جزئیات کنکور ۹۴

جزئیات کنکور ۹۴

لطفا در ادامه را جزئیات کنکور ۹۴ را ببینید.

 جزئیات کنکور ۹۴

 

9406-19m486

 

وی در مورد زمان برگزاری این آزمون گفت: آزمون سراسری سال ۹۴ در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خردادماه در ۳۶۵ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۱۷ کشور خارجی و ۴۶۳ حوزه امتحانی برگزار گردید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور به تشریح جزئیات آزمون سراسری ۹۴ پرداخت و در مورد ظرفیت پذیرش این آزمون گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون سراسری سال ۹۴ جمعا ۷۶۷ هزار و ۲۵۷ نفر هست.

حسین توکلی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه برای شرکت در آزمون سراسری ۹۴،‌ 878 هزار و ۷۰ نفر ثبت اسم کوچک کردند افزود:‌از این تعداد ۵۱۶ هزار و ۴۸۹ نفر زن و ۳۶۱ هزار و ۵۸۱ نفر مرد بودند.

وی در مورد زمان برگزاری این آزمون گفت: آزمون سراسری سال ۹۴ در صبح و بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ خردادماه در ۳۶۵ شهرستان و بخش مختلف کشور، ۱۷ کشور خارجی و ۴۶۳ حوزه امتحانی برگزار گردید.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار کلید سوالات آزمون عمومی و اختصاصی اظهار کرد: کلید سوالات آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان هر یک از گروه‌های آزمایشی پنج گانه دو ساعت پس از برگزاری آزمون برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون گروه‌های آزمایشی مربوطه روی وبسایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org‌ قرار گرفت و کلیه سئوالات آزمون عمومی و اختصاصی گروه‌های آزمایشی پنج گانه داوطلبان خارج از کشور از روز شنبه ۲۳ خردادماه روی وبسایت سازمان سنجش قرار گرفت.

توکلی در مورد کلید تصحیح سوالات نیز گفت: کلید تصحیح سوالات عمومی و اختصاصی کلیه گروه‌های آزمایشی از روز یکشنبه ۲۴ خردادماه روی وبسایت قرار گرفت.

اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری در تاریخ ۳۰ تیرماه
وی در ادامه در مورد اعلام نتیجه اولیه آزمون سراسری گفت: نتیجه اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم شده و کارنامه کلیه شرکت کنندگان در روز سه شنبه ۳۰ تیرماه روی وبسایت سازمان سنجش قرار داده شد.

حضور ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ داوطلب در جلسه آزمون
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه از ۸۷۸ هزار و ۷۰ داوطلب ثبت اسم کوچک کننده در آزمون سراسری ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ داوطلب در جلسه حاضر بودند افزود: از این تعداد ۴۷۲ هزار و ۴۹۰ نفر زن و ۳۲۳ هزار و ۶۷۴ نفر مرد بودند. همچنین از تعداد ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ داوطلب حاضر در جلسه ۱۲۴ هزار و ۲۳۹ داوطلب در بیش از یک گروه آزمایشی به عنوان علاقمندان گروه‌های آزمایشی هنر یا زبان‌های خارجی در جلسه حاضر بودند.

انتشار پاسخنامه داوطلبان در تاریخ ۳۱ تیرماه
توکلی در ادامه در مورد زمان انتشار پاسخنامه گفت: پاسخنامه داوطلبان آزمون سراسری برای داوطلبان با رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و رتبه کمتر از ۱۰ هزار در گروه‌های آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی در تاریخ ۳۱ تیرماه برای اطلاع این دسته از داوطلبان روی وبسایت سازمان سنجش قرار گرفت.

۷۹۶ هزار و ۱۲۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند
وی با بیان اینکه ۷۹۶ هزار و ۱۲۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند اظهار کرد: تعداد ۵۷۴ هزار و ۳۱۷ داوطلب انتخاب رشته کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی نیز اظهار کرد: دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره دو) حاوی شرایط و پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برای سال تحصیلی ۹۴-۹۵، نحوه انتخاب رشته، کد رشته محلهای هر یک از گروه‌های آزمایشی از روز چهارشنبه ۳۱ تیرماه روی وبسایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و همچنین چاپ و تکثیر شده و از طریق باجه‌های روزنامه فروشی در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

انتخاب رشته ۵۷۴ هزار و ۳۱۷ داوطلب
توکلی در ادامه در مورد تعداد داوطلبانی که اقدام به انتخاب رشته کردند، گفت: از ۷۹۶ هزار و ۱۲۸ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، ۵۷۴ هزار و ۳۱۷ داوطلب اقدام به انتخاب رشته نمودند که از این تعداد ۳۳۵ هزار و ۲۳ نفر زن و ۲۳۹ هزار و ۲۹۴ نفر مرد هستند.

وی در پایان در مورد ظرفیت پذیرش آزمون سراسری و اعلام نتایج نهایی اظهار کرد: ظرفیت پذیرش دانشجویان ۷۶۷ هزار و ۲۵۷ نفر بوده و زمان اعلام نتایج نهایی متعاقبا اعلام می‌شود.

 

گردآوری و ویرایش : وبسایت پورتال ۱

با نظر دادن خود درباره پست جزئیات کنکور ۹۴ ما در جهت فعالیت بهتر وبسایت تشویق نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا