جیغ کشیدن کودک، چند توصیه مهم

جیغ کشیدن کودک، چند توصیه مهم

دختر من یک سال و سه ماهه هست ،در مورد فشار دادن دندان هایش و جیغ زدن های بی دلیلش می خواستم كمک بگیرم كه چطور برخورد كنم تا دیگه تكرار نكنه.

پرسش: دختر من یک سال و سه ماهه هست ،در مورد فشار دادن دندان هایش و جیغ زدن های بی دلیلش می خواستم كمک بگیرم كه چطور برخورد كنم تا دیگه تكرار نكنه.

پاسخ: اولا بررسی رفتار خود شما و پدر این كودک خیلی مهم هست چون گاه تماشا می شود كه پرخاشگری خود والدین كودك را به این دست رفتارها سوق می دهد.البته در جریان تحول كودكی در بیشتر بچه ها این رفتارها تماشا می شود كه بعد از  مدتی رفع می شود اما به هر حال بررسی علت شناسی نیز توصیه می شود. در برخورد با كودكتان در این دست شرایط ، چند توصیه های زیر توجه كنید: – ابتدا كودك را به ارامش دعوت كنید. – در جوی كاملاً ارام، با ارامش اما جدی، كودك را به سكوت تشویق نمایید. – احساس خود را از عملكرد او بیان كرده و یاداور شوید از كاری كه انجام می دهد، ناراحت هستید.

– از تهدید، تمسخر، تحقیر و تنبیه كودك تان، بطور جدی خودداری نمایید. – در صورت امكان، در اغوشش گرفته و از او بخواهید كه سكوت كند و آرام بگیرد.

– علاقه ی خود را نسبت به او بیان نموده و بگویید به دلیل رفتار بدش، از او ناراحت اید.

– علت رفتارش را بپرسید. – او را نسبت به كاری كه كرده و عواقب احتمالی ان، اگاه نمایید.

– دلایل خود را مبنی بر بد بودن رفتارش، عنوان نموده و راه های بهتر را بازگو كنید.

– برای اطمینان از این كه به حرف های تان گوش داده یا نه، از او بخواهید حرف های شما را تكرار كند.

– تا حد ممكن، محرك هایی كه باعث بروز چنین رفتارهایی می شود را از محیط پیرامونش حذف كنید. این محرك ها ممكن هست مستقیم و زنده مانند رفتارهای خود پدر و مادر و یا غیرمستقیم و از طریق تلویزیون، سینما و… باشد.

– اگر احساس می كنید كودك تان از نظر جسمی ضعیف هست، تقویتش كنید.

– اگر  كودك دچار بحران های عاطفی ست، او را مورد حمایت عاطفی قرار دهید.

– در صورتی كه مشكل كودك از درك و یادگیری او نشات می گیرد و امكان برخورد با مشكلات پیش امده را ندارد، به او كمك فكری كنید تا موانع را از سر راه بردارد.

– توجه داشته باشید كه گاهی پرخاش گری، اكتسابی ست و در اثر تماشا ی رفتار پرخاش گرانه ی دیگران به وجود می اید، پس كودك را از محیط های پرتنش دور نگه دارید.

– و در نهایت پدر و مادر به عنوان مسئوول، باید به دقت بر برنامه های مورد علاقه ی فرزندان شان نظارت داشته باشند. انان هم چنین باید بر نقش خود به عنوان الگوی نیرومند رفتاری، توجه داشته باشند زیرا اگر خودشان رفتار پرخاش گرانه داشته باشند، فرزندان شان نیز چنین خواهند كرد.
برای عضویت در خبرنامه نی نی بان و اطلاع از بهترین و پربیننده ترین مطالب، کافی هست یک بار فرم عضویت ما را از اینجا پر کنید.

جیغ کشیدن کودک، چند توصیه مهم

تهيه و گردآوري : پورتال يک

لطفا نظر خود را درباره جیغ کشیدن کودک، چند توصیه مهم با ما درميان بگذاريد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا