تک فرزندان اغلب ضعیف هستند!

تک فرزندان اغلب ضعیف هستند!

5847896

کودکانی که تک فرزند هستند نسبت به دیگر کودکان سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و آسیب پذیرترند بدن آن ها نسبت به دیگر همسالانشان حساس تر می باشد ون دوران کودکی شان را به تنهایی سپری کرده اند ،با استرس بیشتری همراه بوده اند!

سیما فردوسی روانشناس با اشاره به اثرات منفی تنهایی افراد در دوران کودکی گفت: چگونگی دوران کودکی افراد، اثرات بسزایی در شرایط روحی و جسمی افراد در بزرگسالی دارد و اکثر افرادی که دوران کودکیشان اغلب اوقات در تنهایی سپری شده می باشد دچار برخی از اختلالات روحی هستند علاوه بر اینکه اینگونه افراد احتمالا از نظر حجمی دچار ضعف سیستم ایمنی بدن نیز هستند.

وی در ادامه افزود: بر خلاف کودکان تنها، کودکانی که دوران رشد خود را در جمع دوستان و هم‌سن و سالان خود می گذرانند علاوه بر انجام بازی های مختلف و شاد بودن ، بسیاری از احساسات خود را با هم شریک می‌شوند، مانند: احساس ترس، غم و  استرس که این خود باعث می‌شود تا بار احساسات منفی کمتری را متحمل شوند و لحظات دشوار را راحتر بگذرانند.

دکتر فردوسی با اشاره به تک فرزندی زوجین و شاغل بودن هر دو والد ، افزود: اکثر کودکان امروزی دوران کودکی و رشد خود را بیشتر در تنهایی سپری می کنند، و زنگ خطری می باشد تا والدین مسئولان مربوط به این امر توجه بیشتری کنند تا از پیامدهای منفی آن پیشگیری شود.

وی خاطر نشان کرد: شناسایی این کودکان توسط معلمان و مربیان مهد و آموزشگاها و معرفی آنها به مسئولان و مشاوران مراکز آموزشی می‌تواندقدم اول برای کمک به این افراد باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان

تک فرزندان اغلب ضعیف هستند!

منبع : وبسایت دکتر سلام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] جهش صادرات برق در دوران پساتحریم ایا دولت یازدهم ویرانه تحویل گرفت

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] چند واحد خانه خالی در تهران داریم مردم امار نمی دهند امام جمعه قشم عید سعید قربان روز ولایت و امامت می باشد

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا