تهوع بارداری دارم و هیچی نمیتونم بخورم!

تهوع بارداری دارم و هیچی نمیتونم بخورم!

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تهوع بارداری دارم و هیچی نمیتونم بخورم! را ببینید.

مادران باردار باید غذاهایی را مصرف كنند كه به تجربه بهتر تحمل می‌كنند. از بو، منظره و طعم‌های تهوع‌اور بپرهیزند.

پرسش: من در هفته ی دهم بارداری هستم وبه علت حالت تهوع و رفلاكس شدید معده نمی توانم غذا و میوه خصوصا دیر هضم هارو بخورم و نگرانم ك بااین وضعیت ك جنین تو موقعیت حساس رشد قرار دارد من باید چه برنامه ای رو پیاده كنم تاهم جنین سلامت باشه ومواد لازم رودریافت كنه هم بنده حال مساعدی داشته باشم ضمنا گاهی قرص كلیدینیوم و دایمكیتون مصرف میكنم بخاطر گاز معده.

پاسخ: غذای خود را طی چندین وعده در روز و به صورت كم حجم بخورید. مصرف نوشیدنی ها و غذاهای حاوی كافئین را كاهش دهید. قبل از اینكه از رختخواب بلند شوید، مقداری بیسكوییت ترد بخورید.  از مصرف غذاهای پرچرب و سرخ شده اجتناب كنید. غذا را با دمای سرد بخورید. بعد از غذا دراز نكشید. به متخصص خواهران مراجعه كنید تا مولتی ویتامین مناسب را برایتان تجویز كند. می توانید از پسته و یا در مواردی كه اصلا نمی توانید غذا بخورید از چیپس استفاده كنید.

حالت تهوع در بارداری معمولا در پایان سه ماهه اول برطرف می شود. بنابراین نگران نباشید. راههای درمان: استفاده از زنجبیل یكی از بهترین روش‌ها برای غلبه بر حالت تهوع در طول دوران بارداری، استفاده از زنجبیل تازه می‌باشد. طریقه مصرف ان به این گونه هست كه باید در ابتدا پوست ان را بكنید و ان را رنده و یا ریز ریز كنید. یك قاشق غذا خوری از زنجبیل ریز ریز شده و یا رنده شده را داخل یك لیوان اب داغ بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه بگذارید. سپس ان را مصرف كنید. اگر زنجبیل تازه نیافتید، می‌توانید از كیسه اماده چای زنجبیل استفاده كنید، اما تاثیر زنجبیل تازه را نخواهد داشت.   استفاده از نعناع نعناع تاثیر بسیار مطلوبی بر روی دیواره داخلی معده می‌گذارد و منجر به تسكین حالت تهوع و استفراغ در خانم‌های باردار می‌شود. استفاده از نعناع به صورت اب نبات، ادامس، چای نعناع و یا حداقل اغشته كردن مواد غذایی با اسانس و طعم نعناع می‌تواند تا حدی شما را برای غلبه بر این مشكل كمك كند، اما معمولاً مصرف نعناع به صورت تازه و طبیعی اثرات مطلوب‌تر و مفیدتری را می‌گذارد. حتی استنشاق بوی نعناع هم می‌تواند ارام بخش باشد.

 هم چنین نعناع، دارای خاصیت خنك كنندگی، رفع گرفتگی عضلات و مسكن درد می‌باشد.   استراحت كردن به خانم‌های باردار توصیه می‌شود به محض این كه حالت تهوع و استفراغ را احساس كردند، استراحت كنند و دراز بكشند. این كار به غلبه بر تهوع و استفراغ كمك می‌كند. افراد بارداری كه دچار كم خوابی هستند و یا به دلیل مشغله‌های كاری فرصت كافی برای استراحت ندارند، بیشتر احتمال دارد كه به این حالت مبتلا ‌شوند.   استفاده از لیمو ترش تازه استنشاق بوی لیمو ترش تازه برای بسیاری از خانم‌های باردار می‌تواند به عنوان درمان معجزه اسای حالت تهوع و استفراغ به حساب اید. به بانوانی كه معمولاً در زمان‌های خاص مثلاً صبح‌ها دچار حالت تهوع می‌شوند، توصیه می‌شود كه یك قاچ لیمو ترش در نزدیكی خود قرار دهند تا با بو كشیدن ان بتوانند بر این حالت غلبه كنند. مصرف خوراكی لیمو ترش هم می‌تواند راه مناسبی باشد. اما اگر معده فرد خالی هست، هرگز توصیه نمی‌شود كه لیموترش تازه را به تنهایی مصرف كنند، بلكه ترجیحاً باید با اب ولرم و شكر مصرف شود.

    

مصرف ویتامین B6 طبق تحقیقات انجام گرفته مشخص شده هست كه كمبود B6 در خانم‌های باردار، یكی از علل اصلی حالت تهوع در ان‌ها می‌باشد. بنابراین مصرف غذاهای حاوی ویتامین B6 و یا مكمل‌های دارویی ان تحت نظر پزشك خواهران و زایمان می‌تواند تا حد زیادی از مشكلات تهوع در دوران باردار بكاهد. ویتامین B6 در دوران بارداری تحریكات معده را كه منجر به بروز تهوع و استفراغ می‌شود را كاهش می‌دهد. ویتامین B6 از جمله ویتامین‌های محلول در اب هست كه در رفع تهوع موثر هست. این ویتامین در مواد غذایی زیر وجود دارد: گردو، بادام زمینی، لوبیا سفید، نخودفرنگی، سویا، اسفناج، گوجه فرنگی، ذرت، گندم كامل، سبوس گندم، گوشت گاو، میگو، بوقلمون، تخم مرغ، شیر، انگور، طالبی، اناناس، سیب، پرتقال، گلابی و هلو.   جوش شیرین اگر حال شما طوری هست كه می‌توانید مزه شور را تحمل كنید، می‌توانید از این روش استفاده كنید. ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین را در یك لیوان اب حل كنید. مصرف این تركیب می‌تواند اسیدهای معده را خنثی كند و حالت تهوع شما را به حداقل برساند.   سماق استفاده از سماق به صورت پودر شده برای كاهش حالت تهوع و استفراغ در بسیاری از افراد مناسب گزارش شده هست. پودر سماق ناراحتی‌ها و اختلالات گوارشی را بهبود می‌بخشد.   چند تذكر * در دوران بارداری نیاز مادر برای مصرف مواد غذایی بیشتر می‌شود، بنابراین باید تعداد وعده های غذایی مصرف شده در دوران بارداری بیش از دوران‌های عادی باشد، اما باید كم حجم مصرف شود. * مادران باردار هرگز نباید اجازه دهند كه معده ان‌ها خالی بماند و احساس گرسنگی كنند. خالی ماندن معده، تحریكات ان را افزایش داده و احساس تهوع را افزایش می‌دهد.

 سعی كنید هر دو ساعت یك بار، وعده غذایی سبك (مانند غذا، میوه، اب میوه، تنقلات) مصرف شود. * مادران باردار بیشتر در ابتدای صبح احساس تهوع دارند، این به خاطر خالی بودن معده ان‌ها می‌باشد. اگر قبل از بلند شدن از رختخواب مقداری بیسكویت كم حجم استفاده كنید، می‌توانید تا حدی زیادی بر این مشكل غلبه كنید. * اگر در طول شب برای رفتن به دست‌شویی بیدار شدید و احساس گرسنگی كردید، وعده غذایی كم حجمی مانند میوه یا خرما را مصرف كنید تا دچار تهوع و استفراغ نشوید. سایر توصیه‌ها عبارت‌اند از: جویدن ادامس یا مكیدن اب نبات و عدم نوشیدن اب پرتقال، اب، شیر، قهوه یا چای در هنگام احساس تهوع، كاهش استرس و استراحت كردن و ارام بودن. مادران باید در طول روز اب كافی بنوشند تا استفراغ به دهیدراتاسیون منجر نشود. اگر مادر نتوانست برای ۶ ساعت یا بیشتر غذا یا مایعی مصرف كند باید با پزشك خود مشورت كند. اگر مادر مبتلا به استفراغ بدخیم می‌تواند چیپس سیب‌زمینی را تحمل كند به عنوان منبع كربوهیدرات و انرژی توصیه می‌شود.

* بهتر هست از اشامیدن زیاد مایعات در صبح ناشتا پرهیز شود، مایعات باید بین وعده‌های غذایی مصرف شوند. * خالی نماندن معده در طول روز هم می‌تواند به كاهش تهوع و استفراغ كمك كند. * وعده‌های غذایی كوچك و مكرر (هر دو تا سه ساعت) و خشك از غذاهای حاوی كربوهیدرات‌های زودهضم (برنج، سیب‌زمینی، رشته، غلات صبحانه، میوه، نان) به خوبی تحمل می‌شوند. درحالی‌كه در بعضی دیگر از مادران غذاهای حاوی پروتئین تهوع را كاهش می‌دهد. * چربی‌ها معمولاً تحمل نمی‌شوند و هضمشان تا حدودی مشكل هست. * مادران باردار باید غذاهایی را مصرف كنند كه به تجربه بهتر تحمل می‌كنند. از بو، منظره و طعم‌های تهوع‌اور بپرهیزند. 

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي هست يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

تهوع بارداری دارم و هیچی نمیتونم بخورم!

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تهوع بارداری دارم و هیچی نمیتونم بخورم! با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا