توصیه هایی برای عارضه دیسک در گردن

  • به‌دست:
  • دسته‌بندی: اخبار

توصیه هایی برای عارضه دیسک در گردن

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه توصیه هایی برای عارضه دیسک در گردن را ببینید.

Whiplash_Injuries

می خواهیم در مورد روش های درمانی برای دیسک گردن صحبت کنیم چون این عارضه بسیار دردناک هست بیماران باید از شدت یافتن درد آن با برخی راههای درمانی پیشگیری کنند و اجازه ندهید به نخاعتان آسیبی وارد کند.

دکتر امید ظهور متخصص درمان فیزیکی و توانبخشی گفت: روش درمانی این بیماری بستگی به شدت و حدت آن دارد. رویکرد کلی این هست که ابتدا درمان ساده‌تر انجام شود و بعد درمان‌های سنگین‌تر و سخت‌تر مثل جراحی انجام شود. کمر درد در ابتدا می‌تواند با استراحت و استفاده از داروهای ساده بر طرف شود و در اثر نتیجه نگرفتن با فیزیوتراپی درمان دستی و طب سوزنی التیام یابد و در نهایت برای بیمارانی که نیاز به عمل جراحی دارند، اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی افزود: روش‌های درمانی جدید‌تری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد که درمانهای مداخله‌ای  هم جزو آنهاست که قبل از جراحی یعنی وقتی روش‌های دیگر انجام شده و بیمار جواب نگرفته هست می‌توان از این درمان ها استفاده کرد.

وی افزود: درمانهای مداخله‌ای، عمل بستر هم نامیده می‌شود و مزیت آن نسبت به عمل باز این هست که فرد بیمار بیهوش نمی‌شود و قسمت مورد نظر باز نمی‌شود و کلیه این عمل زیر دستگاه پلورسکوپ انجام می‌شود بنابراین احتمال عارضه خیلی پایین هست و کاملا تحت نظر و کنترل پزشک هست.

دکتر ظهور در مورد ارتباط گردن درد با سردرد گفت: اعصابی که پوست سر را عصب دهی می‌کنند بسیاری از آنها از نواحی فوقانی گردن منشعب می‌شوند و بنابراین بسیاری از سردردها می‌تواند منشاء گردنی داشته باشد و تشخیص اینکه سردرد منشاء گردنی دارد یا خیر قطعا بوسیله یک معاینه فیزیکی انجام می‌شود و باز هم با توجه به اینکه شدت درد چقدر هست با استفاده از دارو و در مراحل سخت‌تر با فیزیوتراپی و درمانهای مداخله‌ای و در نهایت با عمل جراحی درمان می‌شود.

وی افزود: در برخی موارد بیمار دچار ضعف عضلانی شده که نشان دهنده آسیب مستقیم به نخاع هست و در بعضی افراد دیده می‌شود که فردی دیسک گردن دارد و عضلات اندام تحتانی او سفت شده و به سختی راه می‌رود و به نخاع او فشار آمده و در برخی موارد فشار به قدری زیاد هست که فرد دچار اختلال در کنترل ادرار و مدفوع می‌شود که این از مواردی هست که فرد باید هر چه سریعتر تحت عمل جراحی قرار گیرد ولی اگر شرایط خیلی حاد نباشد بهتر هست که با روش‌های غیر جراحی بیمار معالجه شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

توصیه هایی برای عارضه دیسک در گردن

منبع : پورتال دکتر سلام

لطفا نظر خود را درباره توصیه هایی برای عارضه دیسک در گردن با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار
روحانی: اینکه بگویند سیاست خارجی بی فایده است و ما مشکلات را حل می کنیم، ممکن نیست

تلاش دولت این بود که امید را نسبت به آینده به وجود آورد و جلوی برخورد نظامی و جنگ را بگیرد و این کار را روزانه انجام داده است یعنی امروز و دیروز؛ لینک منبع- [عصرایران][فرارو] برترین گلهای لیگ قهرمانان اروپا از دید یوفا سه رکن مهم جمهوری اسلامی ایران …

اخبار
حضور «فروشنده‌های خاص» در بازار مسکن

مشاوران املاک از افزایش اندک تعداد فروشنده‌های پول لازم در بازار مسکن خبر می‌دهند. لینک منبع- [عصرایران][فرارو] حسین مولایی کمپ دیوید نماد مذاکره برای سازش ذوق زدگی ضدانقلاب از حمله ولایتی به جلیلی

اخبار
مهلت ثبت نام یارانه معیشتی تا ۳۰ دی ماه

ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی وزارت کار زمان ثبت نام را تا پایان دی ماه تمدید کرد. امروز سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی از تمدید مهلت ثبت درخواست در سامانه معیشتی hemayat.mcls.gov.ir برای سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نیستند؛ اما متقاضی دریافت بسته معیشتی هستند …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا