تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه

تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه

پورتال۱ آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه
یک شرکت نوبنیان فرانسوی با همکاری یک آزمایشگاه دولتی موفق به تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه شده که می‌تواند دستاورد بزرگی در زمینه درمان ناباروی باشد.


به گزارش گروه پورتال یک باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت نوبنیان فرانسوی با همکاری یک آزمایشگاه دولتی موفق به تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه شده که می‌تواند دستاورد بزرگی در زمینه درمان ناباروی باشد.

اگرچه دانشمندان شرکت Kallistem این کشف را پیش از این اعلام کرده بودند، اما عملکرد آن بتازگی برای نخستین بار اعلام شده هست.

محققان اکنون اسپرم را از سلول‌های نابالغی موسوم به اسپرماتوگونی تولید کرده‌اند که در همه موجودات نر وجود دارد و به محض شروع دوران بلوغ، به سلول اسپرم تبدیل می‌شوند.

این فناوری هنوز در مرحله کارآزمایی بالینی مورد آزمایش قرار نگرفته هست.

فیلیپ دوراند، محقق اصلی این تحقیق اظهار کرد: پیدایش این تحقیق به دلیل شواهدی بود که بر اساس آن، باروری مردان در حال کاهش هست و می‌تواند با عوامل محیطی مرتبط باشد.

محققان با استفاده از مایع چسبناکی که تا حدی از مواد موجود در دیواره قارچ‌ها یا پوسته سخت‌پوستان ساخته شده، یک راکتور زیستی ساختند تا شرایط درون بدن را بازسازی کنند. چالش اصلی، بازتولید یک فرآیند رشد فیزیولوژیکی پیچیده از سلول نابالغ به اسپرم در آزمایشگاه بود که معمولا درون بدن انسان حدود ۷۲ روز طول می‌کشد.

این دستاورد می‌تواند امید بزرگی برای مردان جوان مبتلا به سرطان باشد. 
منبع: ایسنا
انتهای پیام/

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

بزودی نخستین نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی در اراک متولد می شود
عقیمی در نوزادان و روش های پیشگیری

۲۸ شهريور ۱۳۹۴ – ۰۸:۴۲

تولید اسپرم انسان در آزمایشگاه

تهیه و گردآوری : پورتال ۱

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] وقتی جووکویچ ویلچر نشین می شود ویدیو ۱۰ اشتباه تاثیرگذار داوری در لیگ پانزدهم

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] پوشش انسان در عالم قیامت چگونه هست مسابقات شطرن ج پیشکسوتان اسیا در دانشگاه ازاد اسلامی لارستان برگزار می شود

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا