تولید تستوسترون و اسپرم بیشتر میکند. گنادوتروپین جفتی انسان بیضه‌ها را برای تولید تستوسترون و اسپرم تحریک میکند.

شانس بارداری با این داروها چقدر هست؟
برای برخی مردان داروهای باروری پرشی به تولید اسپرم و حتی تولید ۱۵ میلیون از آن در هر میلی‌لیتر از مایع منی هست. اما موفقیت تضمینی نیست.
کلومیفن: مطالعات درباره استفاده از این داروها در مردان کم و همراه با نتایج مختلف هست. برخی مطالعات آن را بی‌فایده و برخی دیگر تاثیر آن را در موفقیت بارداری کم توصیف می‌کنند. به همین دلیل پزشکان معمولا آن را برای باروری مردان تجویز نمی‌کنند.
گنادوتروپین: مزیت پورتال۱ این هورمون ترشح گنادوتروپین هست. متخصصان معتقدند این دارو در درمان هیپوگنادیسم ثانویه موثر هست چون تولید اسپرم را بهبود می‌بخشد.

عوارض جانبی داروهای باروری در مردان
در مردان عوارض جانبی کلومیفن معمولا خفیف و شامل موارد زیر هست:
•    تهوع
•    سردرد
•    تغییرات بینایی
•    افزایش وزن
•    تغییرات در میل جنسی
•    سرگیجه
•    بزرگ شدن سینه‌ها
درمان با گنادوتروپین هم می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
•    درد در محل تزریق
•    بزرگ شدن سینه‌ها
•    آکنه
•    تغییرات در میل جنسی

داروهای ناباروری خواهران و مردان

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره داروهای ناباروری خواهران و مردان با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا