جزئیات حمله ترکیه به جنگنده روسیه در مرز سوریه + تصاویر حمله به جنگنده روسیه در مرز ترکیه + فیلم حمله به جنگنده روسیه در ترکیه

مطالب تفریحی

جزئیات حمله ترکیه به جنگنده روسیه در مرز سوریه + تصاویر حمله به جنگنده روسیه در مرز ترکیه + فیلم حمله به جنگنده روسیه در ترکیه

سایت تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه جزئیات حمله ترکیه به جنگنده روسیه در مرز سوریه + تصاویر حمله به جنگنده روسیه در مرز ترکیه + فیلم حمله به جنگنده روسیه در ترکیه را ببینید.


هواپيماي روسيه با آتش جنگنده‌هاي ترکيه سرنگون شد/ ترکيه: ظرف ۵ دقيقه ۱۰ بار به هواپيماي روسيه هشدار داديم/ روسیه: مي توانيم ثابت کنيم جنگنده سرنگون شده در حريم هوايي سوريه بوده

تصویری از لحظه سرنگونی هواپیمای جنگی روسیه توسط جنگنده های اف ۱۶ ترکیه

حمله به جنگنده روسیه جنگنده روسیه

دفتر ریاست جمهوری ترکیه از سرنگونی یک جنگنده روسی در نزدیکی مرز با سوریه توسط نیروی هوایی ترکیه خبر دادند. در پی این اقدام سرگئی لاوروف سفر خود به آنکارا را که قرار بود فردا (چهارشنبه) انجام شود لغو کرد.این جنگنده در حومه استان لاذقیه در شمال غربی سوریه سرنگون شده که ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه مدتی است عملیاتی را برای سرکوب مخالفان در این قسمت آغاز کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه تایید کرد که یک جنگنده این کشور در نزدیکی مرز سوریه هدف قرار گرفته و خلبان‌های آن موفق به بیرون پریدن از هواپیما شده‌اند. روسیه تاکید کرده که هواپیمای روسی به هیچ وجه حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده و به وسیله سامانه‌های موشکی زمین به هوا هدف قرار گرفته است.

کاخ ریاست جمهوری روسیه نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سرنگونی جنگنده روسیه در مرز سوریه اقدامی بسیار خطرناک است و پیامدهای زیادی به دنبال دارد اما هنوز زود است درباره دلایل آن گفته بگوییم. جنگنده ساقط شده در قسمت ترکمان نشین سوریه که به “جبل ترکمان” معروف است به زمین افتاده است و شبه نظامیان ترکمان که علیه دولت سوریه می‌جنگند و از آنکارا دستور می‌گیرند، اعلام کرده‌اند که یکی از خلبان‌ها را دستگیر کرده‌اند و به دنبال یافتن دومی هستند.

دفتر ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک جنگنده‌ اف‌۱۶ ترکیه یک هواپیمای سوخو ۲۴ روسیه را که وارد حریم هوایی ترکیه در نزدیکی مرزهای سوریه شده بود هدف قرار داده و سرنگون کردند.

ارتش ترکیه نیز اعلام کرد که دو هواپیمای جنگنده حریم هوایی ترکیه را شکسته‌اند و جنگنده‌های ترکیه‌ای یکی را سرنگون کردند. ترکیه می‌گوید: پیش از شلیک به سوی هواپیمای مذکور در مدت ۵ دقیقه ۱۰ بار به آن اخطار داده شد تا حریم هوایی ترکیه را ترک کنند اما جنگنده متجاوز پاسخی به هشدار‌ها نداده است.

شبکه‌های تلویزیونی ترکیه تصاویری از بیرون پریدن دو خلبان هواپیما و نیز در آتش سوختن آن منتشر کردند.


یک مقام در دفتر ریاست جمهوری ترکیه نیز اعلام کرد که هواپیمای سرنگون شده یک جنگنده سوخوی ۲۴ بوده و بر اساس قوانین بین المللی پس از هشدار سرنگون شده است.در همین حال دفتر نخست‌وزیری ترکیه اعلام کرد که احمد داوود اوغلو، نخست وزیر این کشور به وزیر خارجه دستور داده تا با ناتو، سازمان ملل و کشورهای ذی‌ربط، در رابطه با تحولات جاری در مرز سوریه با ترکیه مشورت کند. علاوه بر این وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که در پی سقوط هواپیمای روسی در مرز سوریه با ترکیه سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به آنکارا لغو شده است.

منابع سوری نیز به الجزیره گفته‌اند که یکی از خلبان‌های این جنگنده به دست مخالفان افتاده و خلبان دیگر کشته شده است. صدای تیراندازی شدید در قسمت سقوط هواپیما شنیده است و بالگرد‌های روسیه با پرواز در ارتفاع پایین در قسمت سقوط هواپیما به دنبال خلبان‌های آن می‌گردند.

پیشتر جنگنده‌های روسیه دو بار حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بودند و آنکارا در اعتراض به این مساله سفیر روسیه در ترکیه را احضار کرده بود. ترکیه همچنین به آنچه که “هدف قرار گرفتن ترکمان‌های سوریه توسط روسیه” می‌خواند معترض است.
 
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پس از اعلام وزارت دفاع این کشور در هدف قرار گرفتن هواپیمای جنگی سوخو ۲۴ ارتش روسیه دستور نشست فوری شورای امنیت ملی را داد.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد، این هواپیما از حریم هوایی سوریه خارج نشده بود و تصاویر رادار نیز این موضوع را تایید می کند.

منابع ترکیه اعلام کرده اند که هواپیمای روسیه حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود و در مدت ۵ دقیقه ده بار به این هواپیما هشدار داده شده و سپس هدف قرار گرفته است.

سخنگوی کرملین اعلام کرد ارزیابی نتایج سقوط هواپیمای روسی در سوریه نزدیک مرزهای ترکیه زود است. کرملین سرنگونی جنگنده روسیه نزدیک مرزهای سوریه با ترکیه را بسیار خطرناک توصیف کرد.

سفر سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به ترکیه نیز که قرار بود فردا انجام شود لغو شد.  «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین مقر ریاست جمهوری روسیه، امروز (سه شنبه) اعلام کرده است که جنگنده روسی بر فراز خاک سوریه هدف گرفته شده است در حالیکه به ترکیه تجاوز هوایی نکرده بود.

وی افزود: تصاویر ماهواره ای و اطلاعات ثبت شده پروازی نشان می دهد که هواپیما در حال پرواز بر فراز سوریه بوده است

حمله به جنگنده روسیه جنگنده روسیه.


همزمان اعلام شد که بالگردهای روسیه در قسمت سقوط هواپیمای این کشور در مرز سوریه با ترکیه (لاذقیه)، در حال انجام عملیات جست وجو برای آگاهی از سرنوشت یکی از خلبانان هستند و بررسی های لازم هم برای تعیین وضعیت خلبان دیگر که گفته شده در اختیار شبه نظامیان مسلح ترکمن هست، آغاز شده است.

روسیه از ۵۷ روز پیش با درخواست سوریه عملیات بمباران مواضع تروریست ها در این کشور را اجرا می کند که تاکنون شش هزار هدف را نابود کرده است. پسکوف همچنین با اعلام اینکه هنوز اظهارنظر در باره این موضوع که ساقط شدن جنگنده روسی توسط ترکیه چه تاثیری بر روابط مسکو و آنکارا خواهد گذاشت، هنوز زود است؛ گفت: تاکنون تصمیمی برای برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت روسیه برای بررسی اقدام ترکیه گرفته نشده و این برنامه در دستور کار« ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری نیست.

یک مقام ترکیه به خبرگزاری رویترز گفته است که هدف قرار دادن هواپیمای سوخوی روسیه، اقدام علیه هیچ کشور خاصی نبوده، بلکه تنها دفاع از حریم هوایی ترکیه بوده است.

دبورا هینز، دبیر امور دفاعی روزنامه تایمز نوشته است: ترکیه خواهان برگزاری نشست فوق العاده شورای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) شده تا اعضا را در جریان جزئیات سرنگون کردن هواپیمای روسیه قرار دهد. این نشست ساعت پنج امروز به زمان محلی در بروکسل برگزار می شود. سلین گیریت، خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه می‌گوید برخی از گزارش‌ها از آن حکایت دارد که یکی از خلبانان به اسارت شورشیان ترکمان درآمده اما منابع مستقل این گزارش‌ها را تایید نمی‌کنند. برخی از گزارش‌ها هم حاکی است که بقایای هواپیما در محل اسکان گروهی از پناهجویان ترکمان فرو افتاده است. ترکمان‌ها از حملات هوایی روسیه و از جنگ با نیروهای بشار اسد فرار کرده‌اند. ترکیه قبلا هم در باره سرنوشت ترکمان‌های سوریه که به لحاظ قومیتی به ترکیه نزدیک هستند، اظهار نگرانی کرده بود.


نقشه ای که ارتش ترکیه منتشر کرده و می گوید که مسیر حرکت هواپیمای سرنگون شده روسی (خط قرمز رنگ) را نشان می دهد که به حریم هوایی ترکیه وارد شده است.

روایت‌های ترکیه و روسیه از ماجرا با هم تناقض دارد. در حالی که ترکیه صحبت از سرنگونی یک هواپیما بر فراز حریم هوایی خود می‌کند، روسیه می‌گوید هواپیمای این کشور در کل مدت پرواز در حریم هوایی سوریه بوده است. روسیه مدعی است که می‌تواند این موضوع را ثابت کند. رسانه‌های دولتی روسیه هم این امکان را مطرح می‌کنند که هواپیما با یک موشک زمین به هوا توسط شورشیان سرنگون شده است. این با آنچه ارتش ترکیه می‌گوید، کاملا فرق دارد. به گفته ارتش ترکیه، دو جت F-۱۶ این کشور چندین بار تلاش کردند با هواپیمایی که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود، تماس برقرار کنند و بعد این هواپیما را سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، دیمیتری پسکف، سخنگوی دفتر رئیس جمهور روسیه گفت که هنوز زود است که در باره تیره شدن روابط روسیه و ترکیه بر سر سرنگون شدن هواپیمای روسیه گفته گفت. او همچنین حاضر به تأیید این شایعه نشد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد داشته دستور برگزاری نشست فوق‌العاده شورای امنیت روسیه را صادر کند. آقای پسکف البته گفت که آقای پوتین احتمالا موضوع را امروز در شهرستان سوچی در دیدار با ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن مطرح خواهد کرد.

گزارش‌های حاکی از این است که خلبانان این هواپیما با چتر بیرون پریده‌ است.

این هواپیما توسط جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش این کشور ساقط شد.

وزرات دفاع روسیه اعلام کرده است که هواپیمای سرنگون شده از نوع سوخو-۲۴ و متعلق به این کشور بوده است. در بیانیه این وزارت اعلام شده که این هواپیما حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است. در ادامه این بیانیه با اعلام اینکه خلبانان هواپیمای مذکور با چتر بیرون پریده‌اند گفته شده که از سرنوشت آنها اطلاعی در دست نیست.

ستاد فرماندهی ارتش ترکیه نیز می‌گوید این هواپیما طی ۵ دقیقه ۱۰ بار برای خروج از حریم هوایی ترکیه اخطار گرفت اما پس از اینکه این اخطارهای را نادیده گرفت توسط دو جنگنده اف-۱۶ ترکیه هدف قرار گرفت.

احمد داوداوغلو، نخست‌وزیر ترکیه، بلافاصله پس از این رویداد از وزارت خارجه این کشور خواست درباره تحولات مرز این کشور با سوریه با ناتو، سازمان ملل و کشورهای مربوطه به مشورت بپردازند. خبرگزاری دولتی آناتولی می‌گوید این هواپیمای در قسمت بایربوجاک سوریه، نزدیک مرز ترکیه، سرنگون شده است.

شبکه تفریحی سی‌ان‌ان ترک نیز گزارش داده که خلبان این هواپیما در اختیار ترکمن‌هایی است که در چادرهای اردوگاه مرکزی ساکن هستند.

در سال ۲۰۱۳ نیز اف‌-۱۶‌های ترکیه یک جنگنده میگ-۲۳ سوریه را ساقط کرده بودند.

شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: بالگردهای نظامی ارتش روسیه با گشت زنی در ارتفاع پایین در محل سقوط جنگنده این کشور نزدیک مرزهای سوریه با ترکیه برای یافتن خلبانان این جنگنده تلاش می کنند.

منابع سوری به الجزیره گفته‌اند که یکی از خلبان‌های این جنگنده به دست مخالفان افتاده است و صدای تیراندازی شدید در قسمت سقوط هواپیما شنیده می‌شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد این هواپیما در ارتفاع شش هزار متری پرواز می کرد که پدافند زمینی آن را هدف قرار داد.

وزارت دفاع روسیه در حال بررسی جزئیات این حادثه است.

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش گزارش داد: منابع مخالفان سوریه از کشته شدن دو خلبان جنگنده سرنگون شده روسی پس از درگیری با افراد مسلح مخالف خبر دادند. به گفته این

سرنگونی هواپیمای روسی در نزدیکی مرز ترکیه؛اخبار لحظه به لحظه

تلویزیون ترکیه از سقوط یک جنگنده در نزدیکی مرز این کشور با سوریه خبر داده است.

 
ارتش ترکیه می گوید یک فروند جت سوخو ۲۴ روسی را در نزدیکی مرز این کشور با سوریه سرنگون کرده است.

 
 
۱۵:۴۵ در پی سرنگونی جنگنده روس، وزارت خارجه ترکیه کاردار سفارت روسیه در آنکارا را احضار کرد.

 
۱۵:۴۵وزارت خارجه انگلیس در بیانیه‌ای سرنگونی جنگنده روسیه را «بسیار جدی» دانست و گفت این وزارت‌خانه در حال تحقیق درباره جزئیات بیشتر این حادثه است.

 
۱۵:۴۰ سخنگوی ناتو گفت اعضا امروز عصر در بروکسل، پایتخت بلژیک، نشست اضطراری تشکیل می‌دهند. قرار است در این نشست ترکیه جزئیات سرنگونی جنگده روسیه را برای اعضا شرح دهد.

 
۱۵:۳۰ يك کشتی جنگی روسی  امروز (سه شنبه) از تنگه داردانیل در غرب مدیترانه عبور کرد.  رسانه‌های تفریحی هدف از ورود این کشتی روس را به این آبراه را اعلام نکرده اند.

 
 
۱۴:۳۰  دمیتری پسکف، سخنگوی کرملین نیز سقوط جنگنده روسیه را «حادثه‌ای بسیار جدی» دانست اما گفت چون اطلاعات کامل وجود ندارد، نتیجه‌گیری درباره آن بسیار زود است.

 
وی گفت جنگنده روسیه در مرز سوریه سرنگون شد، در حالی که ترکیه می‌گوید پس از ۱۰ بار اخطار به هوپیمای روسیه که حریم هوایی ترکیه را نقض کرده بود آن را سرنگون کرد.

 
وزارت دفاع روسیه می‌گوید ثابت خواهد کرد که جنگنده روس حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده بود و در خاک سوریه سرنگون شد.

 
 

 
۱۳:۱۷ برخی گزارش‌ها از کشته شدن یکی از دو خلبان هواپیمای روسی (ویدئو)  که امروز در نزدیکی مرز ترکیه ساقط شد، خبر می‌دهند.

 
شبکه تلویزیونی «هابرترک» ترکیه امروز (سه‌شنبه، سوم آذر) ویدئویی از صحنه سوختن و سقوط این جت در نزدیکی مرز ترکیه با قسمت لاذقیه در سوریه پخش کرد.

 
آنکارا می‌گوید جنگنده‌های اف-۱۶ ترکیه این هواپیما را به دلیل نقض حریم هوایی این کشور ساقط کرده‌اند.

 
یکی از مقام‌های ترکیه که نامش فاش نشده است، با ادعای اینکه حریم هوایی این کشور بارها نقض شده است، اعلام کرد دو جنگنده با وجود هشدارهای مکرر به مرز سوریه و ترکیه نزدیک شدند و سرانجام جنگنده‌های این کشور یکی از آنها را ساقط کردند.

 
با این وجود، وزارت دفاع روسیه با اعلام اینکه این جنگنده از زمین هدف حمله قرار گرفته است، تصریح کرد این جت به هیچ عنوان حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.

تصویر یکی از سرنشینان هواپیمای ساقط شده که با چتر نجات به بیرون پریده است.

 
گفته می‌شود سرنشینان این جنگنده قبل از سقوط با چتر نجات از آن خارج شده‌اند و نیروهای ارتش ترکیه یکی از خلبانها را دستگیر کرده‌اند.

 
به گزارش رسانه‌های ترک صدای تیراندازی و انفجار در محل فرود خلبان‌ها شنیده شده است.

 
با این وجود، گفته می‌شود بالگردهای روسی با پرواز در ارتفاعات پایین به دنبال خلبان دوم هستند.

 
این هواپیما در ارتفاع ۶۰۰۰ متری از سطح زمین پرواز می‌کرد.

 
 

 
ارتش ترکیه می‌گوید قبل از شلیک به این جنگنده، در ۵ دقیقه ۱۰ بار به آن هشدار داده بود.

 
احمد داووداوغلو، نخست وزیر ترکیه به وزارت خارجه این کشور دستور داده است در مورد تحولات اخیر با ناتو، سازمان ملل و کشورهای مرتبط رایزنی کند.

 
ارتش ترکیه چندی پیش یک پهپاد ناشناس را در نزدیکی مرز سوریه سرنگون کرده و مدعی شده بود این هواپیما متعلق به روسیه است؛ با این وجود، روسیه اعلام کرد همه پهپادهای ارتش این کشور سالم به قرارگاه خود بازگشته‌اند.

جزئیات حمله ترکیه به جنگنده روسیه در مرز سوریه + تصاویر حمله به جنگنده روسیه در مرز ترکیه + فیلم حمله به جنگنده روسیه در ترکیه

منبع : ایران نوشته

لطفا نظر خود را درباره جزئیات حمله ترکیه به جنگنده روسیه در مرز سوریه + تصاویر حمله به جنگنده روسیه در مرز ترکیه + فیلم حمله به جنگنده روسیه در ترکیه با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا