تهوع بارداری، زنجبیل را امتحان کرده‌اید؟

تهوع بارداری، زنجبیل را امتحان کرده‌اید؟

پورتال تفریحی پورتال ۱ :: لطفا در ادامه تهوع بارداری، زنجبیل را امتحان کرده‌اید؟ را ببینید.

برای جلوگیری از تهوع بارداری چه چیزی می توانم استفاده كنم؟

پرسش: برای جلوگیری از تهوع بارداری چه چیزی می توانم استفاده كنم؟ مصرف زنجبیل چه مقدار و چند روز یك بار اشكال ندارد؟

پاسخ: توصیه هایی را جهت درمان تهوع و استفراغ در حاملگی :

یك توصیه، مصرف مولتی ویتامین در زنانی می باشد كه قصد باردار شدن دارند. 

پزشكان ممكن می باشد بسیاری انتخاب های دارو درمانی را جهت درمان NVP، شامل پیردیدوكسین، ضد استفراغ ها، انتی هیستامین هاو كورتیكواستروئیدها، عوامل ضد حركات دستگاه گوارش و انتی كلی نرژیك ها، توصیه كنند.

به طور معمول ، دارو درمانی بعد از موازنه ریسك فاكتورها در برابر فواید درمان، جهت موارد شدید NVP نگه داشته می شود.

از طرف دیگر نشان داده شده می باشد كه زنجبیل، تهوع و استفراغ را در موارد افزایش تهوع ناشی از جاذبه كاهش می دهد، و هیچ گزارشی از ناهنجاریهای جنینی وجود ندارد.زنجبیل ممكن می باشد مستقیماً دستگاه گوارش را تحت تاثیر قرار داده و از تهوع و استفراغ جلوگیری كنند.

هنوز، استفاده از زنجبیل مورد بحث می باشد. برخی به دلیل عوارض احتمالی ضد پلاكتی، علیه استفاده از زنجبیل هشدارمیدهند.زنجبیل به اشكالی مختلفی(به عنوان مثال ریشه زنجبیل و قرص) در دسترس می باشد. تجویز یك گرم در روز در دوزهای منقسم قبل از غذا و هنگام خواب جهت پیشگیری از تهوع به كار رفته می باشد.

درمان غیر دارویی تهوع و استفراغ در بارداری

تغییرات فیزیكی

تغییرات در رژیم غذایی 

استراحت كافی

میل کردن غذاهای خشك و نمكی قبل زا صبحانه 

درصورت امكان، كاهش استرس

میل کردن وعده های غذایی كوچك و به حداقل رساندن مایعات وسط غذاخوردن

اجتناب از هرگونه محرك حسی كه ممكن می باشد تهوع و استفراغ را بدتر كند.(به عنوان مثال غذا، عطریاتهویه هوا)

نوشیدن مقادیر كمی اب میوه یا نوشیدنیهای كربنی بین وعده های غذایی وهنگام تهوع

از رختخواب یا حالت نشسته به اهستگی بلند شوید.

درصورت امكان اجتناب از مصرف داروهایی كه تهوع را القاء می كنند

خوابیدن و تهیه غذا در اتاقی كه به هوای تازه دسترسی داشته باشد.

اجتناب از غذاهای روغنی، پر ادویه، با چربی زیاد یا اسیدی

پیریدوكسین: پیرویدوكسین(ویتامینB6) جهت پیشگیری از تهوع و استفراغ به كار رفته می باشد. پیریدوكسین را به عنوان قدم اول در برنامه درمان دارویی، به دلیل دردسترس بودن اطلاعات مربوط به بی خطری و اثر بخشی ان توصیه می كند. پیریدوكسین در حاملگی اگر در دوزهای مجاز روزانه توصیه شده ۲٫۲mg به كار رود، مشكلی ندارد. در واقع، از انجائیكه تقاضا برای این ویتامین در طی حاملگی افزایش می یابد، بسیاری از بانوان باردار ممكن می باشد كمبود ویتامینB6 داشته باشند. . دوز توصیه شده پیریدوكسین به عنوان درمانی جهت تهوع و استفراغ از ۱۰ تا mg25  ۳ تا ۴ بار در روز تنظیم می شود.

بانوان همچنین ممكن می باشد توصیه شوند كه انتی هیستامینها یا انتی كلی نرژیك هایی از قبیل دیمن هیدرینات، و دیفن هیدرامین مصرف كنند. این داوها به دلیل اثر بخشی شان جهت درمان NVP مصرف می شوند. این داروها در رده بندیB حاملگی قرار دارند و با افزایش ریسك ناقص الخلقه زایی همراه نشده اند. 

برای زنانیكه قصد باردار شدن دارند، مولتی ویتامین باید توصیه شود. اگر یك زن باردار تهوع و یا استفراغ را تجربه كرد، درمان غیر دارویی می تواند به عنوان درمان ابتدایی پیشنهاد شود. هرچند، اگر این درمانها جهت كنترل علایم شكست بخورد، یا زنی تهوع و استفراغ متوسط تا شدیدی داشته باشد، باید برای ارزیابی بیشتر به پزشك خود مراجعه كند. اگر یك داروی OTC توصیه می شود، باید در تركیب با اقدامات غیر دارویی به كار رود. داروسازان باید به بیماران توصیه كنند كه این داروها را در هنگام لزوم مصرف كنند، درصورت لزوم اب زیاد بنوشند، و اگر تهوع و استفراغ بدتر شد، توسط پزشك خود پیگیری شوند.

براي عضويت در خبرنامه ني ني بان و اطلاع از بهترين و پربيننده ترين مطالب، کافي می باشد يک بار فرم عضويت ما را از اينجا پر کنيد.

تهوع بارداری، زنجبیل را امتحان کرده‌اید؟

منبع : نی نی بان

لطفا نظر خود را درباره تهوع بارداری، زنجبیل را امتحان کرده‌اید؟ با ما در میان بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو سالار بحیرایی

دانلود آهنگ نفسم تو عشق دلم تو با ما باشید با ♫ دانلود اهنگ نفسم تو عشق دلم تو باید فقط بشی مال خودم تو با صدای سالار بحیرایی به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download Old Music BY : Salar | Nafasam To With Text And 2 Quality …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ فراز فلاحی تنها

دانلود آهنگ جدید فراز فلاحی تنها در این ساعت ♫ دانلود اهنگ تنها با صدای فراز فلاحی به همراه تکست و بهترین کیفیت آماده کرده ایم ♫ Download New Music BY : Faraz Fallahi | Tanha With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ …

مطالب تفریحی
دانلود آهنگ وندار مر خوت

دانلود آهنگ جدید وندار مر خوت با موزیکفا همراه شوید با ♫ دانلود اهنگ مر خوت با صدای وندار به همراه تکست و بهترین کیفیت ♫ Download New Music BY : Vandaar | Mar Khot With Text And 2 Quality 320 And 128 On Music-fa موزیکفا • دانلود آهنگ وندار …

خرید کامپیوتر,خرید سخت افزار,خرید رم,خرید کارت گرافیک,خرید مانیتور,رم 8 گیگ DDR3,رم 8 گیگ DDR4,ثبت نام لاتاری آمریکا