دادگاه بابک زنجانی آغاز شد

دادگاه بابک زنجانی آغاز شد

اخبار سیاسی ، دادگاه بابک زنجانی آغاز شد: پس از گذشت ۶۳۰ روز از بازداشت بابک مرتضی زنجانی (دیماه ۹۲) ساعت ۸:۳۰ دقیقه روز شنبه ۱۱ مهرماه نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی آغاز شد.

دادگاه،بابک زنجانی،وزارت نفت


به گزارش پورتال۱ به نقل از اقتصاد آنلاین، بر اساس این گزارش بنا بر اظهارات حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه، این پرونده ۲۰۹ جلد بوده که در ۴ هزار صفحه قرار مجرمیت این متهم صادر شده می باشد.

حضور ۴ وکیل از وزارت نفت و ۴ وکیل از سایر متهمان در دادگاه، توقیف کامل اموال بابک زنجانی در سال ۹۲، بدهی ۲ میلیارد یورویی متهم به وزارت نفت، استفاده از سه شناسنامه متفاوت توسط متهم بخش های گفته شده در مورد این پرونده بزرگ می باشد.

وی تاجری می باشد که کار خود را با دباغی آغاز کرد و در گفتگو با رسانه ها گفته بود: بیش از ۷۰ شرکت از جمله شرکت هلدینگ توسعه سورینت قشم، «اولین بانک سرمایه گذاری اسلامی» در مالزی، سهامدار شرکت هواپیمایی انور ترکیه، مؤسسه مالی اعتباری در امارات و بانک ارزش تاجیکستان را داشته و همچنین شرکت هایی در دبی، ترکیه و تاجیکستان دارد و در مجموع آمار کارمندانش به بیش از ۱۷ هزار نفر می رسد.

معاون اول قوه قضائیه در شصت و هفتمین نشست تفریحی خود با اصحاب رسانه، گفته بود که در رابطه با این پرونده پنج تن بازداشت هستند و اکنون تعداد بازداشتی ها بیشتر شده می باشد و یکی از مدیران نفتی و ۲ یا سه تن در ارتباط با این پرونده هم بازداشت شده اند. هرچند وکیل این متهم در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که موکلش حاضر می باشد بدهی هایش را پرداخت کند اما سخنگوی دستگاه قضا در نشست های تفریحی متعدد از عدم همکاری بابک زنجانی در بازگرداندن پول ها خبر داده و گفته بود، میلیاردر نفتی با کارشناسان و دستگاه قضا آنگونه که باید همکاری نمی کند و اگر همکاری خوبی می داشت زودتر از این ها می شد به نتیجه رسید.

کیفرخواست بابک زنجانی قرائت شد

 * حضور جمعی از اهالی رسانه مقابل محوطه ورودی دادگاه انقلاب

* بابک زنجانی ساعت ۸:۱۵ با تدابیر امنیتی وارد دادگاه انقلاب شد.

* ساعت ۹:۵ جلسه دادگاه به صورت رسمی آغاز شد.

* برخی از اعضای خانواده و وکیل مدافع متهم در جلسه دادگاه حضور دارند.

 * نجفی نماینده مدعی‌العموم ساعت ۹:۲۰ برای قرائت کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای صادره از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران پشت تریبون رفت و کیفرخواست را برای سه نفر قرائت کرد.

* بر اساس اظهارات نماینده مدعی‌العموم، بابک زنجانی بیش از ۴۰ نوبت مورد بازجویی قرار گرفته می باشد.

* طبق کیفرخواست صادره اتهامات بابک زنجانی عبارت می باشد از افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری از شرکت ملی نفت، بانک مسکن و تامین اجتماعی، پولشویی، جعل ۲۴ فقره اسناد بانکی و صورت حساب‌های بانکی، جعل حواله‌های ارزی، جعل دستور انتقال بین بانک‌ها.

* بر اساس کیفرخواست صادره، اتهامات «م.ش» متهم ردیف دوم، افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت ملی نفت ایران، مشارکت در پولشویی و کلاهبرداری می باشد.

* اتهامات «ح.ف.ه» متهم ردیف سوم این پرونده بر اساس کیفرخواست صادره، افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی، مشارکت در کلاهبرداری از یک شرکت، مشارکت در کلاهبرداری از تامین اجتماعی و مشارکت در پولشویی می باشد.

دادگاه بابک زنجانی آغاز شد

تهیه و گردآوری : گروه پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا